9 078 läst ·
24 svar
9k läst
24 svar
Aldrig mer Elfynd.se!
Sida 1 av 2
Vi beställde ett Smeg frenchdoor kyl/frysskåp som hade mindre bucklor frampå, till nedsatt pris.
Allt bra fram tills vi upptäckte att det inte fungerade. Frysdelen funkade felfritt men inte kylen, den höll endast 15 grader.
Efter flera påtryckningar till Elfynd fram och tillbaka så får vi ok med att en tekniker skall kolla felet, bara det att det är flera veckor fram i tiden. Så efter att tekniker varit hem och försökt lagat felet, han visste inte vad det var, flera gånger, så får han det att fungera äntligen. Då har vi varit utan kylskåp i en månad och 10 dagar! Det var inte roligt alls. Varor som blivit förstörda.
Grejen var den att det var svårt att få det på plats då det är ovanligt stort, krävdes ombyggnation av platsen där den skulle stå, borttagning av ytterdörr mm. Så då vill man inte gärna bara returnera det hur som helst.
Felet var tydligen att det hade läckt kylmedel så det var slut.
Enda kompensationen vi fick var en rabatt på 1000kr.
Nej aldrig mer Elfynd för oss iallafall. Kan inte rekommendera dem!
Allt bra fram tills vi upptäckte att det inte fungerade. Frysdelen funkade felfritt men inte kylen, den höll endast 15 grader.
Efter flera påtryckningar till Elfynd fram och tillbaka så får vi ok med att en tekniker skall kolla felet, bara det att det är flera veckor fram i tiden. Så efter att tekniker varit hem och försökt lagat felet, han visste inte vad det var, flera gånger, så får han det att fungera äntligen. Då har vi varit utan kylskåp i en månad och 10 dagar! Det var inte roligt alls. Varor som blivit förstörda.
Grejen var den att det var svårt att få det på plats då det är ovanligt stort, krävdes ombyggnation av platsen där den skulle stå, borttagning av ytterdörr mm. Så då vill man inte gärna bara returnera det hur som helst.
Felet var tydligen att det hade läckt kylmedel så det var slut.
Enda kompensationen vi fick var en rabatt på 1000kr.
Nej aldrig mer Elfynd för oss iallafall. Kan inte rekommendera dem!
Varför tog du ens upp problemet med storleken och placeringen om det inte var relevant?L LadyBug74 skrev:
Du fick en tusenlapp i kompensation för att du fick vänta 5-6 veckor på garantireparation, det är många som inte fått en krona för samma sak.
Jobbar du på Elfynd kanske? Det förklarar ju saken.
Vi tyckte det var dåligt iallafall, prova att vara utan kylskåp i 5-6 veckor får du se hur roligt det är.
Man ska väl kunna förvänta sig att ett kyl/frysskåp ska fungera utan fel när man köper det? Det är inte för mycket begärt.
Om man inte tycker man skall kompenseras för det så har man väl låga krav isåfall.
Meningen att skriva om detta var att varna andra, att tänka till innan man beställer från dem,för att det inte är så bra som man tror.
Vi tyckte det var dåligt iallafall, prova att vara utan kylskåp i 5-6 veckor får du se hur roligt det är.
Man ska väl kunna förvänta sig att ett kyl/frysskåp ska fungera utan fel när man köper det? Det är inte för mycket begärt.
Om man inte tycker man skall kompenseras för det så har man väl låga krav isåfall.
Meningen att skriva om detta var att varna andra, att tänka till innan man beställer från dem,för att det inte är så bra som man tror.
Det är tyvärr så att om man köper på elfynd mm. så får man skylla sig själv. man måste fråga sig: varför är det billigare? Ren självbevarelse!L LadyBug74 skrev:Jobbar du på Elfynd kanske? Det förklarar ju saken.
Vi tyckte det var dåligt iallafall, prova att vara utan kylskåp i 5-6 veckor får du se hur roligt det är.
Man ska väl kunna förvänta sig att ett kyl/frysskåp ska fungera utan fel när man köper det? Det är inte för mycket begärt.
Om man inte tycker man skall kompenseras för det så har man väl låga krav isåfall.
Meningen att skriva om detta var att varna andra, att tänka till innan man beställer från dem,för att det inte är så bra som man tror.
Jag har aldrig hört talas om Elfynd.se förrän i dag.
Jag håller med, det var dåligt av Elfynd att låta dig köpa ett skadat skåp till nedsatt pris..eller hur var det nu, är inte det deras affärside?
Uppenbarligen har det brustit i deras kontroll av skåpet då det var trasigt i kyldelen men inte i frysdelen.
Du kunde då utnyttjat din ångerrätt men valde att inte göra så.
Jag håller med att det är tråkigt att reparationer kan ta lång tid, jag har själv fått vänta över två månader på att ELON skulle laga ett splitter nytt kylskåp där kompressorn rasade efter tre veckor, dom försökte reparera två gånger, till slut blev dom tvingade att byta ut skåpet men det krävdes en hel del tjat och hot innan dom tog sitt ansvar.
Jag håller med, det var dåligt av Elfynd att låta dig köpa ett skadat skåp till nedsatt pris..eller hur var det nu, är inte det deras affärside?
Uppenbarligen har det brustit i deras kontroll av skåpet då det var trasigt i kyldelen men inte i frysdelen.
Du kunde då utnyttjat din ångerrätt men valde att inte göra så.
Jag håller med att det är tråkigt att reparationer kan ta lång tid, jag har själv fått vänta över två månader på att ELON skulle laga ett splitter nytt kylskåp där kompressorn rasade efter tre veckor, dom försökte reparera två gånger, till slut blev dom tvingade att byta ut skåpet men det krävdes en hel del tjat och hot innan dom tog sitt ansvar.
Elfynd verkar ha som affärsidé att köpa skadade produkter och sälja vidare, ungefär som Returhuset som glatt kränger butikernas reklamationer och returer som om de var nya. Skall man handla av dylika så skall priset vara väldigt lågt och man skall ha gott om tid och man måste verkligen prova produkten så fort man får den.
Står man med ett trasigt kylskåp och behöver ett nytt så köp av en normal försäljare!
Står man med ett trasigt kylskåp och behöver ett nytt så köp av en normal försäljare!
du har rätt men vad var det för fabrikat från ELON du fick vänta på reparation? Elvita, whirlpool ...D Dilato skrev:Jag har aldrig hört talas om Elfynd.se förrän i dag.
Jag håller med, det var dåligt av Elfynd att låta dig köpa ett skadat skåp till nedsatt pris..eller hur var det nu, är inte det deras affärside?
Uppenbarligen har det brustit i deras kontroll av skåpet då det var trasigt i kyldelen men inte i frysdelen.
Du kunde då utnyttjat din ångerrätt men valde att inte göra så.
Jag håller med att det är tråkigt att reparationer kan ta lång tid, jag har själv fått vänta över två månader på att ELON skulle laga ett splitter nytt kylskåp där kompressorn rasade efter tre veckor, dom försökte reparera två gånger, till slut blev dom tvingade att byta ut skåpet men det krävdes en hel del tjat och hot innan dom tog sitt ansvar.
De har ju inga egna reservdelsbytare,
Tack för ett gott skratt!L LadyBug74 skrev:Vi beställde ett Smeg frenchdoor kyl/frysskåp som hade mindre bucklor frampå, till nedsatt pris.
Allt bra fram tills vi upptäckte att det inte fungerade. Frysdelen funkade felfritt men inte kylen, den höll endast 15 grader.
Efter flera påtryckningar till Elfynd fram och tillbaka så får vi ok med att en tekniker skall kolla felet, bara det att det är flera veckor fram i tiden. Så efter att tekniker varit hem och försökt lagat felet, han visste inte vad det var, flera gånger, så får han det att fungera äntligen. Då har vi varit utan kylskåp i en månad och 10 dagar! Det var inte roligt alls. Varor som blivit förstörda.
Grejen var den att det var svårt att få det på plats då det är ovanligt stort, krävdes ombyggnation av platsen där den skulle stå, borttagning av ytterdörr mm. Så då vill man inte gärna bara returnera det hur som helst.
Felet var tydligen att det hade läckt kylmedel så det var slut.
Enda kompensationen vi fick var en rabatt på 1000kr.
Nej aldrig mer Elfynd för oss iallafall. Kan inte rekommendera dem!