MathiasS
MathiasS: Karva ur det som behövs ur väggen så att fläkten går in. En multimaskin med arga bladet i fixar det snabbt. Alternativt så skulle jag byta fläkt.
2 svar · 1,2k läst
·
Aah
Aah: [citat] Inget svar?
2 svar · 6,5k läst
D
Denwarp: [citat] Är HTH på stommarna och blum på själva mekanismen
3 svar · 1,2k läst
·
T
Tomlemon: Ovanför ny köksö har vi tänkt bygga en egen låda till inbyggnadsfläkt som bör vara 90 cm bred. Tänker max 45 cm låda i taket, så det krävs en reellt kraftfull fläkt på den höjden. Vore suveränt att höra andras erfarenheter av fläktköp! En alternativ tanke är att köpa en takfläkt för integrering i taket – vi har inte den tjocklek i taket som krävs men även där kan vi
0 svar · 781 läst
björnuf
björnuf: [citat] Ja det är ca10 cm knappt och på två ställen där ska göra som föregående sa i inlägg ska ta en bild,
8 svar · 1,0k läst
T
Thomas_Blekinge: Kanske spola med kokande vatten några gånger. De flesta har ju begränsat tempen på vv till 50C eller så, det löser inget fett. Fördiska inte i hon innan diskmaskin. Behövs inte.
7 svar · 1,3k läst
BirgitS
BirgitS: Så vitt jag förstod av den korta bruksanvisningen så är det inga mikrovågor som är igång när du väljer bara fläkt. Men det är ju bara att hålla koll på vad som händer när du stoppar in en stekpanna och börjar det blixtra är det bara att öppna luckan.
4 svar · 1,1k läst
C
Chlars: Gammal tråd men chansar; jag har problem med instruktionerna till min Whirlpool inbyggnadsmikro - AMW 9607/IX. Fattar inte riktigt hur jag ska få igång enbart ugns-funktionen, utan microvågs-funktionen. Instruktionerna är inte särskilt tydliga…ngn som vet var man kan hitta instruktionsvideo eller dyl?
7 svar · 3,5k läst
·
raveper
raveper: 240 är ju klart högre.
4 svar · 8,5k läst
A
annaum: Jo, backspjället har tätning så det fungerar som kallrasskydd. Det som finns i fläkten räcker tyvärr inte.
3 svar · 3,0k läst
F
fribygg: [citat] Eller linolja/balsamterpentin om det är linoljefärg.
3 svar · 1,2k läst
·
H
Herrman5: Hej! Tänkte slipa och olja/vaxa min bänkskiva i helgen. äger ingen excenterslip men tänkte köpa en budget variant för endast detta ändamål, dammsugare finns redan. Tar gärna emot lite tips o trix. Är billackerare till vardags så är van vid slipmoment, men första gången jag gör en bänkskiva. - hur lågt brukar ni gå i sandpapper väg? jag tänkte börja på 80-120-240. Kan man
0 svar · 1,3k läst
·
Lill72
Lill72: Otroligt bra service av Theofils, fick svar på mejlet på 20 minuter så nu är gångjärn beställda och med lite modifikation så hoppas jag det ska fungera.
6 svar · 1,5k läst
·
S
sannahus: [citat] Hur menar du?
5 svar · 4,9k läst
·
Thomas59
Thomas59: Om du inte redan justerat med justerskruvarna på gångjärnet bör du ju kunna justera dörren i sidled med dessa. Räcker inte det kan du ju ta typ vilka brickor som helst och lägga under gångjärnet. Vill du ha det lite snyggare så leta reda på något i hårdplast och skär ut en bricka med gångjärnsinfästningen som mall. Brukar finnas skivor med olika tjocklek, i tex absplast,i
1 svar · 1,5k läst
·
X
Xhdgahhh: [citat] Spelar ingen roll. Premiummärken gulnar inte lika snabbt, billigare varianter kan gulna på bara några månader. Tec7 gulnar inte och funkar som ersättning till silikon.
3 svar · 1,8k läst
·
D
DaDolly: Ta gärna en bild så man får med både höger och vänster sida om fönstret och fönstret . Du kan ju fylla upp springan med det du har till hands , masonite/ listbitar osv . Avsluta med latexfog/målarfog/tech 7 ovanpå.
7 svar · 4,5k läst
·
M
magnu: [citat] Det hade sett bättre u, om jag kommit ihåg att måla lite, när jag ändå målade de övriga snickerierna.
11 svar · 1,9k läst
·
perra i skogen
perra i skogen: Nu är jag inte helt insatt i reglerna, men det jag hitta på nätet så är det inte förbjudet att ha dessa blandare, men finns rekommendationer att använda en med spärr. Även IKEA skriver att dom är godkända.. [bild]
2 svar · 3,3k läst
·
J
Jens33: [citat] Självklart ska han få betalt för utfört jobb. Det ska ändå inte vara märkbart skillnad prismässigt.
18 svar · 4,8k läst
B
Benji4: [citat] Riktigt snyggt!
3 svar · 2,4k läst
·
T
tergo: liknar en mora Mora Cera K5 Köksblandare med diskmaskinsavstängning | Google Kundsupport Mora Armatur - Kranar för kök och badrum
1 svar · 1,7k läst
·
A
axxa: [citat] Tack, jag borde kanske nämnt att jag redan har en dylik värmedriven kaminfläkt, men den ger inte önskad effekt då det är för dåligt tryck i den. Jag har nu ställt en golvfläkt (som man normalt kan använda i t.ex. sovrummet varma sommardagar) framför spisen och får då önskad värmespridning, men det är varken speciellt vackert eller smidigt med en stor golvfläkt mitt
2 svar · 1,6k läst
1
1949villa: [citat] Tack så hemskt mycket! Då hinner jag göra den nu på lunchen
2 svar · 1,2k läst
·
C
Chilly_J: vad hände- blev ni nöjda? =)
2 svar · 2,0k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Bakom vår diskbänk, 240cm, hade vi i nästan 20 år en svagt rökfärgad spegel. Mycket läckert. På kortsidorna, gips, hade vi målat med vit glansig, teknikrunsfärg, lätt avtorkbar. Läckert det med. Allt behöver inte vara tråkigt kakel.
5 svar · 1,2k läst
E
erik1978: I am a client of Mr Prusciano! You must delete this information you wrote! You can not put this information! These are PRITATE! Cancel now or you will have legal problems. Thank you
98 svar · 49,0k läst
·
H
hempularen: Som sagt koppla för 3N. Två saker att observera. 1. Som electroluxaren påpekar, säkerställ att nollan verkligen finns i ditt perilexuttag. Är du osäker så fråga mer här. OM du kopplar in hällen, och nollan saknas så är det stor risk att den omedelbart förstörs. 2. Det är möjligt/troliget att det nu sitter byglar i plåt mellan 1, 2 och 3. Titta efter noga, och ta bort dem så att
3 svar · 1,6k läst
·
Damaja
Damaja: [citat] Nej, kapa med vatten kommer inte att fungera så bra. Men nu har jag slagit till på en sån här till vinkelslipen: [bild] Från vad jag har sett på YouTube ser den ihop med en bra grovsug ut att vara VÄLDIGT effektiv på att samla damm. Dessutom får man ju ett rätt skapligt anhåll om man sätter skena bredvid. Det enda jag kommer behöver köra på frihand är sista snutten in mot
6 svar · 3,4k läst
BirgitS
BirgitS: Prisjakt listar i alla fall 31 inbyggnadsugnar som är max 52 cm djupa: https://www.prisjakt.nu/c/inbyggnadsugnar?r_1427=0-520 De flesta väldigt dyra men där finns även några i mer normal prisklass.
1 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.