electroluxaren skrev:
du har rätt men vad var det för fabrikat från ELON du fick vänta på reparation? Elvita, whirlpool ...
De har ju inga egna reservdelsbytare,
Jag kommer inte ihåg, det var våren 2014 tror jag, butiken i Bäckebol hade precis öppnat och hade erbjudanden.
Jag har sålt kåken för några år sedan.
https://www.mynewsdesk.com/se/elong...iges-stoersta-vitvarubutik-i-baeckebol-928971

Dessa ser misstänkt lika ut, med display och allt men jag betalade nog inte mer än 7000 då.
https://www.elon.se/elvita-cks5185v-cfs5185v
 
P
D Dilato skrev:
Jag kommer inte ihåg, det var våren 2014 tror jag, butiken i Bäckebol hade precis öppnat och hade erbjudanden.
Jag har sålt kåken för några år sedan.
[länk]

Dessa ser misstänkt lika ut, med display och allt men jag betalade nog inte mer än 7000 då.
[länk]
elvita är kinesiskt och inte många vill röra dessa då förstår jag dröjesmålet
 
Har handlat några grejer från elfynd och tycker nog att man kan göra bra kap där. Senast denna kyl/frys att ha i stugan. LNC7ME34W1. Skulle vara skada på förpackning men kunde inte hitta spår av någon skada alls. Fick den för 4k. Skulle nog inte ta det så hårt om man var tvungen att returnera nåt trasigt eller vänta på rep. Kommer liksom med i paketet när man handlar på dessa ställen.
 
electroluxaren skrev:
elvita är kinesiskt och inte många vill röra dessa då förstår jag dröjesmålet
Jag hittade frågelistan från försäljningen och det är Indesit.
 
P
D Dilato skrev:
Jag hittade frågelistan från försäljningen och det är Indesit.
samma som whirlpool idag
Fast det är ju möjligt att Whirlpool inte tar i indesit, då borde det vara garrantgruppen (om den finns kvar) eller i värsta fall OCSAB.
 
P
Kretikos Kretikos skrev:
Har handlat några grejer från elfynd och tycker nog att man kan göra bra kap där. Senast denna kyl/frys att ha i stugan. LNC7ME34W1. Skulle vara skada på förpackning men kunde inte hitta spår av någon skada alls. Fick den för 4k. Skulle nog inte ta det så hårt om man var tvungen att returnera nåt trasigt eller vänta på rep. Kommer liksom med i paketet när man handlar på dessa ställen.
Nästan halva priset! undras varför? stulet...
 

Bästa svaret

Jag tycker att ni är alldeles för hårda mot TS, köper man från en butik tycker jag att man ska förvänta sig att det fungerar således butiken inte säljer skrot.

Om 1000kr i kompensation är högt eller lågt beror på vad @LadyBug74 har betalat för produkten så att klanka ner på hen över besvikelsen över summan är ogrundad.

Tillägger även att jag inte handlar elektronik från returhuset då de inte hanterar serviceärenden lika bra som tex elgiganten, MM eller netonnet. Elfynd har jag aldrig hört talas om.
 
Kashew Kashew skrev:
Jag tycker att ni är alldeles för hårda mot TS, köper man från en butik tycker jag att man ska förvänta sig att det fungerar således butiken inte säljer skrot.

Om 1000kr i kompensation är högt eller lågt beror på vad @LadyBug74 har betalat för produkten så att klanka ner på hen över besvikelsen över summan är ogrundad.

Tillägger även att jag inte handlar elektronik från returhuset då de inte hanterar serviceärenden lika bra som tex elgiganten, MM eller netonnet. Elfynd har jag aldrig hört talas om.

Tack för det Kashew! :-) Exakt vad jag menade, att man ska förvänta sig att det man köper fungerar. Det är inte för mycket begärt.
 
  • Gilla
Kashew
  • Laddar…
N
L LadyBug74 skrev:
Tack för det Kashew! :) Exakt vad jag menade, att man ska förvänta sig att det man köper fungerar. Det är inte för mycket begärt.
Men saker kan gå sönder! Sånt händer.
 
P
Kashew Kashew skrev:
Jag tycker att ni är alldeles för hårda mot TS, köper man från en butik tycker jag att man ska förvänta sig att det fungerar således butiken inte säljer skrot.

Om 1000kr i kompensation är högt eller lågt beror på vad @LadyBug74 har betalat för produkten så att klanka ner på hen över besvikelsen över summan är ogrundad.

Tillägger även att jag inte handlar elektronik från returhuset då de inte hanterar serviceärenden lika bra som tex elgiganten, MM eller netonnet. Elfynd har jag aldrig hört talas om.
Fick du verkligen "bästa svaret" för att du var den enda som visade medlidande för TS?
Då måsten man verkligen fundera på målsättningen med tråden?
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.