M
Behöver ni verkligen 4 zoner?

Vi hade en stor diskussion om detta.... I väntan på att ersätta våran trasiga häll har vi kört med 2 zoner och en induktionswok vid sidan om. Jag vet inte hur den svenska marknaden ser ut men här finns flera alternativ med 3 zoner varav en är 28cm. Nedan finns en länk med tester gjorda där det visar hur homogent varje zon värmer. Testas det på samma sätt i Sverige?

https://www.lesnumeriques.com/table...plaque-cuisson-a-induction-choisir-a3845.html

Jag kommer att installera en Sauter med 3 zoner, varje zon med egna reglage. Det finns andra men oftast dyrare.

M MathiasFr skrev:
Behöver ni verkligen 4 zoner?

Vi hade en stor diskussion om detta.... I väntan på att ersätta våran trasiga häll har vi kört med 2 zoner och en induktionswok vid sidan om. Jag vet inte hur den svenska marknaden ser ut men här finns flera alternativ med 3 zoner varav en är 28cm. Nedan finns en länk med tester gjorda där det visar hur homogent varje zon värmer. Testas det på samma sätt i Sverige?

[länk]

Jag kommer att installera en Sauter med 3 zoner, varje zon med egna reglage. Det finns andra men oftast dyrare.
Behöver 3-5 zoner så mitt mål är att övertyga regeringen om att installera 2 hällar i framtiden med lite avstånd emellan så man lätt kan vara två pers och ha igång 4-6 saker samtidigt :-)

Det ideala hade varit 2-3 fullstora till stekpannor/stora grytor och 2-3 mindre. Idag har vi en vanlig 70cm 4-zoners med en extra induktionsplatta lös men det är ju meckigt med en lös sådan. Hade dock hellre haft två 3-zoners än en stor 6-zoners, just för att kunna laga mat 2 pers med gott om svängrum.

Får se om jag lyckas!

M
Ett annat alternativ är en stekhäll.... Nackdelen som jag stött på är att det blir krångligare att göra sås på "stekresterna i pannan" med en stekhäll. Det går men inte lika smidigt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.