Hej,
vi bor i en stor lägenhet som
Idag har en kombinerad kyl o frys men som barnfamilj funkar inte detta optimalt för oss. Brevid kyl o h frys finns en stolpe som är bärande och inte går att röra men det är också en väldigt bred innerhall precis brevid stolpen som är många outnyttjade kvadrat. Vi skulle väldigt gärna vilja ha en stor kyl o stor frys och försöker därför hitta bästa lösningen. Det enda rimliga stället att lägga till en hall skulle vara att utöka brevid själva stolpen. Men det känns som att det inte blir så snyggt med 22 cm mellanrum mellan två högskåp (obs! De skulle vara integrerade) precis ovanpå stolpen är en gipsskiva på 2cm så tar man bort den så går stolpen i linje med nuvarande högskåps stomme så den gipsskivan är placerad där för att ha en linje med dörrarna.
Jag har funderat på två alternativ och det ens är att att bara sätta en täcksida på stolpen så blir det ett synligt mellanrum men enhetligt. Det andra alternativet skulle vara att sätta dit ett till högskåp (60cm brett) men att beställa platsbyggda dörrar till köket som är 71cm och därmed skulle täcka dela högskåpet men också halva stolpen per dörr. Det skulle innebära att dörrarna är lite bredare än normalmått men det skulle inte sticka ut någonstans och ingen stolpe skulle synas. Jag försöker vara förstå om detta skulle se konstigt ut eller kan det funka?
Bifogar ritning.
Köket är mossgrönt/beiget och går från golv till tak
vi bor i en stor lägenhet som
Idag har en kombinerad kyl o frys men som barnfamilj funkar inte detta optimalt för oss. Brevid kyl o h frys finns en stolpe som är bärande och inte går att röra men det är också en väldigt bred innerhall precis brevid stolpen som är många outnyttjade kvadrat. Vi skulle väldigt gärna vilja ha en stor kyl o stor frys och försöker därför hitta bästa lösningen. Det enda rimliga stället att lägga till en hall skulle vara att utöka brevid själva stolpen. Men det känns som att det inte blir så snyggt med 22 cm mellanrum mellan två högskåp (obs! De skulle vara integrerade) precis ovanpå stolpen är en gipsskiva på 2cm så tar man bort den så går stolpen i linje med nuvarande högskåps stomme så den gipsskivan är placerad där för att ha en linje med dörrarna.
Jag har funderat på två alternativ och det ens är att att bara sätta en täcksida på stolpen så blir det ett synligt mellanrum men enhetligt. Det andra alternativet skulle vara att sätta dit ett till högskåp (60cm brett) men att beställa platsbyggda dörrar till köket som är 71cm och därmed skulle täcka dela högskåpet men också halva stolpen per dörr. Det skulle innebära att dörrarna är lite bredare än normalmått men det skulle inte sticka ut någonstans och ingen stolpe skulle synas. Jag försöker vara förstå om detta skulle se konstigt ut eller kan det funka?
Bifogar ritning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köket är mossgrönt/beiget och går från golv till tak
Går stolpen ända ut till där kyl/frysarnas dörrar är, eller sitter den längre in i djupled?
Klicka här för att svara