Unikt namn
Unikt namn: Eluttag på undersidan av ett överskåp är hopplösa att använda jämfört med de som sitter rakt på väggen eller kompromissen snett nedåt i hörnet. I alla fall om man är normallång. Så jag skulle inte rata Ikeabelysningen av just den anledningen. Annars tycker jag att man knappt kan ha för många uttag. Jag hade nog utgått från ett snett dubbel/trippeluttag på varje sida av spis
1 svar · 2,6k läst
·
downup
downup: [citat] Beställer en sådan, vill verkligen ha den blandare vi köpt.
5 svar · 3,2k läst
BirgitS
BirgitS: Då kan det ju bli fint att plocka upp det gråa i golvet i bänkskivan, men även att ta upp den varma tonen i off-white och låta bänkskivan ha en beige eller brun ton brukar vara snyggt.
5 svar · 1,2k läst
·
M
majster: Återkommer efter lång tid. Tack för alla tips! Vi gick till slut på något som låg närmat Alternativ 1: Endast fogmassa, ingen akryl/silikonfog och heller ingen målning ovanpå. Vi skippade även lister som vissa kör med. Detta efter jag såg en sådan lösning i en butik, vilket jag tyckte va snyggt.. Vi blev riktigt riktigt nöjda med detta - Resultat nedan: [bild] Ingen rocketscience,
3 svar · 4,1k läst
·
raveper
raveper: Kan ju iaf gissa mig till att 195 reglar på cc 60 klarar av rätt mycket vikt. Skenan behöver säkert inte sitta i en egen vågrät regel utan räcker säkert fästa i de stående.
1 svar · 2,5k läst
·
Stefan N
Stefan N: Det är ett Siemens, finns inte jättemycket att välja på i den storleken. https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/produktlista/kyl-och-frys/integrerad-kyl-och-frys/inbyggd-frys/GU15DADF0#/Togglebox=accessories/Togglebox=manuals/Togglebox=accessoriesOthers/
15 svar · 11,8k läst
·
A
Antemoo: [citat] Till bacon rekommenderar jag kniv. Att klippa maten känns lite koreanskt. Först grilla, sedan klippa. Någon Zwilling skräddarsax skulle jag nog gå på om jag ska klippa bacon
1 svar · 1,2k läst
Bono_R
Bono_R: Testa att bryta säkring nr 18 så ser du att den är inkopplad där. Eller låt elektrikern mäta när han kommer. /B
3 svar · 1,9k läst
·
Snailman
Snailman: [citat] Mitt minne kunde ju vara bättre, men de raka sidorna sågade jag med sänksåg och skena har jag för mig, hörnen minns jag inte alls hur jag gjorde men måste ju ha varit överhandsfräsen, jag hade rätt gott om mallmateral så det tog nog ett tag tills jag fick dem bra, är det några enstaka hack så dels är ju kopierhylsan rund så den kommer ju inte ner i ett litet hack och dels
25 svar · 10,3k läst
·
A
Anonymiserad 137805: [citat] ta bort den helt fyller ingen större funktion
2 svar · 2,3k läst
·
Jaco Bosco
Jaco Bosco: Är det en tunn stenskiva som ligger på en annan bänkskiva?
7 svar · 1,8k läst
·
H
Humper: [citat] Åhh, tack så jätte mycket. Får testa helt enkelt. Dörrar har jag som redan sitter på.
3 svar · 3,2k läst
C
cosmic: Då lär det vara lika som vår. Visserligen DSD8237 utan /1 efter. Men fick du inte med ett ark, lika stort som fronten, som ska fungera som mall för fästena? Du fick väl med 4 fästen? Kontakta ÅF eller Asko annars.
9 svar · 5,2k läst
B
Byggtips: [citat] En del av deras fronter o dörrar görs i Sverige. En del i Tjeckien. En del Inredning i Tyskland.
39 svar · 45,9k läst
B
Byggareberg: Kör med svamp med handtag, kiiltos fog med två timmar öppentid. Foghink med två rullar. Kör ut fogen och fyller skarvarna med gummibräda i 45 graders vinkel på en yta av ca 1-2 kvm beroende på storlek av plattor, fogbredd, åtkomst etc. Drar runt fogen med svampen i cirklar och gör rent ofta. Kollar så att fogen ser bra ut och fyller igen med mer fog för hand där det behövs.
8 svar · 2,7k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Fast det går ju att ha tillfälliga bänkskivor i väntan på de riktiga, så köket kan användas ändå.
16 svar · 4,6k läst
K
krillov: [citat] Min dörr är lite försänkt dock. Det finns en gavel typ som täcker dörrens smala sida.
14 svar · 11,0k läst
J
Jocke Best: Nanosvamp tar allt
3 svar · 3,1k läst
·
B
Bästerortarn: [citat] Tror knappast att du behöver vara rädd att det blir standard :cool: När jag var personlig assistent för drygt 20 år sedan så hade en av mina brukare som satt i rullstol hela köket eller rättare sagt hela köksinredningen monterad så att var höj/sänkbart. Och det var inga 10-20 cm utan snarare 40-50 cm man kunde justera. Rubbet satt längs en och samma vägg och som jag minns
58 svar · 22,2k läst
·
T
Tony1979: Tack för svar så det är inte lämpligt att ha i garderob, bättre ställa Torktumlare på tvättmaskin och bara göra en vägg av planhyvlat och en dörr tror jag ska göra så istället tack
2 svar · 2,4k läst
GoC
GoC: Du skruvar på en bussning. Exempelvis en sådan här https://www.biltema.se/bygg/vvs/pem-plastrorsystem/bussning-2000045331?gbraid=0AAAAADowiYiYDJM8i0tuVQU33cJ5NOho6&gclid=EAIaIQobChMI9KvJyvTg-wIVCwuiAx3Vfw2dEAQYAiABEgJEr_D_BwE
1 svar · 877 läst
·
K
_KirderF_: Fläkten ej vara centrerad?
2 svar · 1,1k läst
·
A
andersgrebin: Nu är väntan över för alla er som följer denna spännande tråd. Det var "knappkortet" som felade. Med ett nytt sådant á 1100kr funkar fläkten fint igen.
4 svar · 2,2k läst
L
Louise1986: Hej! Glasset som tidigare varit fastklistrat med hjälp av någon list mellan ugn och metall har lossnat så innerglaset hänger löst i enbart den övre listen. Går detta att laga provisoriskt? Vi ska bygga nytt kök i vår så vill ogärna köpa ny ugn.
0 svar · 2,1k läst
·
arneri68
arneri68: Gissar att placeringen av kyl/frys har stor betydelse för livslängden. Vi har en billig frysbox stående i källaren där temperaturen sällan går över 20 grader. Frysboxen är över 20 år. Kyl och frys i köket får jobba hårt under sommarhalvåret när temperaturen ligger runt 30 grader. Av de 2 frysar vi avverkat har kompressorn dött efter ca 10 år. Vi köpte Samsung 2016. Tyckte när
4 svar · 2,6k läst
A
arwa02: [citat] Jag sågade först en passbit av en vanlig lucka, som jag satte över diskmaskinen med vinkeljärn. Men vi har bytt ut köket sen jag skrev det, och då beställde jag en passbit i lagom storlek. Det ser bra ut. När vi skulle sätta in en diskmaskin på landet så köpte jag en integrerad istället. IKEA METOD har skenor som man kan sätta vanliga luckor på. Då kan man få ett
21 svar · 11,4k läst
·
C
Cnall: Kan varmt rekommendera KitchenIn i Båstad, Lotta och Christoffer är riktigt bra på kundförstålse och är mycket lösningsorienterade!
26 svar · 25,1k läst
K
Klicka: Hittade ett knep. Man kan hålla en spackelspade för fogen så det inte pyser ut dit man inte vill ha fog. :D Fast kanske bäst att ha något i plast så man inte skadar kaklet. [bild]
3 svar · 1,1k läst
·
M
MrDizzy: [citat] Kör inte mer än 3 sensorer på den Fibaron. Även om det står att den ska klara 6 så fungerar 3 utmärkt.. 4 sisådär o 5&6 inte alls. Tog ett tag innan jag förstod varför det inte fungerade då jag körde med 6st.
35 svar · 13,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: Hur ofta har du någon verklig nytta av belysningen? Men om du vill ha dem kvar så bör det ju gå att limma fast belysningslisten. Dock bör det ju vara ett litet litet avstånd så att man kan få in t.ex. ett rakblad för att skära bort listen den dag som den går sönder.
1 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.