BirgitS BirgitS skrev:
Varför bara 40 cm, är det verkligen så trångt mot andra möbler?
Kanske gör 60cm, men det blir trångt om alla sitter vid matbordet t.ex. Men kommer anpassa den längden till "så bra det går", men det är ingen jättestuga ;)

/Jocce

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Hur menar du med byt plats på bänkyta och spis?

Diskmaskin kommer nog inte vara aktuellt, då det känns som det tar upp onödigt utrymme (om än att det vore skönt).

Platsbyggt skåp över dörren var en bra idé, skall kika på det :)

Rullhurts är knepigt, då det inte finns något vettigt ställe att göra av det annars...

Spaljen ska självklart bort... (9 cm ger den och den är medräknad i måtten i originalinlägget)

/Jocce
Jag menar att du ställer spisen närmast diskbänken.

mexitegel mexitegel skrev:
Jag menar att du ställer spisen närmast diskbänken.
Så att den står i hörnet så att säga? Du tänker att man får mer bänkyta "utåt" då?

/Jocce

Precis, på så sätt kan man vara två i köket. Det går att tillaga på diskbänken och den andra bänken. Som det är nu låses hela köket av en person.

BirgitS
mexitegel mexitegel skrev:
Precis, på så sätt kan man vara två i köket. Det går att tillaga på diskbänken och den andra bänken. Som det är nu låses hela köket av en person.
Nu går det väl att en person står vid spisen och en vid bänk/ho?
Menar du att det är mycket sämre än att en person står vid arbetsbänken och en vid häll/ho?

BirgitS BirgitS skrev:
Nu går det väl att en person står vid spisen och en vid bänk/ho?
Menar du att det är mycket sämre än att en person står vid arbetsbänken och en vid häll/ho?
Jag tror jag förstår hur han menar. Men tror att det blir knepigt med den lösningen. Men ska kika lite.

/Jocce

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.