blackarrow
blackarrow: Kan vara så enkelt att du inte väntade tillräckligt länge, eller så behöver prylen startas om. Verkar som Sonos tycker allt ska vara trådlöst eller trådat, inte blandat, då man rekommenderar att ta bort wifi lösenordet i appen då man kör trådat. Det är iofs ett väldigt enkelt sätt att försäkra sig om att man verkligen kör trådat. Har du läst Sonos supportens Byt mellan
1 svar · 1,2k läst
A
AndersS: Testade med att byta disk2 och sedan disk1 men min NAS blev aldrig större än gamla systemet. Den skapade diskvolymer motsvarande gamla diskarna och nyttjade inget av den större kapaciteten utan det blev en egen diskvolym som ej användes.
32 svar · 5,6k läst
Boilerplate4U
Boilerplate4U: [citat] Väldigt bra beskrivning! Om möjligt borde inlägget "pinnas" i lämpligt forum om fiber.
44 svar · 11,0k läst
mexitegel
mexitegel: Gör det rätt som du tänker och dra riktig nätverkskabel, helst utomhustypad så klart. Det ger dig den mest stabila lösningen. Homeplug/powerlink är enligt min åsikt mest ett elände som krånglar förr eller senare.
7 svar · 9,0k läst
·
G
gråsten: Fastslaget att det är SC med UPC-slipning på ferrulerna. enklaste givare för att få in ljus i en fiberslinga med singelmode fiber och SC UPC kontaker är billiga tp link 10/100 mbit/s mediakonverterare som MC111CS och MC112CS.
9 svar · 3,0k läst
N
Nerre: Ja, precis som Zakalwe skriver, vill man ha mest för pengarna idag så köper man "trådlösa routrar" som man sen konfigurerar efter behov (på den som man kör som router kan man slå av accesspunkten, på de som man kör som accesspunkt slår man av routerdelen). Anledningen är att de tillverkas i så stora volymer att priserna blir rejält pressade. I princip så kostar en ren accesspunkt
22 svar · 7,6k läst
F
frityreldarn: [citat] Intresserad! pris?
8 svar · 4,4k läst
A
A-Man_08: Denna tråd dök upp i kanten liknande trådar, så jag bumpar den. Hur har det så här 5 år senare, vad används idag?
7 svar · 4,0k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Det finns här: https://www.byggahus.se/forum/forums/villalarm-hemautomation.167/
3 svar · 1,4k läst
E
elmont: Se bara till att du "låser" väggen så att den inte "kalvar".
1 svar · 859 läst
J
John83G: Hej! Kapar tråden - då den är i exakt samma kategori och hårdvara som jag har funderingar över. PoE NVR 16 port + PoE Switch? - kompatibelt? Det gäller PoE NVR 16 port (HIKVision DS-7608/I2.....) eller egentligen vilken annan som helst. Frågan gäller. Kan man koppla in en PoE switch med en Tp-kabel till PoE (NVR:en) (alltså inte i PoE uttaget) - för att slippa exempelvis dra 5 st TP
10 svar · 3,4k läst
S
sinclairhacker: [citat] Som IT tekniker åker man ju på , när folk får korn på en, att hjälpa till med bredband, och där har Telia oftast fungerat bra. Skulle nästan säga att Telia och Bahnhof är de två som fungerat bäst att prata med supporten, och få rätt info osv. Men det märks ju att det är en fördel att jag oftast vet vart felet ligger osv. De med bäst förbättringspotential skulle jag
7 svar · 2,5k läst
K
kest: [citat] Barn talk som man använder till barnrumpor: ett jättefint glidmedel till allahanda rördragningar
4 svar · 3,4k läst
M
Mats: [citat] Det behöver du inte misstänka - Det är så om de sköter stationsunderhållet
10 svar · 1,7k läst
·
blackarrow
blackarrow: Marknadsvärdet styrs nog mer av framtida möjliga intäkter, än dagens intäkter.
3 svar · 2,9k läst
A
A-Man_08: Då har den inbyggt modem, trodde du skulle köra usb modem, bara stoppa simkort å köra.
12 svar · 5,9k läst
·
TheImprovisor
TheImprovisor: Åkte tillbaka till butiken och fick Chromcasten utbytt. Nu fungerar det utan problem :)
18 svar · 3,6k läst
T
TheGame: Om du bara kopplar in en dator och startar upp webbläsaren borde du komma till en webbplats där du kan beställa internet. Då är du vilka du kan välja och mest troligt vem som är fiber leverantör. Så var det iaf för 20år sen då jag anslöt mig till dåvarande Bredbandsbolaget och för 11år sen då jag anslöt mig via stadsnät och skaffade Bahnhof :) Enkelt och smidigt, dom kan väll
13 svar · 5,4k läst
T
tompaah7503: Ett tips är att kolla på Youtube i förhand på filmer som beskriver hur man sätter upp det system du tänker använda. Det finns ofta 10-minuters klipp som pedagogiskt visar alla stegen, då kan du själv dra slutsatsen om det ligger på din kunskapsnivå eller inte. Man får också en känsla för vilken man kanske gillar. Exempel UniFi accesspunkt med mobilapp:
11 svar · 2,4k läst
D
danne888: Tack igen för svaren, det finns både gammal tvledning och teleledning. Tyvärr ingen i vardagsrummet..men ska se över om de går att använda i övriga rum.
9 svar · 2,6k läst
·
K
Kalmarkille: Vi löste det genom att flytta kabeln in i foderspalten mellan vägg och dörrfoder. Kostnad ca 0 SEK : )
9 svar · 3,9k läst
J
Jocke Best: [citat] Precis det finns mycket fallgropar. Namnet Öppen fiber är dock ett varumärke, men många har dock liknande namn för att åka snålskjuts på deras renommé. Många stadsnät tex kallar sig öppna men du kan egentligen bara använda olika tjänsteleverantörer i samma nät. Har du Öppen fiber och tröttnar på tex Telia kan du byta tex till Bahnhof och då har du en fiber direkt till
15 svar · 7,1k läst
13th Marine
13th Marine: [citat] https://en.wikipedia.org/wiki/Mebibyte
19 svar · 2,2k läst
·
blackarrow
blackarrow: Drar du i de nya kablarna med de gamla som ”draglina” är det bra med kabelsmörj. Men sätt fast den gamla kabeln på en draglina, helst en lite tjockare än de billiga man kan köpa på Jula etc. På med lite eltejp så skarven blir stel och lite kabelsmörj, så kan du trycka på lite från andra hållet eller dra lite fram och tillbaka om kabeln fastnar. Skulle det bli stopp ordentligt
5 svar · 3,5k läst
R
RalleB: Kort svar nej, välj den isp som du tycker verkar bra. Jag och många med mig betalar hellre ett par kronor extra för Bahnhof för intigreteten men det gör du som du vill(y)
2 svar · 1,7k läst
M
martin12345: Hej! Tack för alla svar, det börjar sakta klarna. Men när man börjar fundera och läsa blir problemet/möjligheterna direkt större och jag har därför en fråga till. Jag bor på en gård med två hus, frågan ovan handlar om hus.2 och fibern kommer in i hus nr.1 i hus nr.1 har vi ingen ethernet dragen och ingen lust att riva upp väggar och dra så min idé är följande; Hus 1. (där
11 svar · 4,0k läst
·
sYph
sYph: [citat] https://www.cmore.se/kanaler Vi kör paketet som heter: "C More TV4", kostar 139kr per månad.
25 svar · 14,6k läst
·
Skogspromenix
Skogspromenix: Skala upp kabeln i ena änden, tvinna fast en ny kabel i den gamla, tejpa. Använd den gamla som dragtråd :)
16 svar · 3,0k läst
useless
useless: Har du Google home installerat?
2 svar · 1,6k läst
D
Donald-Duck: [citat] Tydligen är Unifis switchar kända för att vara bullriga. Men här visar Crosstalk Solutions hur man kan byta ut fläktarna mot egna bättre. [MEDIA=youtube]N7ALeXoBGh0[/MEDIA] [MEDIA=youtube]Xgve6mVAD-U[/MEDIA]
31 svar · 6,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.