1 427 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Google Assistant Rutiner
Först vill jag belysa att en Hemautomationsdel av forumet vore topp!
Jag hittar på min google assistant på telefon rutiner när jag söker på det. Där kan jag sätta upp allt osv. Men ingen triggas av min google assistant. Vare sig telefon eller de jag har hemma.
Söker man på rutiner på svenska så skall man hitta dessa under inställningar/assistant/rutiner. Denna del har inte jag på telefonen =S
Någon med samma problem eller en workaround?
Jag hittar på min google assistant på telefon rutiner när jag söker på det. Där kan jag sätta upp allt osv. Men ingen triggas av min google assistant. Vare sig telefon eller de jag har hemma.
Söker man på rutiner på svenska så skall man hitta dessa under inställningar/assistant/rutiner. Denna del har inte jag på telefonen =S
Någon med samma problem eller en workaround?
Kör på engelska med svenska som andra språk fungerar för mig. Då kan du prata engelska eller svenska med den.
Jag har dock mina rutiner med engelska och säger t.ex. "Hey Google, movie time" för att starta projektor, hissa ner duk, etc
Jag har dock mina rutiner med engelska och säger t.ex. "Hey Google, movie time" för att starta projektor, hissa ner duk, etc
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
Det finns här: https://www.byggahus.se/forum/forums/villalarm-hemautomation.167/Gredelin skrev:
Klicka här för att svara