Hej,
Första inlägget här som nybliven husägare - so be gentle! Har haft problem att få igång internet och öppnade luckan under mediaomvandlare (Telia öppen fiber installerat). Där tycks det som är fiberledaren inte sitta fast i något alls - ska det vara så?
När jag kikat på bilder verkar det vara så att den ska vara kopplad till en lilla blå dosan i vänstra över hörnet. Kan man lösa detta själv?
Tacksam för all hjälp!
Första inlägget här som nybliven husägare - so be gentle! Har haft problem att få igång internet och öppnade luckan under mediaomvandlare (Telia öppen fiber installerat). Där tycks det som är fiberledaren inte sitta fast i något alls - ska det vara så?
När jag kikat på bilder verkar det vara så att den ska vara kopplad till en lilla blå dosan i vänstra över hörnet. Kan man lösa detta själv?
Tacksam för all hjälp!
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 165 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 165 inlägg
Och de kommer inte köpa att den lossnat av sig själv så var beredd att betala ett par tusenlappar för att få det fixat.
Fiber är känsligt och ska inte pillas på om man inte vet vad man gör.
Din kompis måste dock ha varit riktigt våldsam, aldrig sett den lossna så.
Fiber är känsligt och ska inte pillas på om man inte vet vad man gör.
Din kompis måste dock ha varit riktigt våldsam, aldrig sett den lossna så.
Han drog ut mediaomvandlaren... Men är 2000kr ca en höft på vad det kan kosta?R RalleB skrev:
Ser ingen skarvhylsa i den där lådan det kan vara en sådan där kontakt man sätter direkt på inkommande fiber vilket de gjorde hos mig. Blir ju lättare för tekniker då ingen svets behövs för jobbet. Men skicka med bilden så får tekniker med sig rätt saker första gången så borde det bli billigare.
Ah, det mesta var grekiska här men tar fasta på att skicka med bilden och hoppas på så billigt och enkelt som möjligt.snuttjulle skrev: