D
Dellus: Ta och kolla upp http://www.hasta.se/ har ganska smarta grejor. Lycka till med sökandet. Dellus
4 svar · 3,3k läst
B
byggimpert: Mattkrom :D //Christina. PS: Glömde att skriva, om ska ni ha spottar i badrummet så finns det täckta varianter att placera rakt över duschen, resten jämt spritt i badrummet, det blir jättefint tycker jag spec. om man har klarglasdörrar och faktiskt ett mycket trevligare badrumsljus än de där vanliga lysrörsvarianterna/DS.
3 svar · 3,0k läst
B
byggimpert: [citat] Tack detsamma :D ang. lekyta istället för bord, så finns det kanske plats för lekar ändå iom. att rummet är så pass långt, men det blir säkert kanonbra vilket som ;) //Christina.
5 svar · 4,0k läst
U
Ung: Biltemas cylinderborr (16-272) ger renare hål än Clas Ohlson.. Har själv haft båda.... men Clas Ohlson slängdes.. Biltemas är dessutom billigare...
3 svar · 3,0k läst
V
Vilma: Lider med er! Har själv drabbats av en massa strul veckorna innan inflytt och det är inte kul med all tid och energi som går åt. Kakel och klinkersbranschen måste vara full av klantskallar, för nästan alla (finns undantag) leveranser har blivit fel eller bortglömda... Än så länge har inte kakelsättaren klantat sig i alla fall TA I TRÄ :-/
4 svar · 1,3k läst
Fasting65
Fasting65: jalusierna behöver ju skena så du får nog inte mycket över om det är 10 cm från början. kör öppet och sätt småhyllor där. Du kan ju ha vinflaskor, brickor, kokböcker och skärbrädor där...
1 svar · 3,4k läst
B
byggimpert: [citat] Ja, det var det jag menade, i svensk tappning ungefär "inre och yttre hall", men iaf. innanför ytterdörren, då trodde och tyckte jag ju rätt ;D ;) //Christina.
4 svar · 3,5k läst
M
Mannus: inte vi heller
10 svar · 18,2k läst
M
10 svar · 18,2k läst
B
byggimpert: Mosaik är även en av mina absoluta favoriter, men det beror ju lite på vilken stil ni eftersträvar i ert kök. Jag som inrett mitt kök i "lantlig" stil valde ju inte mosaik där ;) men vill ni ha en modern stil så är ju mosaik mycket snyggt alt. den lite större varianten 5x5 cm och det finns ju otroligt snygga nyanser på glasmosaik. I första eller andra nummret av "Vi i Villa" 2004
3 svar · 1,7k läst
B
Benno_: Är inne på mitt andra 20-talshus. Pärlspont har, lite överdrivet, varit populärt i stort sett överallt utom på golven. I förra huset satt det på väggar och i tak i hallen både nere, i trappan och uppe. Femtums golvsocklar (inte de som idag ofta kallas allmogelister med för mycket krusiduller). Mycket virke finns fortfarande att köpa i samma dimensioner som då. Det är väl räcken
2 svar · 3,5k läst
H
Hemmafrun: Tusen tack för svaren! Byggfabriken hade ju dessutom en massa andra fina inredningsdetaljer. Är på gång med en beställning :)
2 svar · 5,4k läst
L
Lycke: Tack alla för era svar! Nu har jag lite bättre koll på läget.
4 svar · 11,3k läst
KarlXII
KarlXII: ;D
6 svar · 7,6k läst
KarlXII
6 svar · 7,6k läst
C
common: Kolla in http://www.batmats.nu/ för begagnade prylar och http://www.marinlagret.com/ för nytt. Här hittar du garanterat det du söker.
2 svar · 5,0k läst
C
camli: Såg en rätt snygg variant på sänggavel i en inredningstidning ganska nyligen. De hade helt enkelt klippt till en sänggavel i ganka kraftigt tyg som dom hade fållat och satt öljetter (heter det så? :-/) i och sedan hängt upp på snygga krokar direkt på väggen vid sängens huvudgavel. Svårt att förklara i text men det var i alla fall riktigt snyggt och dessutom lite annorlunda. Har
2 svar · 7,7k läst
H
Haagbard: Eftersom stativetet är kromat så tror inte jag heller att det är rostfritt....... Jag skulle väl hellre välja en m/36 istället för Jetson men visst tycker jag att den är fräck, dessutom så är ju allt Mathsson gjort så otroligt skönt att sitta i ! Observera att det är Dux och inte Mathsson International som tillverkar Jetson.
3 svar · 5,7k läst
B
byggimpert: Hej Maria! Kul att höra ifrån dig igen, det var ett tag sedan :D Tjaaaa, jag brukar "slita mitt hår" över en av mina flickor för hon är sååå envis, undrar var hon kan ha fått det ifrån ::) Glad påsk på dig med//Christina.
12 svar · 26,5k läst
P
peha: Det var Skåne-Plantor & Lusthuset i Staffanstorp..bordet är i furu och heter Kattvik/Dalby Det är kanske en bra bit från er, men det borde finnas på fler ställe ::)
6 svar · 7,5k läst
J
johawk3: Japp, var på IKEA häromdan och där finns det också en slinga med 3 eller 4 stycken kuber..... 15 x 15 cm tror jag...
3 svar · 3,3k läst
F
Fredrik_J: Precis. Valde EK framför Stolab björk efter ett par veckors övervägande och många besök hus möbelhandlaren....
21 svar · 11,3k läst
N
Nix: jag håller med! Det uppfyller varken kravet på att det inte skall vara klättringsbart, eller kravet på 10 cm mellan avskiljande delarna. Vår tanke är att spänna segelduk över "trådarna" den tiden av livet som det behövs...
5 svar · 3,9k läst
Immobil
Immobil: Testa: MP-52 Teakolja. Den färgar inte träet, trots att den är brun till färgen. Innehåller dessutom inte silikon ;).
1 svar · 5,6k läst
B
byggimpert: Det slog mig plötsligt, hur ser det där "nabucko" ut egentligen ??? Kan det vara så att de kallar det något som liknar ordet nubuck för att man ska associera till den äkta varan och iom. det få en hint om vilken typ av konstläder det rör sig om, eller............... det kanske var en långsökt idé :-/ /Christina.
6 svar · 2,1k läst
lastkaj
lastkaj: Tack o bock för all info :)
5 svar · 2,3k läst
G
gusper: Tack för alla tips, hittade själv ett nyss http://www.brorpehrssonsmobler.se Billiga priser!
14 svar · 12,7k läst
B
betula: De flesta byggvaruhus typ Bauhaus eller Beijer har träskivor men jag har aldrig sett någon på 200 cm i bredd (bredden räknas i förhållande till stavrikningen på skivan). Du får nog lov att limma ihop flera skivor i bredd om du inte vill specialbeställa från någon tillverkare :)
2 svar · 1,7k läst
L
Lilla_vargen: [citat] Det går alldeles utmärkt att ta bort lack med varmluftspistol. Så här års går varmluftspistolerna varma ( ;D) ute vid båtuppläggningsplatserna, då alla träbåtsägare skrapar rent sina lackade träbåtar, för att sedan olja in dem och lacka på nytt. Om den framtida ytfärgningen inte är pigmenterad, måste man dock vara försiktig med varmluftspistolen, så att man inte får
5 svar · 4,5k läst
lastkaj
lastkaj: Nu vet ju inte jag hur er lägenhet ser ut. Efter erfaranhet med loftsängar som permanentsäng så är det mycket bättre att bygga ett sängskåt. Ett skåp där du kan fälla upp sängen efter varje natts sömn. Nackdelen med loftsängar är att det blir ganska varmt (varm luft stiger uppåt) samt att det är otroligt jobbigt att gå ner mitt i natten, lite sömndrucken, o pinka :D
7 svar · 11,3k läst
B
byggimpert: I vårt förra hus så använde jag  såna  där duschdraperistänger som expanderar, dvs man behövde inte skruva i väggen, de var förvånande hållbara även för lite tyngre tvätt, tex när man hängde massor med galgar med blöta tröjor o dyl. Dessutom så glider tvätten bättre ffa. när den är blöt på en glatt metallstång än på obehandlat trä så det är lättare att tex
2 svar · 5,2k läst
B
byggimpert: Här köpte jag våra mörkläggningsrullgardiner till vårt förra hus, de var också special både i mått samt monterade inne i djupa nischer, har för mig att de kostade en bit under 500 Skr/styck men var iof. inte så breda, strax under 1 m och det här var ett par år sedan. Men det kan ju vara värt att kolla. MVH/Christina. http://www.sunoff.se/web/
1 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.