3 538 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Inredning i 20-tals hus
Hej,
Någon som har tips på var man kan hitta lite info om inredning i 20-tals hus? Vid en ev renovering så vill vi inreda "lite" tidstypiskt, fast med modernt material
Någon som har tips på var man kan hitta lite info om inredning i 20-tals hus? Vid en ev renovering så vill vi inreda "lite" tidstypiskt, fast med modernt material
Hej Yonna,
Kanske uttryckte mig lite klumpigt. Huset har genomgått renovering tidigare där man tagit bort många orginaldetaljer som höga golvlister, stuckaturer o annat. Så vad jag är ute efter är att till viss del återskapa detta
. Tex riva ut laminatgolven och lägga plank istället, nya golvlister, fönster osv. Så mao blir det ju "nytt=modernt" material vi behöver använda oss av
.
Kanske uttryckte mig lite klumpigt. Huset har genomgått renovering tidigare där man tagit bort många orginaldetaljer som höga golvlister, stuckaturer o annat. Så vad jag är ute efter är att till viss del återskapa detta
Är inne på mitt andra 20-talshus. Pärlspont har, lite överdrivet, varit populärt i stort sett överallt utom på golven. I förra huset satt det på väggar och i tak i hallen både nere, i trappan och uppe. Femtums golvsocklar (inte de som idag ofta kallas allmogelister med för mycket krusiduller). Mycket virke finns fortfarande att köpa i samma dimensioner som då. Det är väl räcken och andra detaljer som kanske måste specialbeställas eller köpas begagnat om de saknas.
Ta en titt i svenska föreningen för Byggnadsvårds forum (som skiljer sig markant från detta i många avseenden).
http://www.gulabilen.com/forum/index.asp?ForumTypeId=1. Nämn inga syntetmaterial bara
.
Ta en titt i svenska föreningen för Byggnadsvårds forum (som skiljer sig markant från detta i många avseenden).
http://www.gulabilen.com/forum/index.asp?ForumTypeId=1. Nämn inga syntetmaterial bara
Produkter som diskuteras: "Byggnadsvårds"
Byggnadsvård för lägenheter
Renovera din lägenhet tidstypiskt
478 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara