T
TN: Har sett ritningar någonstans, tror det var i "gör det själv" tidningen men är inte helt säker. Den såg ut som en giraff från sidan och är tydligen uppskattad av barnen :)
2 svar · 6,7k läst
V
Viktor: Kanske ska tillägga att väggarna i öppningen är mer förskjutna än var skissen visar. Man kan säga att hörnet på rummet är borta, dvs 45 graders vikel till väggarna......om det nuär någon
3 svar · 4,4k läst
O
ompalompa: Här finns en video med både akvarie och brasa.... http://www3.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?DISCSHOPID=107bf75368c76cbb006702e450dfaf97&lang=&id=28542&
2 svar · 4,7k läst
R
Roger_B: Ikea har en mörkläggningsgardin som finns upp till 200cm, heter Tupplur, vet dock inte om den går att beställa via nätet.
4 svar · 2,9k läst
Totte_S
Totte_S: Vill oxå bidra till den allmänna prisjämförelsen. Vi betalade ca 24´000 för en u-trappa med vang i furu och plansteg i lackad björk, sättsteg i furu. Exkl. räcke och ledstång visserligen. Montering ingick så tillvida att de hjälpte vår snickare som redan var på plats. Tycker själv efter att tagit del av andras priser att det känns ok, med tanke på att räcke och ledstång gått
9 svar · 4,7k läst
S
sjohan: Iden med en julljusslinga kan nog kanske fungera. Ska kika på det. Kanske inte blir som jag tänkt mig men det kan nog bli bra ändå. Och dom blir väl inte varma? Klämspottar blir ju varma så det vill jag inte stoppa in i bokhyllan men lysrören till dator kanske kan vara en ide. Ska kika in det med. Tack för tipsen! Kan nog bli bra dethär..
5 svar · 2,7k läst
F
frasse: En metod är att lägga på färg med roller och sedan dra en planstrykare för att få ut färgen. Ett alternativ till planstrykaren är en skumgummipensel.
9 svar · 6,6k läst
B
byggimpert: [citat] Får ju iof. gärna passa ihop också ;) ;) MVH/Christina.
12 svar · 2,6k läst
M
Marachinos: Jag måste säga att jag blev glatt överraskad att dörren var så fin som den är. Jag ångrar inte att jag tog standardytterdörren. Den passar verkligen till huset... Och JA, den håller kvalitén...
2 svar · 3,7k läst
F
FredrikB: Hej Annette, hade 5 minuter över med google: http://tradera.msn.se/auction/aid_4389422 dom blir dina för hela 11 spänn...
1 svar · 3,0k läst
G
gbg: Hur fäster man renoveringsgipset på väggarna med trä bakom? Skruv eller lim?
3 svar · 6,5k läst
KarlXII
KarlXII: [citat] Märkligt. Precis så där gör min fru. Är ni släkt...? ;)
6 svar · 4,5k läst
KarlXII
KarlXII: Ujujuj...mycket fint där. Börjar faktiskt bli lite sugen på att köra igång med det övre badrummet nu...
4 svar · 3,7k läst
M
Misse_o_Mojje: Stämmer det att de äldre (orginal-)bänkskivorna avger nå't "gift", eller har jag drömt det? :-/ Isf. ska man nog satsa på en nytillverkad... /Ulle
2 svar · 13,4k läst
S
Stratovarius: SUPER ;D precis vad jag letade efter och bara 1 cm hög blir kanon Thx a million Micke
2 svar · 5,0k läst
KarlXII
KarlXII: Intressant problem :) Om du bara behåller lika mycket av knutraden som utgör vägg på insidan som den sticker ut på utsidan bör det inte vara någon fara. Så gör man ju för att stadga upp timmersidor som är för långa, man bryter av med en knutrad. Vi kallade bitarna för hundben eller hantlar när vi byggde min timmerstomme. Här har du ju den redan. Om du gör en infällning längst
1 svar · 3,9k läst
S
Stratovarius: tack hjälpte en hel del ska kika på konstruktion om det går bygger jag själv betydligt billigare =)
4 svar · 2,7k läst
M
Marachinos: har ni flyttat in i huset??? Huset kanske inte ens har kommit än? Har det inte kommit så kan man alltid fråga Älvsbyhus rörmokare (som kopplar på vattnet) om han kan kolla om det går att fixa handfatet själv eller om det behövs en rörmokare till det... Annars så är nog handfatet i standardmått.... Vi köpte ett tvättställsskåp och satte dit under (från Ikea) och det passade helt
1 svar · 2,5k läst
G
grodan: Vi har deras tillvals dörrar och efter drygt ett år kan man se små sprickor i innerdörrarna.Ska ta upp detta på 2-års besiktningen.
20 svar · 5,3k läst
R
RadhusCrille: Aha. Tackar, det är definitivt en sättugnsplatta :-) /C
6 svar · 5,2k läst
M
millface: Tackar för svaret! Det blir nog plankor. Spottarna är redan valda så det är bara att sätta igång...
2 svar · 5,5k läst
A
Aja: Hej H&M nya undekläderbutik har imorterat tapeter från Englad och de var utöver det vanliga, habegäret har satt in stöten... Någon som har tips hur jag kan hitta tex. engelska tapeter....när jag söker hittar jag bara screensavers (wallpaper):D
0 svar · 2,0k läst
L
Lilla_vargen: Nej, jag skämdes så över den efter ett par år, att jag hystade den. Precis som man kommer att göra med segelbåtsmodellerna om ett par år. Men vill man ändå ha en just NU, kan man ju fundera över hur mycket pengar man är beredd att investera i den.
4 svar · 1,8k läst
Snappen
Snappen: Jo, jag hittade faktiskt en sida (det finns säkert ännu billigare ställen i.o.f om du söker vidare), men den här är statligt stödd och seriös vad jag förstår: http://www.crystal-treasury.com /Hälningar Snappen.
4 svar · 5,7k läst
C
common: Bygg en egen av spån eller mdf, hur svårt kan det vara? Eller sätt gångjärn på din befintliga. /Common
3 svar · 5,1k läst
B
BUMBI: Hej, tack för alla svar! Det vart faktiskt en tv-bänk fr Jysk. Den ska väl hålla ett tag hoppas jag... "Berit" med 3 lådor, 2 mindre skåp med glasdörrar. Jag har beställt extra hyllor till den. Blir bra!! Funderar även på att ändra färg... Bumbii
3 svar · 2,3k läst
L
Lill: Vänd dig till en tapetserare och fråga..jag tycker det priset du fått från Dux låter dyrt. Och ett tips välj ett ljust, gärna vitt, tyg som tål vattentvätt i hög temperatur. Själv slängde jag klädseln till vår gamla Duxsoffa "christian" i ett par färgbad i tvättmaskinen en gång i tiden. Knappt jag vågar tänka på det nu...tänk om det inte blivit bra... :-/. Men turen var på
1 svar · 16,2k läst
C
common: Enligt mig så handlar det om isolering, vvs, el... Alltså inte om möblering, belysning och sådant. Så egentligen ska denna tråden delas upp i flera för att passa forumet. :( Men det hade varit fint att ha en tråd som denna med allas samlade erfarenheter om att intreda (bygga) en övervåning på ett och samma ställe.
1 svar · 4,2k läst
N
Nidjisan: Hmm, jag tror jag fattar. Det löser ju problemet med utåtvinklingen på ett smart sätt. Vad tror du, skulle man kunna kombinera den lösningen med att stegen åker sidledes på en skena på väggen? Vårt problem är att där är ont om plats och vi ville "städa" undan stegen när den inte används. /Kajsa
2 svar · 9,4k läst
L
Lill: Elisabeth, ta inte allvarligt på tjafset som lätt blir här om man har en förfinad och bestämd smak   ;). Här säger en del vad dom tycker och det tycker jag faktiskt är bra..det är ju verkligen inte så illa menat som det låter. Jargongen är såhär emellanåt. Högt i tak gör att det blir lite livat. Ruska av dig och ge igen bara... :D
15 svar · 5,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.