Har två gamla jetsonstolar i skinn som står på vinden. Den ena har två av "benen" spruckit på, så den är väl inte att rekommendera att sitta i just nu, innan den svetsats ihop. Är det himla besvärligt att få rostfritt svetsat? Har även funderat på att sälja dem, så jag såg att nya stolar kosta oerhörda 21.000kronor styck! :o Är det någon som vet om det är någon efterfrågan på sådana stolar? (de är ca. 20 år gamla) och vart annonserar man smidigast då? Kanske kan bli pengar till rullgräs... ::)
 
Hemmakatten
Tyvärr tror jag att Jetson-stolar som stativet måste svetsas på o med dålig klädsel inte har så stort marknadsvärde, men försök att annonsera dem på www.blocket.se eller på tidnigen Sköna Hem´s sida, www.skonahem.se, vilket är gratis. Jetson-stolarna som sådana är attraktiva o borde ha ett gott värde!
 
Okej... :D verkar som om vi får ta och behålla dessa stolar istället kanske, och strunta i gräset! ;) De ÄR ju som sagt väldigt lättplacerade...

Yonna, har du tips på bra olja att olja in dem med? Kan ju göra det nu medan de står på vinden. För nu får de INTE plats någonstans! :o
 
Eftersom stativetet är kromat så tror inte jag heller att det är rostfritt.......
Jag skulle väl hellre välja en m/36 istället för Jetson men visst tycker jag att den är fräck, dessutom så är ju allt Mathsson gjort så otroligt skönt att sitta i !

Observera att det är Dux och inte Mathsson International som tillverkar Jetson.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.