Inredning
Kicksan: Vi får betala 950 kr per spot som vi väljer till extra på vårt nya hus, lite dyrt men skönt att få det gjort på en gång tycker vi.
Haagbard: Jag gillar hyllan men inte priset, eftersom jag har endel björkvirke så tänkte jag helt fräckt göra en kopia ;D Höjden är tydligen 2050 mm, men är det någon som kan mäta dimensionen på bakstycket och hyllplanen samt mellanrummet mellan hyllplanen ? [bild]
Nix: Okejrå, den är inte fjantig... 8) Men det känns fjantigt att bo i lägenhet när man skulle kunna bo så hela tiden...
LenaPena: Hej Visst stämmer det att ett hotell i Stockholm har dessa lampor....se bifogad länk: http://www.nordichotels.se/ Efter mycket rotande kom jag alltså fram till var jag hade sett dom. Visst är dom snygga???? Tack för hjälpen
piakanutte: Tack för tipsen!! Hittade också denna sida vid surfextas [ftp]http://www.sbnord.com/[/ftp], många saker som var roliga att ha.
piakanutte: Vilken tur att man inte tog med sig sin flock och åkte dit då!!
Benno: Jag köpte skenor och hjulsatser från Elfa (beställdes hos byggvarufirman) och gjorde egna skjutdörrar av 12 mm spånskiva som dock blir ganska tungt. Jag skulle rekommendera en matallram som stadgar upp dörrarna och lättare skivmaterial om man gör skjutdörrarna själv.
Magnus_axe: Jag kan rekomendera ett besök eller telefonsamtal till: Spotlight AB Regeringsgatan 85 Stockholm 08-14 38 90 eller: Homelight Rindögatan Stockholm 08-660 52 40 Det de inte kan ta fram, det finns inte! =) Hälsningar Magnus Andersson Maxel Belysning
Magnus_axe: Problemet med alla infällda spottar är den otroliga värmeutveckling som själva lampan avger. Du måste sänka taget med MINST en 95 regel för att spottarna ska få tillräcklig ventilation. De armaturer som kräver lägre inbyggnadsdjup är igentligen anpassade som belysning över köksbänkar mm och ger sällan tillräkligt mycket ljus för att fungera som allmänbelysning. Börjar nu även
gusper: Kolla ergona i Göteborg, mittemot universeum. De har allt o lite till när det gäller ergonomiska möbler. Sen kanske priserna inte är de billigaste ???
brykthed: Jo, pärlspont är fint! Har vi också på dagis (man lär sig mycket på ett föräldrakooperativ). Nackdelen hos oss är att det spruckit isär på några ställen. Kan i och för sig bero på att det varit amatörer (=föräldrar) som satt upp det. Men vi har målat sprickorna i samma färg som pärlsponten, så det syns inte så mycket.
Haagbard: Har du användning av .eps filer så finns det att ladda ner här, 066 sign - 070 sign är tvättsymboler !http://www.brandsoftheworld.com/catalogue/1/42675.html
byggimpert: CC!! "Trägen vinner" ;) här kommer bilden på klockan. MVH/Christina.
deamo: Hej igen, Bilder kommer upp så fort jag har köpt mig en digitalkamera (snart). Just nu har jag bara kameran i mobilen och den ger ingen rättvis uppfattning om hur det verkligen ser ut.
Haagbard: [citat] Det var ju detta med mina principer............ *bryter blyertspennan och dunkar huvudet i skrivbordet* -Kan sälv kan sälv ! ;)
AAA: Hej och tack allihopa Rullgardiner hade jag inte tänkt på! :) Det är en gavel det gäller. Understa raden har 5 fönster och den övre tre, varav de yttersta två har sned överkant. Det finns dock tillräckligt med vägg emellan för att kunna sätta upp rullgardiner, möjligen gömda av en kort gardin eller i samma färg som väggen. Den övre raden skulle vi kunna ha någon sorts skena med
Annika: Vi har Univacs Millenium sedan april förra året och mycket nöjda med den, dock tog vi hårda rör eftersom det var bättre enl säljaren. /Annika
cuddefors: Vi har sett Bovalls fina dörrar men de kostar som sagt. Priset på en av deras massiva teakdörrar var komplett 27000! Passar inte riktigt i budgeten! Ska kolla på polardörrarna. Tack! /Cudden
roanon: Ska själv köpa CD om ngn månad och kommer att välja Electrolux (den större modellen). Har By-pass motor och kan köra med eller utan påse. Verkar kvalitativ och faktiskt mycket bra pris.
Sab: På tal om gardiner. Funderar på panelgardiner men jag tycker att skenorna är grymt dyra. 4,60 meter kostar där jag frågade 2500:- Är det någon som kommit på en annan lösning för panelgardiner som man kan dra hit och dit!?
Mangep: Jag håller själv på och renoverar min lägenhet. Har testat och målat dörrarna ståendes och liggandes. Tycker själv den dörren jag målade stående fick mycket bättre resulat. Jag använde en oljebaserad färg, det var som att måla med grädde.
Nix: Köp en ledstång och sätt längs med en vägg. Superbra att hänga kläder på. Om du kompletterar med ett antal speglar kan du ju dessutom börja träna balett!
Nix: Men om ni målar måste ni kolla med värden först!!! Se till att få skriftligt på att det är ok att ni gör det, med den metoden och den färgen ni väljer. Annars kan ni bli återställningskyldiga=ny matta
Linska: Ohoj! biltema.se har liknande fast med aluminiumgaller i vitt eller svart. Billiga är de också!! (ca 70 kr) Du kan ju kolla på lite olika båtbutiker t ex marinarmatur.se nauticraft.se Claes Ohlson har väl också liknande armaturer. Ett tips är att du även kollar på utebelysningar (man får ju installera sådana inomhus med!). Där finns ju en uppsjö av gallerlampor som inte kostar
MathiasS: [citat] Jag är ingen kännare av konst och har inga möjligheter att objektivt värdera dessa alster, mäter jag mitt välbefinnande mot hålet i plånboken känns det dock rätt ok.... 8) Jag tror att dom små tavlorna, som fyren på bilden, kostar c:a 1500SEK. Bilden på Norrskär vill jag minnas att vi betalade 3500sek för. Större tavlor kostar lite mer, mindre lite mindre. Dyrt eller
Aja: Hej Valet bör bli ett "riktigt" möbeltyg, jag vet inte om det är någon mening med att gå in på bindningar, men en varpmönstrad kypert, satin eller satiné ger fin lyster, stadga mm mm Jag skulle vara försiktig med randigt då mönsterpassningen blir svår, ju bredare ränder desto svårare.... Sen skulle jag spänna tyget på samma sätt som man spänner en tavla. Mitten/mitten osv så
sanne78: På bauhaus har man swedoors innerdörrar för en rimlig peng, just nu erbjudande på 749kr/st
gaia: Tack för svaret Yonna! ..... har en gammal soffa och hoppas nu ha tur på en auktion :) hälsningar gaia