P
pixelina: Jag har massor med banankartonger som jag använt i alla mina flytt, så någon sådan kanske man kan klä med fint tapet och göra till en förvaringslåda? Jag får en massa idéer helt plötsligt när jag sitter här och läser alla dessa fantastiska tips. Man kanske kan stapla bananlådor som är klädda med läckert tapet på varandra. Ena kortsidan kan man sedan göra till en lucka som man
4 svar · 8,5k läst
Wigert
Wigert: Flyttade till 40-talshuset för 1,5 månad sedan. Den i början charmigt knarriga trätrappan till övervåningen börjar gå framförallt frugan på nerverna. Det är inte så att det knarrar lite utan varje steg utlöser en explosion av ljud. Trappan har inte öppna steg, men hela konstruktionen kan ses från källartrappan. Nu måste jag ta tag i detta för att lösa problemet. En tanke har
0 svar · 4,8k läst
pappskallen
pappskallen: I bastun i föräldrahemmet slängde farsan in ett par vanliga bilhögtalare i taket, har suttit där sen -79 (högtalarna alltså ;D) fungerar kanon än idag! Stereon bör man nog ha på utsidan dock, men glöm det där med marint bruk och specialprylar, sånt bara kostar!!
10 svar · 3,8k läst
P
Pera: Vi var hos vår säljare häromdagen och han sa att eftersom vi inte skall ha nyckelfärdigt, så kommer de inte att montera trappan åt oss, utan det får vi fixa själva, och det innebär ju också att vi kan köpa vilken trappa vi vill. /Linda
6 svar · 3,5k läst
M
muppen: jamen man Kan ju ha musmatta då-följ din dröm, tänk inte alltid efter före... ;)
3 svar · 3,6k läst
R
Roseanna: :DSupertack Christina för länken! Precis vad jag är ute efter! Nu har jag beställt 6 st med omedelbar leverans (!!!) och det kommer att bli så fiiiint ;DRoseanna
2 svar · 11,6k läst
yonna
yonna: Och ... om du kommer så långt som att du installerar skjutdörren - tänk då på att klä väggarna på bägge sidor med någon form av töjbar väv. Det blir stora påfrestningar och rörelser när man har skjutdörr och konventionella tapeter spricker ofelbart efter en tid.
4 svar · 3,3k läst
Totte_S
Totte_S: "Alla" dörrar går att installera som skjutdörrar. De flesta tillverkare har mer eller mindre färdiga satser för att göra det enklare. Vi använda gamla spegeldörrar med skena från Swedoor. Två enkeldörrar och en dubbeldörr blev det...
5 svar · 3,8k läst
H
henco: [citat] Vad schysst. Jag kollar upp det på en gång så får vi se. Tackar.
2 svar · 4,8k läst
A
Annas: Jag skulle ta bort det blåa i färgen annars tycker jag att nyansen/mörkheten i den är ganska bra. Lycka till, anna
9 svar · 1,1k läst
A
Annas: Vi kör taklampa som även lyser upp en del av hallen på övervåningen. På så sätt slipper vi ha taklampor där. Då det är en hängande lampa (modern variant av kristallkrona) så når man precis att byta lampa. Jag tycker det är en smaksak. Lycka till! //anna
2 svar · 2,1k läst
C
co: Tack precis vad jag vill ha!!! ;D
3 svar · 4,7k läst
Fasting65
Fasting65: D-linetryckena är ju moderna... Sen finns ju en gammal klassiker som åter tagits i produktion: AJ-handtaget från CarlF - www.carlf.dk.
1 svar · 2,5k läst
B
byggimpert: [citat] Kan jag gott tänka mig :D //Christina, som muttrande visade maken detta kloka inlägg utan att få den minsta sympati ;)
8 svar · 3,2k läst
V
VeronikaP: [citat] Återigen, ett supertack till dig! ;D ;D jag är jätteglad, ska ta en tur till färgaffären och titta på färgen och köpa en provburk om det går... ;D ;D
23 svar · 6,5k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Kolla www.bolia.com
1 svar · 1,1k läst
A
AndersG: Ah.. Den gamla hederliga X-kroken hade jag glömt ;)
2 svar · 8,5k läst
M
Miss_Karamella: ;D Han ska nog renoveras han oxå.Kan man formatera honom någonstans tro? Vi har pratat om att vi ska renovera lääänge men han har dragit på det. ::)Precid efter helgen så hade han ledig en vecka DÅ hade vi tänkt måla men min kära gulliga svåger vart ledig från jobbet som MÅLARE så vi fick för oss att överraska honom. ;D Nog blev han överraskad :o ;D
3 svar · 2,0k läst
V
VeronikaP: Färdiga vet jag inte var man får tag i. Men det är ganska lätt att göra själv... Ivar-bokhyllesidor i rätt höjd, lite tyg, gångjärn... :P
1 svar · 3,9k läst
M
muppen: Tackar! :)
1 svar · 1,8k läst
M
1 svar · 1,8k läst
K
koko: Vi har en svart kamin, och visst blir den dammig. Men som pappskallen säger, det blir ju tv, högtalare och annat också! Och allvarligt talat, en svart kamin genererar ju knappast mer damm än någon i en annan färg. Syns det mer kanske man dammar oftare, och det är ju faktiskt bara hälsosamt. // Kristina
4 svar · 2,7k läst
M
muppen: Jag finns i Boden, vid luleälvens strand. Ok, tack då ska jag kolla på Woody,Beijer och K-rauta. Tänkte bygga lite till nya huset, det finns ju en del hörn som inte direkt är standard... :D
2 svar · 2,0k läst
M
muppen: Tack för tips-turbocad-superbra! :D
4 svar · 6,3k läst
M
piakanutte: Vi har gjort det! 8) Byggt altan, lagt gräs och planterat häck... :o Men det är ju å andra sidan saker som höjer värdet på huset! ;) Är också föräldraledig och försöker ju suga så mycket som möjligt på de dagar man får.
1 svar · 3,4k läst
F
fredstu: [citat] Och helt outstanding DYRAST också!!!!!!
17 svar · 2,1k läst
V
VeronikaP: Jag tänkte fixa eget kakeldekor, men nu får vi omkaklat, så det blir inte aktuellet. Hade tänkt skriva ut några faviritrecept på datorn och gjort det så att allt får plats på en kakelplatta. Sedan skulle jag ha haft självhäftande plast ovanpå och färst det på kaklet. Såg det någonstans, och gillade idén.
6 svar · 4,3k läst
G
gbg_nicke: goddagens... bor i en stor tvåa i ett sekelskiftshus i göteborg och har ett stort vardagsrum och sovrum, med en stor öppning mellan dessa två rum. ( 2.20 +/- nån cm :) gillar att det är så öppet men vill även kunna dela av rummen med någon form av draperi eller liknande men behöver er hjälp med tips på tyg, utseende och dylikt. sugen på skjutdörrar i matt glas eller plexi men får
0 svar · 1,4k läst
M
Mejann: plastic: Japp, MDF i botten (10 mm). Sedan har vi satt eklister runt om, dessa är frästa så att det ligger en list på framsidan och en list på baksidan med MDF:en emellan... annars är det lätt att skivan böjer sig för mycket tror jag. Annars så är dörrarna japan-inspirerade så att det är svarta lister i ett rutverk på dem. I nederkanten satte vi fast hjulen som kommer med
9 svar · 10,4k läst
Immobil
Immobil: Spackel. ;)
0 svar · 2,4k läst
Immobil
0 svar · 2,4k läst
K
kirre777: [citat] Det där såg ju intressant ut... För att förtydliga mig; jag har redan dörrar men det är såna där trista 70-tals-lägenhetsdörrar (läckert ljusgrå med lite mörkare gråa plasthandtag :P). Funderade på om man kunde ta ut ett hål och sätta i ett fönster. Det lutar nog åt att jag köper nya dörrar i alla fall. Har inte bestämt mig. //Christian
3 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.