Tycker ni att man skall ha klart eller vattrat (frostat) glas i dörren till vindfånget? Själva vindfånget är ca 1,5m djupt och ytterdören har vattrat glas.
 
Är lite osäker på vad vindfång eg. är dvs. om det är ute eller inne ;)
Men om det är som jag tror, att det ungefär motsvarar en svensk hall och den dörr du frågar efter ska sitta inne i huset mellan hall och övrigt hus, så tycker jag definitivt klarglas :D
Om det inte är som jag tror så vet jag inte vad jag tycker ;)

//Christina.
 
byggimpert skrev:
Om det inte är som jag tror så vet jag inte vad jag tycker ;)
Fyndigt svar ;).
 
Det blev klarglas ;)

Vindfånget är ett litet utrymme mellan ytterdörr och hall.
 
AndersG skrev:
Det blev klarglas ;)

Vindfånget är ett litet utrymme mellan ytterdörr och hall.
Ja, det var det jag menade, i svensk tappning ungefär "inre och yttre hall", men iaf. innanför ytterdörren, då trodde och tyckte jag ju rätt ;D ;)

//Christina.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.