FlitigaLisa
FlitigaLisa: Plexisgals går att borra hål i, glas är det lite knivigare med. Sist jag frågade skulle de har 100 kr per hål och gick skivan sönder var det bara att betala ändå och börja om... Sen kan ju glas gå sönder!
4 svar · 8,9k läst
P
plastic: Sorry - fel av mig. Men upphängningen är i alla fall slapp, så att hela gardinen rasar ned när man väl har börjat dra i den. Så det är antingen helt uppe eller helt nere som gäller. Inte alldeles bra :-/
18 svar · 10,7k läst
L
ledighetskommiten: Jag blir så nyfiken - varför vill man ha en hel vägg i glas? Är det krav på ljusinsläpp, men förhoppning om ljuisolering eller finns det andra aspekter? Övrigt - BBR säger att man måste barnsäkra en del. Det brukar innebära att man måste göra en markering på ca en meters höjd. Om man gör det genom att dela ritan eller genom att färsta en tejp (eller sätta upp en tejp den dagen
15 svar · 12,2k läst
A
AndersG: Japp och vi lagade det 1100mm högt dessutom.
12 svar · 18,4k läst
N
norrlandshus_sthlm: funkar skitbra med ljusoptik också
6 svar · 1,4k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Hej Linda_unikum! Håller helt med dig om att man ibland behöver bollplank. Tycker också att jag har ganske säker smak o vet vad jag vill/tycker om. MEN, att få ihop det till en behaglig helhet kan vara nog så svårt. Bl.a hade vi målat en fondvägg gul, kändes aldrig rätt, inredaren föreslog en annan nyans av gult o se där! det blev jättebra. ett annat exemple är köket som är stort
4 svar · 3,6k läst
C
cattis: Otto Dahlin låg på sveavägen, för några år sedan så dök namnet upp på en liten butik på Kom köpcentrum (Rotebro), jag lovar den kvaliten var inte ens i närheten... ;D, men man kan därför misstänka att dom gått omkull eller lagt ner, eftersom namnet används igen. Kan tänkas att den kanske finns kvar...
7 svar · 5,2k läst
L
ledighetskommiten: Jag håller med Annas. En bra måleributik kan sådant. Måleributiken i Alvik tycker även jag är kanon (men ganska dyr), men det finns fler runt om i landet som är riktigt duktiga. Angående begreppet "inredare" är det inte ett "skyddat" begrepp, varför i stort sett vem som helst kan kalla sig det. (Jag, som är ingengör och inte har någon färg och formutbildning och dessutom ganska
9 svar · 2,9k läst
G
Gummigum: Svampen finns på byggmarknader, oftast där det säljs utemöbler, finns i två storlekar - midjehöjd och en mkt högre sort. Strålkastarvarianten är ju nu inte med ljus bara värme men den är mkt mindre och smidigare än de andra 'terassvärmarna' som svampen egentligen heter. Här tex: http://www.parasoller.se/index2se.htm
1 svar · 2,1k läst
A
AndersG: Trappan som syns i min tråd litet längre ned så kostade 500 euro per trappdel, dvs 1500 euro hos en snickare. Detta exkl räcken.
5 svar · 2,1k läst
L
ledighetskommiten: [citat] Helt rätt, men det bygger på ett perfekt montage, vilket tyvärr sällan blir fallet. Dessutom statisk last, vilket kanske inte alla (med t.ex. barn) har. Sätter man äremot flera som int esitter allt för tätt så ...
6 svar · 2,3k läst
R
Roger_B: Villa & Fritid i Rosersberg (i närheten av Arlanda) har hyfsade priser. Kvaliteten får tiden utvisa, köpte bord+6 stolar i teak där förra sommaren. http://www.villafritid.com/
6 svar · 5,8k läst
M
Misse_o_Mojje: http://www.ulfasa.se/ Har ev. möbler i denna stil. Jag har inte varit där på evigheter, men det var en kul butik då. Kan vara värt att kolla... /Ulle
3 svar · 2,2k läst
DragonLady
DragonLady: Ja, jag blev den självgoda Barkarby fåtöljen som glider omkring på en ´räkmacka´ ??? .... jag kör ju omkring med en stor diesel truck på jobbet.... ;D ;D
31 svar · 6,0k läst
KarlXII
KarlXII: Visst gör det. De här är köpta på Coop forum. Taket är närmare 30 grader. [bild]
1 svar · 1,2k läst
A
AndersG: Generellt sett: Om man börjar olja så fär man fortsätta till döddagar.. Obehandlad teak grånar snabbt och hålls sedan så eftersom den gråa ytan skyddar. En oljad yta är mörkare och hettas upp mera.
3 svar · 7,4k läst
A
Anna_Panna: Eeh, nu blir jag osäker, men jag har för mig att jag kollat upp att tyget är 100% bomull. Ska kolla en gång till.... Det gamla tyget är inte så slitet, men färgerna grön-röd-gul är blandade i små mönster över hela tyget.
2 svar · 1,8k läst
H
heikki: Hej kolla med www.komandor.se de har hög kvalité till lägre priser finns vid Kungens Kurva mvh
7 svar · 11,4k läst
H
heikki: Hej Här är ännu billigare skjutdörrsgarderober kolla den här sidan www.hansen-consulting.se mvh
11 svar · 29,3k läst
M
Ms_IT-Nisse: För en bänkskiva höjd 90 cm skall barstolens sitthöjd vara 63 cm, och för en bänkskiva på 110 cm så skall sitthöjden vara 74 cm.
2 svar · 2,8k läst
M
martinssons: jag för min del vill sätta personlig prägel på mitt hem med de små tingen som är lätta att byta, möbler, tavlor, textilier och dyl. men det är ju så olika… ::)
22 svar · 16,0k läst
B
byggimpert: [citat] Ber att få reservera mig, alla har inte opponerat sig ;), jag tror faktiskt inte alls att det kommer att se tokigt ut, har sett många ffa. äldre renoverade hus där man tex. sparat en "udda" dörr som i sig är vacker men som inte är lika som de andra och satt denna enda på ett strategiskt ställe och det har inte sett det minsta underligt ut, bara snyggt och personligt så varför
24 svar · 4,1k läst
T
tiggre: liten recension på nätet http://www.e-repair.co.uk/story41.htm sen så antar jag att man kan köpa den lite här och var, men lär inte vara nån lagervara utan du får be dem beställa hem den... vet inte hur det är med regionskod, men kolla in... http://www.regionfreedvd.net/player/sony.html
30 svar · 14,4k läst
M
M@ZE: ANE .. jag är också intresserad av lite bilder om du har lust :)
3 svar · 2,8k läst
N
North: Hej Vi håller på att beställa Larsgården, hurhar det gått för er? /N
1 svar · 2,8k läst
M
martinssons: instämmer! skulle gärna se bilder på olika lösningar… :)
10 svar · 12,9k läst
A
AndersG: Tack. Jag visste att jag sett ngt, men hittade ej då jag sökte.
2 svar · 5,1k läst
kalleanka70
kalleanka70: Varmt vatten brukar gå bra, men då kanske betsen löses upp? Låter som om du får betsa om efteråt.
2 svar · 16,8k läst
C
coop: rostfria toaletter finns iofs redan, men får man se en porslinsho så blir man ju lessen... det skulle ju vara som det har blivit nu på modefronten i klädbranchen, rosa och limegröna kläder till tjejjer 13-20 år... ser ju ut som en hel bunt med balettdansöser på stan :)
10 svar · 3,9k läst
M
M@ZE: Jag har kört med ett sånt wiresystem förut, 4meter från vägg till vägg tvärsöver i ett rum. Men nu tycker jag mest att det är rätt fult faktiskt, skulle inte sätta upp nått sånt igen iaf hehe. Men alla åsikter är ju olika och man skall gå efter det man själv tycker och gillar.
1 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.