Inredning
OLHA: Vi har haft en sådan. Men slängde ut den. Var brutalt svår att sätta upp snyggt. Pga böjarna som måste vara "rätt" utseendemässigt. Sen gick vår sönder ett antal gånger. Plasthållarna som man sätter i väggen och sen skruvar fast själva hyllan, sprack flera gånger. Ett par pockets är vad den klarar av.
ByggSann: tack för tipsen... ja det får nog bli en sån från biltema el clas ohlson... ;)
Mio: Jo... åhléns har i turkost... men inte i rosa.. och den vita som hon nämner finns tyvärr inte på åhléns här. har surfat på nätet i två dagar nu och sökt på alla varianter jag kan komma åt... :(
Lillbjorn: Försökte hitta en gammal tråd där slangförvaringen har diskuterats. Lyckades tyvärr inte. Min syster höll nämligen då att bygga sitt hus och skulle installera gömd förvaring till den långa slangen. Familjen gjöt in ett långt avloppsrör (med 90 graders böj) i bottenplattan, öppningen i ett av högskåpen i grovköket. Fungerar hur smidigt som helst, lätt att droppa in, lätt att
thomas33: En jag kom att tänka på är den här som Tvins säljer: 33 stegar i en! [bild] http://www.tvins.com/m4n?oid=306&_locale=1 Hopfällbar och delbar till 2 små mm mm.
lbg: Tack för ditt engagemang! :) Ja, du har alldeles rätt, jag ska inte städa hela huset, utan det är endast i köket. MEN jag kommer att ha centraldammugare med sockelsug i köket, därför behövs bara en enkel sopborste! :) Edit: Tack, Gaia, du hann visst före att förklara min situation... ;)
forzamicke: [edit]Jag skulle lämna in det på sprutlackering.[/edit] vilken prisklass ligger det på ungefär?
Nora: Nä, det är inte plast heller...skrev fel i hastigheten..... =) Nora
nihtila: Inte riktigt så stor men typ 520kg... http://www.nibe.se/brasvarme/produkter/taljstenskaminer/sofiero.htm På denna bild så är den väldigt blånyanserad, vårt ex. är mer åt det gråa hållet. Du har rätt att det blir inte så enkelt att tapetsera/måla om bakom den, kanske borde gå på lite mer neutralt och köra fondvägg på angränsande vägg istället...
Studz: [citat] Pappa hade samma åsikt när han fick ärva en schäfer. Det slutade med att hela familjen satt nere på golvet med hunden (och pappa var den som flyttade ner först) för att hålla henne sällskap. Hon var ju ny och vi ville inte mobba ut henne. Sen flyttade alla fem upp i soffan och det visade sig att hunden inte var mycket skitigare än de två katter vi hade sen tidigare.
lbg: WOW, vilket snyggt "trappräcke"! :-* Det skulle man ju vilja ha...
jessica: [citat] Precis! Duntäcket luftas under dagen - jag anser ialla fall att det är mer hygieniskt (no comments ang hund i säng i en annan tråd härinne ::)). Jag bäddar när jag väntar gäster ::).[/quote] Jag gör som dig Yonna! Vi har alltid påslakan som matchar övrig inredning i sovrummet och sen bäddar vi som sagt när gäster kommer men inte överkast. Lider väl oxå lite av
singelhit: Finns det inte ngn som har en lösning på vårt möbleringsproblem i vårt vardagsrum. Vi har idag 2 st. 3-sits soffor och ingen platt -tv vilket kanske förklarar lite mer. snälla kom med förslag vi håller på att få krupp... vi har helt kört fast och hittar inga lösningar på hur rummet skall bli perfekt.
Jante: Menas det skjutdörr som försvinner in i väggen kanske? :-? Beslag finns hos järnvaru handlare/byggmarknader och förr användes ofta vanligt dörrblad som skjutdörr. Lite fix med att lägga igen hål för lås osv. Med beslagen inhandlade och dörrblad så ger det sig själv hur det skall byggas. Mvh Anders
Stefan_h: Det är helt sanslöst... Sthlmspriserna är ju så mycket högre än vad det är värt... Innan jag flyttade ner till värmen (skåne ) ;) Är jag ju född o uppvuxen i 08 - land.. HAde en kompis som hade en etta på polhemsgatan precis nere vid norr mälarstrand.. Hon köpte den -96 för 500 000 sålde den 01 för 1 300 000 helt sanslöst för en etta på 31 kvm!!
Lillbjorn: [citat] Post ja, det fanns en tid då posten samlade i en allt snabbare växande hög som tills slut vällde över intilliggande spisen. Nu: hård sortering från början. Strukturerad hemarkiv. -Reklamen slängs. -Endast tidningen och personlig post lämnas synligt. Tidningen finns i köket i en låda på köksbänken. Där kan finnas även andra tidningar. Dagstidningen slängs efter en dag.
Miscpony: Jag kom genast att tänka på vitt rektangulärt kakel, väldigt snyggt och håller länge eftersom design och färg är så enkelt och stilrent. Skulle nog satsa på vita väggar och en ljusblå fondvägg vid matplatsen för att få ett fräscht och modernt intryck. Matta under matbordet skulle jag nog inte vilja ha, opraktiskt ur städsynpunkt. Om kökets planlösning tillåter det skulle jag
yonna: Jag har använt IKEAs inredare. Det var visserligen för inredning av kontorsutrymmen men inte mindre viktigt. Jag var inte så väldigt imponerad faktiskt. Dessutom gäller det väl att deras inredare ska, om möjligt, peta in en del av deras egna produkter? Men detta var alltså för tio år sedan och kan vara bättre idag. Eftersom vi idag har utbildade arkitekter/inredningsarkitekter så kan
Mullvaden: Ja bänkarna är äkta. Vi fick köpa dem till samma pris som "perstorpsbänkar" om vi beställde före ett visst datum, så jag vet inte priset. Det finns liknande bänkar på Kvik som har bra pris vad jag förstår. Bänkarna funkar jättebra. Skurar av dem med jämna mellanrum och behandlar med Mellerud Marmor Politur köpt på Citti i Tyskland - det finns säkert liknande här i butik. De är
elof: Ja absolut! Prickar du dessutom in minst en regel så sitter det som berget /AB
A.Nygren: Väcker tråden till liv igen. :) Blev det någon väggmålning? Är nyfiken på resultatet. Men jag undrar lite över det här med att spruta på Kate Moss... ;) ::)
A.Nygren: "lite mer än 3 månader senare" ;) Jag är också intresserad. :)
A.Nygren: Jag lånar tråden lite ;) Jag har planer på att sätta fiberoptik i taket i biorummet, finns det någon som vet var katten man kan få tag i billigt innertak igentligen, helst begagnat eftersom jag ändå ska måla det mörkt blått eller svart.
johan77: Beroende på hur stort huset är så räcker det kanske med en gammaldags portklapp? Då slipper ni all kabeldragning.