Inredning
Linska: Personligen skulle jag ändå försöka hitta en så neutral ljus kulör som möjligt, eftersom både soffan och fondväggen tar så mycket plats. När man även räknar in (färger på) gardiner, mattor, kuddar, tavlor och annan inredning tror jag att det kan bli lite kaka på kaka om du blandar in ännu en kulör. Men detta är ju min helt oprofessionella åsikt, hoppas att du hittar det du
lottentott: Dollface!! Det blir billigare om du åker ut till "Svenska Hem" vid söderleden mittemellam Mölndal och västra frölunda. Titta på bordet från Kartell för 1500 spånn - det är supersnyggt! ;)
Ironman: Efter en omfattande flytt av vårt kök till en annan del av huset har vi således det gamla köket tomt. Vi skulle vilja göra om det till ett allrum. Behöver nu hjälp med inredning/ny rumsplanlösning. Saker som vi vill ha i rummet är: -"Kontorshörna" med dator & plats för pärmar. -Ut med den gamla vedspisen och in med en snygg/fräck braskamin. -Soffor & bord -Storbilds-TV eller
AndersG: Jag köpte Mega Bona i förgbutiken. Det är en parkettlack. Sidenmatt. Du kan ju jämföra mot ekparketten i bif bild. http://www.parkett-hinterseer.de/cms/shopList/catID_91/index.html
grellan: Jag behöver hjälp med färgval på tapeter i mitt kök.Luckorna är vita,inbyggnads ugn,micro och takfläckt i rostfritt.Kaklet ska vara ljusgrått ca 6x6 cm och jag har ek golv.Men jag undrar vad man ska ha för färg på tapeterna och ev fondvägg till detta? Snälla jag vill ha många tips och visa gärna med hjälp av bilder!
markus00: Någon som vet vad foten till Café-bord kostar löst hos Mio?
drx: Just därför fick jag leta efter benno cd-hyllor på blocket......... >:(
johan77: Nya rum som sändes i SVT för en tid sen hade ett avsnitt om allmogeinredning. SVT lägger ut allt sitt egenproducerade material på webben så kanske kan ni hitta det avsnittet på svt.se.
Atos: Känner ngn någon möbelförsäljare i USA eller i Poland som skickar sina produkter internationellt? Jag skall möblera om hela vardagsrum och allrummet!
Rostig_9000i_-88: Har nu dragit åt samtliga skruvar stenhårt, det blev bättre men inte perfekt. Man får väl vänta ett tag och efter-dra antar jag...
kloka_elin: Här finns alla fläktar ni kan önska er: http://www.fanimation.com/products/fan_styles.html Se, njut och dröm! Tyvärr finns närmaste återförsäljare i England... /Elin
ByggSann: var inne i veckan hos en mattsäljare o man kan måttbeställa dörrmattor i olika utföranden. fastnade för detta eftersom jag vill ha en lite större dörrmatta, ska vara lika bred som hallen o ungefär 50 cm lång. O så går det o få fina kanter i olika färger o tyg el om det ska vara lyx ala lyx i skinn då :o
lier: [citat] Eventuellt känner du någon som jobbar på skola/kontor som kan låna ut en OH-projektor över en helg. Hela svanska läroverket är nämligen uppbygt kring Overheaden så måste finnas miljontals ute i landet :D [/quote] Tänkte att dom kanske har en overhead apparat på returmarknaden ::) Kan juh inte vara så dyr :-? Eller?? :-/
Lindhardsen: [citat] Finns det någon som kan rekommendera en bra och prisvärd möbelsnickare i stockholmstrakten? /Jan
Rogerio: [citat] Jag skulle föreslå en 3g 1pol + tre st tryckknappsdimmer, då får du iallafall tre individuella grupper att reglera utan att ha en stor taskig panel. T.ex: [bild] + http://www.elbutik.se/group.htm?category_id=8752
Knaparn: Det här kanske kommer lite sent men jag vill iallafall göra ett inlägg. (Någon kanske läser) Jag skulle inte välja ek. Det är hur snyggt som helst vi har det i vårat kök som är ca 4 månader. Problemet är att ek inte tål kontakt med järn och vatten. Det som händer, om man tex som jag gjorde lägger en kolstålskniv som är lite fuktig på bänkskivan, är att det blir stora svarta
Lindgrenski: Ska se om jag kan hitta nån handöverfräs till en rimlig penning. Kommer ju inte använda den så väldigt mycket så det lär inte bli nån värsting. Men får inte bli nån för billig heller så att resultatet inte blir som det är tänkt. Lister är annars en rätt smart och enkel grej men det får bli som en sista utväg i sånt fall.
vitabergspredikan: Jaja, visste jag det innan hade vi kanske räddat ett träd! Stort tack.
disskwiss: Varför inte köpa matsalsbord och skänk i vitt med ekskiva. Det bryter ju definitivt av lite. Både Mio och EM tror jag har en del snygga sådana. Annica
lottentott: Hej igen! Vi har tvättmaskinen till vänster och torktumlaren till höger och mitt emellan ett 60 brett skåp Faktum med rostfri lucka. Ovanpå detta har vi enn bokskiva med en infälld ho. Som överskåp har vi Faktums "liggande" skåp, 40 x 92 cm, med lucka i frostat glas med aluminium ram - Där förvarar vi alla farliga kemikalier! Överskåpen är totalt 4 stycken med två på varandra! Dom
anasel: Någon av dessa bilder kanske skulle kunna passa? [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] Lycka till! Mvh Ann
FlitigaLisa: Coffee går att ta av på dynor och kuddar men inte stommen. Det tyget vi har går lätt att tvätta av med trasa vid mindre fläckar och jag har tvättat tyget på en dyna efter en liten olycka med nyponsoppa och den ser ut precis som de andra efter det. Ryggkuddarna blir lite ihoptryckta ibland men efter att puffat till dem lite och vänt dem set de ut som vanligt igen, tror nog att alla soffor
disskwiss: Tack för alla tips! Nu börjar det verkligen likna det jag är ute efter. På Escapes hemsida fanns exakt en sån som jag vill ha, men 20000 kr var kanske lite häftigt. Att Ikea har sådana hade jag inte en aning om. Även om den var brun så går den ju som sagt att måla om och 2000 kr drygt är ju lite mer överkomligt. Annica
Fagerborn: [citat] Något som jag numera lägger varje gång jag byter hall är ett tåligt trallgolv precis innanför ytterdörren. Det blir som en automatisk avgränsning mot resten av hallen, så skor och grus stannar på / under trallen. Och man behöver bara lyfta trallen och tvätta golvet under en gång om året. Jag har aldrig sett någon annan som gjort som jag. Men alla som kommer hit ställer
Fagerborn: [citat] Men då måste man ju städa först ..... ::) Skämt åsido, jag har en del möbler i vardagsrummet som inte ska vara där eftersom jag håller på renoverar köket. Om du ska ha en öppning på 2 meter så tänk över var den placeras. Den kan göra rummet obrukbart. Jag hade tidigare ett vardagsrum med 1½ meter på ena siden en bred öppning och 2 meter på andra sidan. Man fick inte
elof: För att fästa konsollerna mot väggen så kan du sätta en list högst upp mellan konsollerna som du sedan kan fästa in i väggen. Då den kommer dikt an mot undrsidan på bänkskivan så kommer den inte att synas, såvida man inte ligger på golvet :) Detta kan du kompletera med två "styrskruvar" som du gör hål för i nederdelen av konsollerna så de ej kan förflytta sig i sidled.
Mio: Ville bara tipsa er alla där ute med en kärlek för rustikare möbler om www.houseofasa.com //Ulrika