M
Mio: Tyvärr vet jag inget om priserna alls... vet inte ens om jag vågar ta reda på det ;) Men det går att ringa eller maila och fråga. //Ulrika
28 svar · 11,6k läst
D
drx: Våra Lectus kostade 35 000 styck / 105 cm breda / ställbara med 3 motorer i ordinarie pris och vi betalade 21 900 styck på rea. Efter vi beställt dem så gick vi en sväng i affären och där fann vi en dubbelsäng från Carpe Diem för en nätt summa av 185 000 kr  :o. Kan väl säga som så här att den var helt underbar att ligga i, då man själv trodde att man hittat det bästa så
14 svar · 18,8k läst
L
Lindhardsen: Hej Pillan. Ja, jag tror inte att fargen i sovrummet påverkar kottarnas ankomst - Där finns mycket annat än fargen på väggen som kan få mig på humör ;) Och precis som du säger, så är blå en väldigt bra färg när man vill ta det lugnt. Vilket man jo gör mestadels i sovrummet. Vi får se vart detta slutar - vi är fortfarande väldigt osäkra på vad vi skall välja (tror det blir
9 svar · 3,5k läst
F
frecar: Tack för hjäplen! Finns det fler förslag mottages dem gladeligen. :)
6 svar · 6,2k läst
M
morisson: ;)Vi har nyss fått hem vår nya mörkröda Divan soffa. Nu vill vi skaffa ett runt bord till det, eftersom soffan är svängd. Tyvärr har vi inte hittat många runda bord som skulle passa till den. Också vill jag ha kuddar i soffan. Vilka färger skulle passa till färgen på soffan? samt vilken färg på mattan? Ska vi ha en rund eller en fyrkantig matta? Färgerna på väggarna är helt
0 svar · 1,4k läst
I
IngelaS: Tänkte bara tipsa om det är någon av er som köpt spjälsäng på IKEA: Viktigt! IKEA återkallar sängbotten till spjälsängarna TASSA och SNIGLAR, storlek 55x112 cm som är köpta under augusti 2005 eller senare. Om du köpt en TASSA eller SNIGLAR spjälsäng i storlek 55 x 112 cm under augusti 2005 eller senare – där sängbottnen är märkt med numret ”ID NO 15333” och ”Made in
0 svar · 1,4k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Inte köpt, designat och tillverkat själv!
7 svar · 5,5k läst
·
J
jessica: [citat] oj [smiley=shocked.gif] ett par vänner gav 10' för en gammal soffgrupp. Men dom bor inte i en stor stad. Men det kanske är så dyrt i större städer? Du kanske skall kolla pris på en mindre ort också då...eftersom det kan skilja så mkt..
2 svar · 3,3k läst
jessicaodanne
jessicaodanne: Såg i senaste numret av ( tror det var) Sköna hem, en artikel om ett par som renoverat sitt badrum, de hade bredvid badkaret satt upp en nästan 3m lång ekbänkskiva ( som man kunde sitta på) med 3 stora lådor under. Vad jag förstod av artikeln så var lådorna köpta i en lokal butik. Någon som vet var man kan få tag på liknande lådor? Tack på förhand
0 svar · 1,4k läst
Linska
Linska: [citat] Här är den. [bild]
3 svar · 1,7k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Maila till "Sweli" som är medlem här på forumet. Vet att hon har börjat importera kakel och klinkers från sydeuropa, eftersom hon när de byggde hus inte hittade nåt hon gillade här hemma till rätt priser.
1 svar · 1,6k läst
·
T
Tor: Utanpåliggande downlights, Lighton Halogen eller Anna med PAR20 från IFÖ Electric. Eller varför inte en Basic från samma företag? Vill du ha nerljus så använder du PAR 20 eller PAR 30, vill du ha indirekt ljus en toppförspeglad glödlampa. IFÖ har klockren tidlös form och du får bra ljus. Och till ett mycket bra pris.
6 svar · 2,2k läst
A
Anna74: Vi ska bygga en ny egen garderob och letar trådbackar som är ca 1 m breda. Har sett att det finns på IKEA men att dessa är slutsålda just nu. Finns det andra leverantörer av "breda" trådbackar?
0 svar · 1,5k läst
yonna
yonna: Jag misstänker att klistret och pappret motsvarar kostnaden för inköp av ny rislampa på IKEA ...
3 svar · 9,0k läst
M
Manderberg: Mycket beror på stilen i resten av huset. Är det ett nytt hus i funkisstil skulle jag göra en hel eller halvvägg i plexiglas/härdat glas, typ som busskurer fast helt genomskinligt. Är det ett hus i äldre stil så blir det något av trä typ spalje! //Manderberg
3 svar · 3,3k läst
M
Manderberg: Tack för inläggen! Beställningen gjordes idag så att den ska hinnas klar i tid för inflyttning! //Manderberg
6 svar · 2,1k läst
N
Nonex: Köpt ett hus för några månader sedan och i toagarderoben fanns till vår förtjusning ett "hål" ner till tvättstugan. Hålet sitter i botten på garderoben och har ungefär samma form och mått som Elofs. Över hålet har föregående ägare haft ett sunkigt trälock. Det fyrkantiga röret är av trä (nån typ av lackerad plywood) och tvätten glider iaf ner utan motstånd. Dvs om man
3 svar · 5,8k läst
M
Mayia: Tänkte också föreslå Lovedinner från LampGustaf. Jättesnygg! Och överkomligt pris också. Den finns bla hos www.lampkultur.se som har en butik i Göteborg, men man kan också köpa över nätet. De har också LeKlint's 172 som vi har över vårt köksbord, ger suveränt ljus.
37 svar · 10,4k läst
·
C
carand: Hej Jag mailade Nivea, men dom kunde inte hjälpa mig för filmerna kom färdiga. Har ringt några av dom större tapetleverantörerna, men dom kunner inte heller hjälpa mig. Om någon kommer på att dom har sett en ljusblå medaljong tapet någonstans så är jag tacksam för tips. Den behöver inte vara exakt samma men liknande i alla fall. /Carola
1 svar · 1,4k läst
Z
zephir: Annars kan man ha panel från golv till tak så blir det en helt annan känsla, snyggt och (törs man säga?) tidlöst. Zephir
19 svar · 20,5k läst
·
B
ByggSann: Jag har försökt rita en skiss men forumet tog inte emot den typen av fil. Ska försöka mig på ett annat program.
2 svar · 1,7k läst
C
chess: Är det någon som vet vart man kan köpa sisalmatta som skall läggas i trappen billigt? Någon hemsida kanske?
0 svar · 5,1k läst
A
apan: När jag handlade hårdvaxolja till golet så visade försäljaren att hon använt det på butiksdisken och på ett bord om var helnäjd med detta. Så om du råkar ha en slurk över kan du klura på det. martin
5 svar · 12,4k läst
thomas33
thomas33: Vi har ett Elfa-system i vår skjutdörrsgarderob. Bara att skruva upp en bärlist utmed taket och hänga upp konsollskenor och sedan hänga klädstänger, hyllor och annat man vill ha i garderoben på dessa. Lätt att flytta runt och inga mer hål i väggen än de som listen i taket behöver. Skulle du inte ha råd med allt på en gång, så är det bara att kompletera efterhand som kassan
2 svar · 17,8k läst
B
ByggSann: Ilva har jättefina möbler o prisvärt. Är nog inne nu på vitpigmenterad ek...fast det verkar inte ha kmit så starkt till sverige än. Var inne på Härliga Hem i Hyllinge o hittade ett matsalsbord från holländska Hartman. Det svåra är bara att kunna se det framför sig m valnötsgolvet... :P
3 svar · 1,3k läst
A
apan: Här är en bild på spisen vi har, den är enkel och fin tycker jag. Lite annorlunda martin PS. det är den till höger, det andra är en fotölj :P
5 svar · 3,3k läst
·
C
Ceja: Kan man inte köpa bara hörnsektionerna i den soffserien man vill ha och sätta ihop dem? Fast det är klart, kanske blir mer åtta-kantigt än runt på utsidan...
7 svar · 13,6k läst
·
Index
Index: http://www.myfirstroom.se/ http://www.litenjag.se/
2 svar · 5,6k läst
S
SkaneErik: Nu har jag svarat...
3 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.