2 539 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Hur bäddar ni?
Jag försöker få tips om hur man snyggast bäddar både med och utan överkast...! 
Hittar väldigt lite bilder om just detta. Alltås alternativen är ju många: Instoppat, nerhängande, kuddar synliga, mm! Hur gör ni?
Så detta kanske kan bli en sovrums-inspirationstråd? För det är väl trots altt sängen som dominerar ett sovrum..?!
Så dela med er av alla bilder/tips/ider så ser vi vart det slutar..!
Hittar väldigt lite bilder om just detta. Alltås alternativen är ju många: Instoppat, nerhängande, kuddar synliga, mm! Hur gör ni?
Så detta kanske kan bli en sovrums-inspirationstråd? För det är väl trots altt sängen som dominerar ett sovrum..?!
Så dela med er av alla bilder/tips/ider så ser vi vart det slutar..!
Tja, jag bäddar inte alls. Jag hänger upp täckena på steppern så att de luftas under dagen, men det är för att jag har kvalsterallergi. Men har vi gäster så lägger jag på täckena på sängen och ett överkast. Men det ser alltid lite knöligt ut, och makens täcke är mycket tunnare än mitt. Å andra sidan går gästerna aldrig in i vårt sovrum, så det spelar ingen roll hur det ser ut där.
De har jättefina överkast på Indiska.
Pernilla
De har jättefina överkast på Indiska.
Pernilla
Sängkappa (med några veck) att dölja benen med och ett stadigt överkast som varken skrynklar sig eller glider av. Snabbäddat och håller sig för barnens lekar. Ett par kuddar för den som vill ligga och läsa en bok mitt på dagen. Sängen vår är inte ett utställningsobjekt utan en möbel att använda även på dagen! Därför plockade jag bort plädar som jag flera gånger varje dag försökte vika snyggt i fotändan. Lika ofta drogs de ner på golvet av förbipasserande småbarn. Nu får plädarna hänga på soffkanten (i samma rum) där de lätt kan slitas med om man vill krypa in...
Vi är allergiska mot överkast.. ;D och så har vi en snygg madrass som man inte behöver gömma.. Så vi bäddar med sängkläder som är "snygga att titta på" och nere vid fötterna har jag bara ett linneöverkast nedvikt och en pläd som ligger rakt över..
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Precis! Duntäcket luftas under dagen - jag anser ialla fall att det är mer hygieniskt (no comments ang hund i säng i en annan tråd härinne :yonna skrev:
Jag bäddar när jag väntar gäster :
Jag gör som dig Yonna! Vi har alltid påslakan som matchar övrig inredning i sovrummet och sen bäddar vi som sagt när gäster kommer men inte överkast. Lider väl oxå lite av tonårsuppror för min mamma har oxå "överkastnoja". Minns en gång när jag haft henne som barnvakt (händer inte så ofta), då hade hon lyckats hitta något gammalt överkast som jag inte slängt, bäddat med det med min pyjamas under kudden. Kan tillägga att hon oxå varje gång hon är här stoppar undan mina bindor som alltid ligger längst ner i korgen med toapapper i badrummet... behöver jag tillägga att vi olika åsikter i det mesta!!!
Det är rättInsane skrev:
Vaför bädda, det skall ju ändå rivas upp till kvällen igen :
Kan ju bero på att man är kille i 20-årsåldern, men får väl tillägga att flickvännen är av samma uppfattning, brukar bara dra till dörren till sovrummet!
Nu får du inte den hjälpen du önskar, Zadix! Alla bäddar inte sina sängar (klokt ur kvalstersynpunkt i vårt lands sydligare delar). Jag måste göra det för att sovrummen ligger i direkt anslutning till hallen väl synligt till alla som kommer in. Jag väljer en praktisk synpunkt, det måste väl finnas någon som tänker mer estetiskt som du och funderar över kompositioner. Jag tror att det inte är så vanligt bland forumbesökare, har jag fel!?
När jag väl bäddar, så gör jag som i man gjorde i lumpen, stoppar in täcket mellan madrassen & sänggaveln, och ser till att det är sträckt. En kudde under täcket och övriga liggandes löst ovanpå, eller möjligen så åker övriga kuddar in en garderob.
Precis! Duntäcket luftas under dagen - jag anser ialla fall att det är mer hygieniskt (no comments ang hund i säng i en annan tråd härinne :FlitigaLisa skrev:
Jag bäddar när jag väntar gäster :
Jag gör som dig Yonna! Vi har alltid påslakan som matchar övrig inredning i sovrummet och sen bäddar vi som sagt när gäster kommer men inte överkast. Lider väl oxå lite av tonårsuppror för min mamma har oxå "överkastnoja". Minns en gång när jag haft henne som barnvakt (händer inte så ofta), då hade hon lyckats hitta något gammalt överkast som jag inte slängt, bäddat med det med min pyjamas under kudden. Kan tillägga att hon oxå varje gång hon är här stoppar undan mina bindor som alltid ligger längst ner i korgen med toapapper i badrummet... behöver jag tillägga att vi olika åsikter i det mesta!!![/quote]
hahaha
Klicka här för att svara