Hejsan !!

Skulle behöva lite råd ang köksmöblemang till vårt (snart färdiga) nya kök.

Ek luckor, ek bänkskiva, gråvitt kakel och mörkgrå klinkers i en del och ek parkett i resten & rostfria vitvaror.
Väggarna kommer att vara ljusa.

Hade från början tänkt mej ett köksbord och stolar i ek, men börjar nu tänka om.
Det kanske blir för "ekigt" !?
Vad skulle vara snyggt att bryta av med ?

Tacksam för alla förslag.

Mvh Fifflan

Ingen som vill tipsa ???

Ek kök som är så vanligt ;) Vi kan väl inte vara ensamma om denna fundering ??

Alla tips mottages tacksamt.....

Vita möbler! Det blir alldeles för mycket ek annars, det är redan mycket, tycker jag...

Vitt och ek är ju fint ihop, snyggt när det bryter av lite.

Lycka till!
:)

Vitt!!!

Jag tror det vita kmer gå bra ihop med eken...

Det känns som folk mer o mer börjar välja vitt i sitt möblemang, innan tyckte jag vitt kändes jätte ute men nu tycker jag faktiskt det är riktigt snyggt, speciellt till mörkt träslag!!!

Lycka till... [smiley=vrolijk_26.gif]

Jag röstar också på vitt!

Har själv funderingar på hur vi ska möblera vår matplats. Innan var vi helt inne på ett ekbord men jag tycker att det blir för mycket ek helt enkelt. Eftersom vår matplats är en bit från köket funderar jag också på ett björkbord. Tycker att björk fungerar fint mot eken. Och två träslag borde man väl kunna ha utan att det blir plottrigt? Till saken hör att vi har en fåtölj (lamino) i björk som ska stå i samma rum (öppen planlösning kök/vardagsrum). Jag är faktiskt också lite skeptisk till målade bord som lätt blir kantstötta och fula (enligt min erfarenhet ;-)), därför funderar vi på björkbordet...

Lycka till med ert val.

/Lena

Tack för tipsen.
Ska genast ut och kolla vita möblemang.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.