Information & Feedback
Per Eskilsson: [citat] Tack för felrapporten. Jag vet inte varför det blivit så här. Det är möjligt att funktionen som kortar ner länkar var avslagen temporärt då Daniel postade sitt inlägg. Säg gärna till om ni ser samma felformatering i någon annan tråd. Nu har jag kortat ner länkens längd så att den inte "trycker ut" inlägget.
ceson: [citat] Vad jag förstår av inlägg 9 så är det begränsat av antal sidor, då bör det ju bli så det inte räcker så lång tid:S så det löser ju inte önskemålen KnockOnWood hade:( Men för min del som vanligtvis kollar varje dag fungerar det.
Per Eskilsson: Planen är att införa en gilla funktion när vi uppgraderar forumet. Vi jobbar med uppgraderingen men är inte riktigt klara än. Det är ganska många pusselbitar som ska falla på plats. Systemet är ju intregrerat med några andra programvaror t ex drupal och egenutvecklat.
Per Eskilsson: Hmm.. För några år sedan (i augusti 2008 tror jag det var) när vi skaffade ett content management system så fick vi nya adresser till våra artiklar. Sedan dess har artiklar adressen byggahus.se/artiklar/... och vissa länkar har tyvärr inte fått någon omskrivning (redirect). När jag söker på "byggförsäkrning" i sökfältet och filtrerar på "artiklar" finner jag denna artikel som
MB77: http://www.byggahus.se/forum/information-feedback/183961-tack-funktion.html Liknade i denna tråd.
Per Eskilsson: Det finns tyvärr inget enkelt sätt att se skrivna inlägg/besök per vecka. Men generellt kan man säga att engagemanget av förklarliga skäl går ner i december och dippar på julafton och tar fart igen i januari. Allra störst aktivitet brukar vi ha i slutet av april då många ska dra igång alla sina projekt.
Blindnit: Kom just på att den kanske bara räknar registrerade användare?
phl: Läge att fixa detta problemet kanske?
Per Eskilsson: Marléne och jag söker en PHP, MySQL och CSS-programmerare. Vår programmerare Flommy är student och hinner inte hjälpa oss i den utsträckning vi önskar. Optimalt hade varit om vi hittade någon som har kunskap av de programvaror vi redan använder, forumprogramvaran vBulletin och eller CMS-systemet Drupal, men det är inget krav. Ett krav är däremot att personen ifråga kan jobba dagtid
Per Eskilsson: Tack för felrapporten Jonsefine! Felet är nu åtgärdat. Nu syns "pagineringen" i sökresultatet igen.
Per Eskilsson: [citat] "Visa alla" är ett ful-hack, bara ett javascipt som lägger till "?showAll" till urlen. Tack vare din felrapport upptäcker vi nu att om man klickat på Senaste inlägget uppe i svarta listen, Senaste inlägget-pilen, Sista sidan eller t ex Sida 2 så funkar inte Visa alla eftersom det då finns en "-2" och/eller en "#post1415156" med i urlen. Ska höra med flommy och se om det går att
mycke_nu: Samma problem i både Chrome och Safari under Mac OS X 10.6.8. Firefox 8.0 funkar.
Per Eskilsson: [citat] Nu i morse hände samma sak för mig. Fliken "latest unread" listade plötsligt bara forum, inte inlägg som jag är van vid. Men genom att klicka på fliken Unread så växlar man läge och kommer tillbaka till standardläget. Precis som andra skrivit tidigare, men jag inte förstått förrän problemet uppdagade sig för mig själv. OBS! Du måste stå på fliken Unread när du klickar
Per Eskilsson: [citat] Problemet med att det inte gick att klicka på bilder är fixat.
Per Eskilsson: [citat] Vill bara berätta att problemet med att det inte gick att stänga bilder är åtgärdat.
ceson: Så enkelt var det!! Nu fungerar det som vanligt igen, tack för hjälpend^_^b
mycke_nu: Hemmakatten: Hur menar du nu? En upplyst konsument är en bättre konsument. Att ha tillgång till mindre information än vad som annars skulle kunna vara möjligt hjälper ingen, FRAMFÖR ALLT inte den som ligger i tvist med ett företag. Självfallet skall man endast tillåta att företag svarar på frågor eller lämnar synpunkter på sådant som diskuteras i trådar. Ingen vill se trådar
norrbottenstorpet: Kan bara hålla med, det är verkligen ett unikt forum.
Per Eskilsson: http://www.byggahus.se/forum/information-feedback/179969-nytt-forsok-att-lansera-nya-sajten-idag-16.html#234
mexitegel: Se där ja - nu fungerar det ju fint :) Tack d^_^b
Marlen Eskilsson: Här fungerar det också felfritt, Mac OS X 10.6.8, kör safari. Att sidan inte refreshas som den ska jobbar vi med och hoppas kunna lösa. Vi har labbat med inställningarna för att få en snabbare sida.