1 274 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Automatisk konvertering till gemener!?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Skriver man texten "ACEFLEX = F3 = OK++" som enda text i ett inlägg så översätts det automagiskt till "Aceflex = f3 = ok++" !
Är det några specialtecken som orsakar detta? Nej, det visar sig att om inlägget enbart består av versaler så översätts det till gemener, dvs samma fenomen uppträder om man skriver "HEJ HOPP". Ingen stor grej men ger dåliga vibbar - speciellt när texten ändras även i editorn utan möjlighet att ångra. Har ni microsoftkod i forumet?? 
Ja det där är ju en funktion för att "komma åt" de jobbiga inläggen där skribenten skriker med stora bokstäver i hela inlägget.
Det är tråkigt när ens egen text förändras när man inte tänkt så.
Knepet är att sätta minst en gemen någonstans, så blir det ingen konvertering.
Det är tråkigt när ens egen text förändras när man inte tänkt så.
Knepet är att sätta minst en gemen någonstans, så blir det ingen konvertering.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Ok, jag ska avsluta alla mina inlägg i fortsättningen med
Så Ja...
Så Ja...
Klicka här för att svara
