Såg på ett annat forum (http://www.varmepumpsforum.com) att de har en tack funktion. Där kan man tacka en användare för ett bra svar/inlägg.

Då kan man ju värdera användarens svar, den som har fått många tack bör ha svarat relevant i trådar. Som det är i dag, antal inlägg säger inget om vad man har givit för svar. Många användare har riktigt många inlägg men kanske inte så många bra svar.
 
Yes, det ska vi införa!

Vi håller på att uppgradera forumet och då kommer vi att få den funktionen.
 
Perfekt, tyckte det verkar en bra funktion.
 
Jag vill förtydliga att det är en Gilla-funktion som Marléne menar.
 
Fast som jag tolkar det så blir betydelsen av en Gilla-knapp att man gillar ett visst inlägg. För att få den funktionen som jag tror MB77 syftar på så krävs det också att det presenteras hur många Gilla användaren har fått. Tex på samma ställe där antal inlägg finns.
 
it-snubben skrev:
Fast som jag tolkar det så blir betydelsen av en Gilla-knapp att man gillar ett visst inlägg. För att få den funktionen som jag tror MB77 syftar på så krävs det också att det presenteras hur många Gilla användaren har fått. Tex på samma ställe där antal inlägg finns.
Helt korrekt d^_^b fast en gilla knapp är inte häller fel. Fast jag tror att en gilla/tack knapp som är knutet till användaren är nog bättre.
 
Vi har funderat på om vi ska kalla funktionen för gilla, tack, cred eller karma men är nu inne på att helt enkelt kalla den för gilla eftersom vi tror att flest personer är vana vid den funktionen från facebook. Tanken är att det ska stå hur många gilla man har under hur många inlägg man har. Om funktionen missbrukas får vi tänka om.
 
FB ftw. ;)
 
Google+ ftw ;-)
 
thewolf skrev:
Google+ ftw ;-)
Ha ha, har varit med där i evigheter men knappt någon jag känner är intresserad av att börja där med så flödet är väääldigt begränsat. :)

Menade mest att konceptet "gilla-knapp" uppskattas av mig.
 
Man har haft "KARMA" funktion på Varmepumpsforum. Det spårade ur totalt och funktionen ersattes med "tack". Som tagits bort med.

Fundera noga innan ni tar fram något liknande. ;)
 
För egen del tror jag att "tack" är lämpligare, gilla kan ju appliceras på allt från inlägg som var roliga, fyndiga, smarta eller som ett "väl rutet!".
 
timmelstad skrev:
För egen del tror jag att "tack" är lämpligare, gilla kan ju appliceras på allt från inlägg som var roliga, fyndiga, smarta eller som ett "väl rutet!".
I.s.f. bör det stå vem tackar för infot och i vilket inlägg. Hoppas ni hänger med ;)
 
BigGitt skrev:
Man har haft "KARMA" funktion på Varmepumpsforum. Det spårade ur totalt och funktionen ersattes med "tack". Som tagits bort med.
Vad hände då när det spårade ur?
 
jenssoderberg skrev:
Vad hände då när det spårade ur?
Bara att läsa.

http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=43408.0

Men i grova drag var det en del som fått minus KARMA automatiskt. Var 24:e timme. Och då kände man sig som "skit". Man visste inte varför eller av vem.

Därför, om det införs här, bör det stå vem tackar eller betygsätter och för vad.

Det är så enkelt att mobba andra annars.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.