E
Edvin: Skoj att man inte är ensam om att gilla Edsviken. Vi skall dra igång processen nu (fast det blir inte A-hus som leverantör, djungelns lag är bäst..)
2 svar · 2,5k läst
S
selstam: Ingen som visste något? :) Är det någon som har någon generell info rörande suteräng/sluttningshus? Prisskillnader, svårigheter osv? =All= form av info uppskattas!
1 svar · 1,8k läst
M
Mats_old: Det jag hörde som behövdes göras var att sätta tillbaka delar av fasaden, foder och takpannor samt andra saker som man var tvungen att montera ner.
3 svar · 8,6k läst
V
vonSassen: Bestäm er för graden av eget arbete mm. och vad som är minsta krav för ert behov. Tänk på tomtens belägenhet och därför lämplig grund. Jämför alternativen: undertakmontering, snickarfärdigt eller nyckelfärdigtDet finns ungefär 4 ord för varje träbit i husmaterialsatsen. Alla blandar friskt för att villa bort en köpare. TÄNK PÅ ATT DU ÄR EN ENGÅNGSKUND! Be om referenser till
1 svar · 2,5k läst
V
vonSassen: Hej! Jag bygger en SverigeStuga från TöreHus AB och är väldigt besviken på den delade entreprenaden. Avtalsvillkor och Leveransdeklaration är väldigt luddiga och parterna skyller på varandra. Säljaren på HusExpo var så trevlig, så mitt förnuft blockerades och jag skrev på alldeles för snabbt utan att be om referenshus/köpare. Det har jag fått ångra nu efteråt. Eftersom jag bara
1 svar · 2,1k läst
G
General_Failure: Myresjöhus levererar ingen brädhög. De har tre alternativ: enbart hussats (i storblockselement), stomrest och nyckelfärdigt.
1 svar · 1,3k läst
G
General_Failure: Spelar man ut hustillverkarna mot varandra som kan man som regel pruta ca 5 %. Tror dock inte att det går att pruta fullt så mycket på budgethusen.
3 svar · 1,3k läst
A
astia: Jag kan hålla med om att man kan träffa på ett eller annat rötägg längs vägen och sådana finns ju överallt. Vi har varit i kontakt med måååånga husföretag som de flesta på forumet men detta var det i särklass sämsta bemötandet vi fått!! För vår del ser det ändå ut som det blir LB-hus. Vi hade lite svårt att få barnvakt tills vi ska ses nu på fredag - då erbjöd sig vår
2 svar · 3,3k läst
C
cattis: Någon som byggt eller hört talas om dessa? positiva och negativa erfarenheter tack
0 svar · 1,2k läst
C
cattis: :) Carina, bli medlem här så du får en brevlåda!! /cattis
1 svar · 1,8k läst
C
CC: Har ni kikat på Green Line med Trivselhus?
4 svar · 1,2k läst
M
Midas: Har hittat ett till hus som passar vår tomt och våran uppfatning om planlösning: Faluhus Strandgården Någon som har byggt eller har pris? Och kan dela med sig om lite uppgifter..
0 svar · 1,3k läst
M
mille1000: Nu är 733 meter Glespanel hand spikad i taket pannorna är utplacerade bara kapning kvar av 6 nockar och 4 ränndalar.... Elektrikern har börjat dra Elen. När kapningen är klar ska jag dra ventilation på vinden innan jag beställer issoleringen. fan va trött man blir på kvällarna!!!
7 svar · 3,8k läst
M
Midas: Någon som har erfarenheter? En kompis till mig har ju byggt deras hus och hade enorma problem, men det var mer beroende på entreprenören än huset. Någon som har en ungefärligt pris på Villa Borgenhard B162?
0 svar · 1,5k läst
E
Eldaren: Vi håller på och bygger ett "Vipan". Stommen ska resas den 17/12.
0 svar · 876 läst
A
Annas: Inger, Vet ej om detta är ett 1 1/2 plans hus eller ej men om det är det så kanske ni kan göra ett förhöjt väggliv eller göra om till två plans hus. På så sätt känns rummen större plus att man har lättare att möblera. Lycka till. //Anna
4 svar · 3,2k läst
A
andersbyggahus: Någon som har erfarenhet av Söderviken från Eksjöhus?
0 svar · 2,3k läst
L
Lind: Svårt att bedöma kostnaden för iordningställande av tomten, det är heller inte något som blir klart lika fort som huset. Men tänk efter vad som är viktigast att få iordning tidigt tex plattgång (+ev trappa) upp till huset. Sedan beroende på vad ni har gjort med tomten under bygget, så kan det finnas behov av att låta vissa delar "sätta sig" under något år - där kan ni lägga på
4 svar · 1,1k läst
S
Sara: Man kan byta till "vanliga" fönster. Kostar 500kr per fönster.
3 svar · 925 läst
E
Eva: Hej. Vilket hus har ni köpt?? Vi är intresserade av "Villa Strandvik".... har varit i kontakt med mäklaren en gång... Men vi tittar även på andra hus....
0 svar · 1,4k läst
A
astia: här tror jag att jag börjar närma mig slutsållning bland husleverantörer och så dyker massor av nya upp ??? Någon som hört om Komfortvillan som bygger både i trä och i sten!
0 svar · 3,0k läst
A
astia: Tack :) det ger ju en idé om vad det handlar om!
1 svar · 1,3k läst
G
General_Failure: Det beror väl på hur huset ser ut. Är det väldigt många "konstiga" vinklar och vrår är det kanske enklare med ett platsbyggt hus. Annars kan man väl nästan säga att det är samma arbete som ska göras oavsett om man gör det på plats eller i en fabrik.
5 svar · 1,0k läst
KarlXII
KarlXII: Men säg det då! ;D
4 svar · 1,5k läst
C
cattis: 8) Japp det gäller gips med, strykjärnet går på väggen nuförtiden... ;D
17 svar · 39,9k läst
G
General_Failure: [citat] Mellan 150 och 200 kkr skulle jag tippa. Det kommer en redogörelse så småningom (i kväll eller till helgen) för vad som vi tyckt gått bra och dåligt.
6 svar · 4,6k läst
C
cattis: Gf har rätt, men om man har fått stort förtroende för sin säljare så är det lätt att trilla dit. Säljarna har också en förmåga att få det att låta som om kunden inte har nåt ansvar. Referenser kan nog vara ganska lätt att uppvisa, som någon skrev i nån annan tråd "har man gjort 100 grunder är risken stor att någon blev nöjd"
5 svar · 3,7k läst
Sweli
Sweli: Hittade denna sida om puts när jag surfade, kanske intressant för någon? Hittade följande medtod/system för puts Kullahus putsspackel länken ditt http://www.kullahus.se/
6 svar · 3,6k läst
E
Evka: Hej Mats, vi ska också bygga Ä-hus så jag har några frågor. Tänkte bara fråga om ni är nöjda med standard kök, vitvaror etc. Tog ni deras tillvals golv Kährs? Är ni nöjda med det? Hoppas att ni trivs i nya huset! //Eva
7 svar · 2,6k läst
Sweli
Sweli: Vi fick samma uppfattning från flera husfabrikanter utom Anebyhus som t o med våra förslag använde dom till andra kunder. Ändå valde vi att rita själva och hitta någon som kunde tillverka det med våra ritningar. Dom flesta verkar ha lite problem med att tro att om man vill göra ändringar "trampar man på tårna på deras arkitekter". Det jag tror är att om man vill ändra på viktiga
4 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.