Finns det någon som har ett bra förslag på ett 1 eller 1,5-plans hus som passar fint för en öst-västlig tomt.

Vi har tittat på Söderviken från Eksjöhus, men det räknas tyvärr som tvåplanshus :-/

17_stor.jpg

Det som tilltalade oss där är att matsalen ligger i en utbyggnad som man kan vända mot söder och då har man sol runt den hela dagen. Utgången till altanen bör också ligga i anslutning till köket.

Förslag mottages tacksamt.
 
Man förstår inte att det huset räknas som 2 plan!
Det är inte mycket som är på övervåningen, enl bilden.
Verkar som taklutningen lämnar inte så mycket plats där uppe?

Huset verkar väldigt trevligt.
 
Det är fullhöjd inne på ena sidan. Definitionsmässigt var det någon formel (skrev det i något annat inlägg) som styrde om det skulle räknas som 1 eller 2-plans.

17_plan3.gif

 
synd det var jätte snyggt hus!
 
Har ni kikat på Green Line med Trivselhus?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.