1 024 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Företag som kan "blockifiera" hus sökes
Låter kanonmysigt!!! Vi ska bygga (förhoppningsvis snart vi är så himla huskräsna) på Väddö. Slingrig skogsväg och sen kommer vår tomt. Fortsätter man 2 km till på den vägen kan man se öppet Ålands hav!mmmmmmmmmmmmmmmmmm underbart!
Bor i Stockholm nu och jag längtar till lugnet och tystnaden men ändå nära till stan!
Bor i Stockholm nu och jag längtar till lugnet och tystnaden men ändå nära till stan!
Precis så tänkte jag häromdagen när vi skulle åka hem från vårt bygge. Vi bor fortfarande mitt i stan och det lyser inne i sovrummet mitt i natten. Längtar efter lite mörker. Man kan ju tända brasan eller levande ljus istället!!! ;DHammarn61 skrev:
*flyttar in i mörkret om någon vecka*
mm jag längtar verkligen till mörkret och framförallt tystnaden!! I stan hör man alltid något och tystnaden ska bli så skön. Nu när vi åker till tomten ibland är det såå skönt att "bara" hör ungarna och inte bilar + andra vanliga "stanljud" Luften därute är också underbar.Nä du, jag drömmer mig dit ofta!! Har varit mycket den här hösten så vi har inte hunnit planera så mycket
men snart så.....
Det beror väl på hur huset ser ut. Är det väldigt många "konstiga" vinklar och vrår är det kanske enklare med ett platsbyggt hus. Annars kan man väl nästan säga att det är samma arbete som ska göras oavsett om man gör det på plats eller i en fabrik.
Klicka här för att svara