B
BUMBI: Tyvärr så skiftar priserna beroende på var du bor i landet. Både på tomt arbete och hus.
3 svar · 778 läst
H
Henrik1: Någon som byggt Onsalavillan utanför deras arbetsområde (Göteborgstrakten)? Hur har det i så fall fungerat?
0 svar · 2,4k läst
V
vonSassen: :( Det är bäst att ta till i överkant med innehållen betalning, för när någon annan ska åtgärda, så kostar det mycket mer än om husfabrikanten skulle göra det! En som vet och hoppas slippa bita i ett surt äpple ! Helena med Nationalschabraket
3 svar · 3,3k läst
T
Tesa: Ok, det låter inte bra...Vilket hus bygger ni? Är det andra problem än med plattan?
2 svar · 3,5k läst
M
Mady: är det idé att skicka offerter till husfirmor för vår eventuella utbyggnad? Vad tror ni går det att beställa så man får det "prefab" och vad tror ni om prisbild gentemot offerter från "vanliga" byggfirmor?
0 svar · 917 läst
R
RoJ: Hej Alm! Blev nyfiken på vad du räknat in i kvm-priset på 16500 kr. Undrar också hur stort hus du bygger. Vi väntar just nu själva på offert på ett 2-planshus från Trivselhus. Mvh RoJ
7 svar · 1,3k läst
M
mortica: Vi har beställt ett hus med leverans i mitten av augusti, det har vi ritat själva utefter våra behov och önskemål. Vi har bara gott att säga om den kontakt vi har och kan tillägga att flera av våra vänner tidigare har beställt efter eget tycke och allt har fungerat bra både med utsatt leveransdatum samt ändringar under byggprocessen. Men som sagt "alla" vill bygga nytt så även hos
1 svar · 3,1k läst
F
Family4: Hej, undrar om ngn nyligen prutat på priset hos hustillverkaren och isåfall vad fick ni? Vad är rimligt att kunna få? Har läst tidigare inlägg men söker lite mer uppdaterade svar. Är det möjligt att få med större grejor såsom ryggåstak etc eller är man begränsad till xtra eluutag osv?? Vad erbjuder de om du ställer upp med huset som visningshus?
0 svar · 1,3k läst
F
Family4: Ingen som har info om Myresjöhus Ekeby?
1 svar · 1,5k läst
M
markus: HEJ Vårt pris för 1 1/2 pl 98+80 m2 med genomgående ekparkett & golvvärme både uppe och nere. 1,3 mkr då ingick allt material (stomresning sep) i detta pris ingick materialsats till garage med förrådsdel. samt grundpaket ingick(utom betongen) vi gör alltså allt invändigt själva. Mvh Ann
5 svar · 2,0k läst
R
Roy_Kazz: Hej, hej Tja, jag har använt det och tycker det är bra! Har gjort husets planlösning och garage i programmet. Vet dock inte hur bra programmet är när det gäller trädgårdsplanering... ...Roger
1 svar · 3,7k läst
H
Hamilton: Jaa, märkte att det inte blev helt sammanhängande i texten :-[men du lyckades svara på min fråga iallafall. Så förutom byggsatsen får man alltså räkna med cirkus 800 tusen. Tackar! :-*
2 svar · 3,0k läst
Z
zippe: Jag och min sambo funderar på att bygga nytt där representanter för Faluhus står för totalentreprenaden. Är det någon som har byggt och har efarenhet av Faluhus? Håller de vad de lovar? Är deras driftskalkyler tillförlitliga? Är ni nöjda med kvalitén på husen? Vi är tacksamma för alla kommentarer kring Faluhus som husleverantör/entreprenör. MVH Zippe :(
0 svar · 2,1k läst
M
mgb62: Instämmer i föregående talare. ;D ;D Vi bygger också ett 1 1/2 plan i lite speciellt utförande. Huset skall levereras i mitten av juni. Just nu håller vi på att borra efter vatten. Jobbet med plattan påbörjas ev. nästa vecka ;D Nu är det spännande :)
2 svar · 3,0k läst
P
pt99jst: Det beror ju precis på hur stort hus du vill ha och hur mycket du vill lyxa till det. Vårat hus finns inte med i deras katalog utan det är arkitektritat. Ring Rörvikshus så får du ett bra svar och pris.
3 svar · 1,4k läst
C
camilla24: Har tyvärr ingen prisuppgift över Lönneberga men bygger med Eksjöhus just nu. Tyvärr måste man ha byggkreditiv om man inte har riktigt mycket kontanter. Vi har fått inflyttningsdatum i september och har redan fram till nu betalt ca 1,3 miljoner i diverse kostnader (av totalt 1,8 miljoner). Då är 80% av själva hussatsen betald till Eksjöhus (ca 647.000:-), det betalades 10 dagar efter
1 svar · 1,4k läst
N
Nix: Hej Jag ger mig på att försöka förklara lite entreprenadformer, trots att det är lite marigt... En totalentreprenad innebär att entreprenören åtar sig att göra alla handlingar och köpa alla underentreprenader, baserat på byggherrens program. Programmet kan vara både ritningar/skisser och funktionskrav. I detta fall är entreprenören fri att använda vilken teknisk lösning han vill
2 svar · 4,7k läst
E
Elisabeth78: Någon som har byggt med Villa Varm? Vi funderar på att bygga med dom och skulle gärna vilja veta om någon har erfarenhet av dom. Har sökt på forumet men det finns inte mycket... :-/
0 svar · 2,8k läst
M
malmen: Någon som har pris på byggsatsen av Norrhaga från Eksjöhus? Har fått ett pris på denna (1048000) men skulle vilja veta om någon har fått ett lägre pris. Detta är utan färg o tapeter. Hur mycket kan man pruta?
0 svar · 1,1k läst
M
Mia_D: Sundby strand är den andra av 3 planerade etapper precis vid konsum-butiken i Stallarholmen, strax innan bron. Det gamla Tegelbruket låg där en gång i tiden. Visst är det väl Ni som bygger ett Hjältevadhus i Tyresö ngnstans?! Får man fråga var? Bodde själv i Bollmora en gång och har alltid haft ett gott öga till Tyresö sen dess. Det är jättefint där!! /Mia
2 svar · 1,1k läst
T
tantbla: Någon som har erfarenhet av dessa hus ?
0 svar · 3,9k läst
F
Family4: Ngn som har info om detta hus? Priser, visningshus etc?? Vill veta så mkt som möjligt! ::)
0 svar · 2,2k läst
F
Family4: Hej, ngn härinne som byggt/bygger ngn av Myresjöhus Ekeby eller Aria? Vi har fått lite offerter från Linköpingskontoret och undrar lite vad andra fått för priser. Vi undrar oxå på vad man kan spara in för att komma ned i pris-göra själva mm. Alla tips mottages tacksamt!!
0 svar · 2,0k läst
J
Jo: Visst! Nu har vi ju inte gjort klart alla tillval och allt sånt så slutsumman blir högre men.... För högre takhöjd på bottenplan, utbyggnad 9 kvm med 6 fönster och en altandörr på bottenplan, extra altan 9 kvm överplan, extra lastbil pga vårt duschrum, U-trappa istället för vanlig, högre fönster i och med att vi har högre takhöjd osv osv = 190 000:-. Vi ska bygga i Sthlm, så
3 svar · 1,4k läst
E
Eva_M: Hej! Vi håller på och bygger vårt nu. Snickarna började montera vårt Björken i dag. Vi byggar i Tuna Backar, Järna. Vi har hittills varit jättenöjda med allt. Vi köper liksom tomt och hus i ett paket. Ett samarbete i detta område mellan NCC och Hjältevadshus. Vi valde att inte bygga garage eller carport via dem, eftersom de priserna var så höga. Jag såg för någon vecka sedan i
1 svar · 3,5k läst
N
Nix: Tackar för alla svar. Ni har hjälpt till massor med att begränsa det hela.
5 svar · 1,2k läst
T
Tesa: Ok, tack. Det är bra att veta dessa saker vid en eventuell kontakt med dem.
7 svar · 963 läst
K
King: Hej Malte, Priserna är från Myresjöhus säljare i Skåne.
4 svar · 625 läst
S
sollentuna: Mina erfarenheter sträcker sig till att vi talade med en Lappli-säljare i Sverige och allt var jättebra och vi skickade in ritningar som han skulle räkna på och sen dess har vi inte hört ett ord! Ritningarna skickades i vintras.
7 svar · 2,0k läst
T
ThomasM: Hej igen Det plockas mellan alla husleverantörer och alla kunder har rätt till att få en lösning som passar dom. Det blir bara liv om man tar en husritning och plankar denna rakt av! Det är ohållbart att försöka upprätthålla någon form av äganderätt på huslösningar. Ideer kan man inte säkra eftersom marknaden förändras ständigt och det är oftast kunderna som skapar dom nya
3 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.