Hustillverkare
Midas: Vi betalar kring 68000 för dubbelgaraget. Detta för oisolerat garage i byggsats. Tillkommer gör då montering samt grund.
Karin1971: Vi har precis byggt och använt definitionen "klart utvändigt" med vår hus leverantör. Visst hamnar saker mellan olika stolar men det handlar om att ha bra rådgivare. Bärande inneväggar monterade de också. Resten tog vi själva hand om.
Family4: Hej, läste ditt inlägg ang pris på M-hus Aria. Var det Linköpingskontoret ni fått priset ifrån? Vet du vad det kostar med garage och inredd öv?? Vi har fått ett pris på 1942000 inkl tomt (150 000) , alla avgifter i samb m tomt, inga tillval samt ett dubbelgarage som vi ej vet om det bara är byggsats eller färdigt (146 000). Skulle vara intressant att jämföra lite mer vad ni fått.
North: [citat] Prisern har gått up ca 3% för någon vecka sedan, men vi ska få behålla det gamla ppriset då offerten vi fick var på det gamala priset. De har även ändrat lite på standard till 2004, exakt vad som har hänt vet jag ej, men LAn-nätet är numera tillval. /N
prinsessan: Aria: vi har fått prisuppgift på 1.800.000 (med inredd övervåning och tillval för 100.000)
FredrikB: Säljaren är viktig men räkna med att han försvinner så fort kontraktet är påskrivet, ingen säljare har tid eller marginal att vara med på hela resan. Om du hamnar på kollisionskurs med hantverkare eller husleverantör skall han dock kunna ge dig stöd och råd, oavsett om han varit aktivt involverad innan eller ej
6543: Vi funderar på att bygga ett torgrim! Är det någon som har några bilder på det huset? Tack på förhand!
JennyS: Hej! Jag är nyfiken på om någon har byggt/bygger Trivselhus nr 518 alternativt något hus ur serien Borgenhard från Värsåsvillan? Har någon fått prisuppgifter på ovanstående? Vad ingår? Hur är det med kvalitet? Vad gäller Borgenhard så är vi mest intresserade av nr 162. Vi har däremot inte lyckats hitta några fotografier på något Borgenhardhus överhuvudtaget. Är det någon
Syster_Yster: Är lika nyfiken jag. Vi ska också åka och titta på vårat hus i slutet av sommaren. Hur var det? Är ni nöjda? Malin :D
ByggarJocke: Hej. Satt och skrev just ett inlägg på en fråga om baltiska timmerhus på en föregående sida. Som sagt, jag beställde ett fritidshus från estniska RPM i somras. I helhet är jag riktigt nöjd med min affär. De var hjälpsamma och tillmötesgående på företaget. Det dröjde ifs. två månader efter jag skrivit på avtalet innan de levererade byggsatsen. Men huset blev riktigt fint till
ByggarJocke: Kolla på http://www.rpm.ee Jag bestälde ett fritidshus därifrån i somras. De var trevliga att göra med. Dessutom blev huset bra. Det tråkiga var att jag fick vänta i två månader efter jag skrivit på avtalet innan något hände. Men till slut så kom grejerna och de plockade ihop huset. /Jocke
Family4: Ngn som har byggt ngn av dessa???Vill jättegärna veta ALLT! Tacksam för svar!!!! ;D ;D
prinsessan: Vi bygger med Linköpingskontoret och hittills har allt fungerat bra. Vi är nöjda...men vi har inte riktigt bestämt oss än. Det står mellan Myresjöhus, Eksjöhus och A-hus.
matin: Är det någon som har köpt Strandgården och har lust att dela med sina erfarenheter. Vi är jätteintresserade av detta hus?
goteborgaren: Vi har nu bott i vårt Modulenthus i ca. ett år nu och är än så länge nöjda med huset och kan rekommendera dem (har dock ingen annan erfarenhet av andra husfabrikanter). Om ni tänker bygga i Göteborgstrakten så vill jag bara passa på att varna för säljarna där då de "lovar runt men håller tunt", dvs nöj er inte med muntliga svar på era frågor angående massor, ev sprängning,
Prolox: Hej på er ! Man är lite nykomling som sagt. Jag håller på med min sambo och letar runt i husdjungeln. Är det någon av er kollegor som har byggt / bygger i östergötland med Hjältevads hus, i såfall... Vart, vad fick ni betala för den tomt + grund som Ni byggde på ? Hur kom det sig att det blev just blev Hjältevadshus? Tacksam för svar :)
Nybyggare: Okej, föreslår att du ringer till Älvsbyhus och kollar vad de sätter in för någon. Vi har ju en i tvättstugan/groventren som har sensorn i grunden.
DragonLady: Har det löst sig för er än ??? eller står ni bara där med ett snett hus som dom vägrar fixa till, hur f-n löser man en sån sits ??? :-/ Ska träffa en säljare imorron, då ska jag visa honom denna tråden o fråga vad han har för förklaring till detta... >:( ;D Återkommer om detta...
klingbo: Pratade med försäljaren läääänge idag! Det jag kan svara på direkt är att det finns fyra färger på teglet som ingår i standardpriset de är: röd, tegelröd, svart och antik. Vet inte vad det kostar att uppgradera till annan färg eftersom jag nöjde mig med svart :). Takfönster ingår i pärlugglan i allrum uppe och badrum uppe. Kakel och klinkers frågade jag inte om eftersom vi
Family4: Hej, ngn här som byggt eller ska bygga Myresjöhus villa Ekeby???Undrar över priser och vad ni som bygger tycker. Jag har sett alla negativa inlägg ang Myresjöhus men ngn måste väl ha ngt pos att säga?! Tacksam för svar
DragonLady: Det bästa vad jag förstått är att kräva bevis för att försäkringen verkligen är betald av husföretaget o inte bara lita på deras ord. En regel om man nu bara ska ta en är att ha allt på papper med underskrift o inte betala förrän varan e levererad o kollad. Fy attan för dessa stackars familjer som sitter med denna skiten nu :-[ Vi har ju en i forumet som verkligen vet hur det
DragonLady: [quote author=glutt det där med att de inte har totalentreprenörer är konstigt 100% kan de föreslå bra hantverkare och få fram en totalt pris Per [/quote] Jo, dom kan säkert föreslå hantverkare men det blir ju inte totalentreprenad då ;) Var din kompis nöjd med allting som vv gjorde?
robbin: Hos eksjöhus finns det en prislista där man kan få reda på precis vad allt kostar, det är samma prislista både för tillval och det man vill ta bort. Vi valde bort alla vitvaror men behöver inte betala extra för att snickarna sätter in de vi själva köpt, likaså om vi hade köpt köket själva så hade ändå Eksjöhus snickarna satt upp det nya utan extra kostnad.
fiddeli: Hmm, vad ser ni i detta huset? Är det garaget ni inte vill undvara, den moderna looken eller vadå? Vad representerar denna bilden för er? MVH Fiddeli
matin: Är det någon som kan svara på om det är skillnad i LBhus optimalstandard och Myresjöhus standard vad det gäller värmebiten. Vem är energisnålast?
matin: Grunda har vi fått, men inte välja. Har ni myresjöhus? Vi blev lite funderssamma på duschvägg, enligt säljaren ingår bara en trots att det är två bad/duschrum?