Är det någon som vet vem som är arkitekten bakom Myresjöhus Strandgården resp. Faluhus Strandgården. Enda skillnaden är hur man löst takkonstruktionen.

Jag skulle villja bygga en kombination av dessa båda lösningar men tvivlar på att respektive hustillverkare skulel vara så glad att kompromissa på mina villkor. Därför vill man ta huset till en arkitekt, men vad är de upphovsrättsliga skyldigheterna?

Kan man få ut K-ritningar på husen trots att man inte är spekulant? Någon som har K-ritningarna?

Tjena
Jag säljer Faluhus och bygger gärna ditt hus!
80 % av våra kunder ritar om sina hus för att passa sina behov.
För att vara objektiv gör säkert mina konkurrenter detta också!
Mvh Thomas

Låter bra Thomas! :)

Men hur pass upplevs det om man går in och "snor" lösningar från andra hustillverkare. Skulle du bygga ett Myresjöhus och vice versa? Och skulle du släppa K-ritningar på ett av dina hus till en "potentiell" kund?

/Samuel

Hej igen
Det plockas mellan alla husleverantörer och alla kunder har rätt till att få en lösning som passar dom.
Det blir bara liv om man tar en husritning och plankar denna rakt av!
Det är ohållbart att försöka upprätthålla någon form av äganderätt på huslösningar.
Ideer kan man inte säkra eftersom marknaden förändras ständigt och det är oftast kunderna som skapar dom nya husmodellerna som sen används av oss hussäljare. Då skulle det vara kunden som har rätten till just denna lösning.
Vi försöker alltid förbättra våra husideer och ofta är det en kund som kommer in med önskemål eller krav som vi sen använder vidare i nästa hus!
Mvh Thomas Markesjö 018-349540

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.