J
Jarppan: Håller med Ane. Men vi bygger inte i Sthlm. Läs mer http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1082629383 Mvh Jarppan http://www.hagalund.tk
4 svar · 1,6k läst
I
isaksson74: Funderar på Pärlugglan och pratar med säljaren om att köpa huset utan kök, toaletter etc då jag inte gillar det som finns att välja på. Våran tomt är dyr så jag hoppas Pärlugglan landar på ett bra pris. Va först intresserad av Villa vakteln, men den kostar ca 1,9 nyckelfärdigt.
1 svar · 1,5k läst
S
Syster_Yster: Vi bor också i Södertälje. Man, dotter (4år), och jag såklart. Vi har köpt en Rosen, samma takvinkel som visningshuset, tror att det är tomt 24 vi ska bygga på. Känns väldigt långt till september bara. Tycker som du, skulle vara kul att lära känna lite grannar. :) Malin
9 svar · 3,5k läst
F
fredpers: Hej Det finns mycket uppenbart att hänga ut husleverantörer för. Exempelvis Myresjö i Umeå. Totalentreprenader där man faktiskt köpt proffs för att säkerställa att allt blir rätt måste man ta ansvar för. Gör man fel ska det kännas. Delade entreprenader är inte lika självklara, särskilt i de fall man samordnar själv. Då finns ju ansvaret hos dig och du har flera motparter som
3 svar · 1,8k läst
C
chitun: Ok, tack såg nu att det var nästan samma planlösning... :)
1 svar · 1,1k läst
B
Blackbird: Hej, Någon som har erfa av Kärnhus' byggsatser, kvalitet och servicenivå? :-/
0 svar · 1,3k läst
6
6543: Har ni fått huset eller väntar ni fortfarande? Har ni valt till många tillval på huset ?, är det några tillvall enligt er som är bra och som man bör välja?
2 svar · 1,3k läst
N
norrlandshus_sthlm: takstolar bär upp takkonstruktionen ...altså tyngden uppifrån från taket själv, vindtrycket och snötyngden. ryggåsarna bär denna tyngd. om man vill att takåsarna skall synas måste man i en öppen taklösning bygga takstolar ovanpå ryggåsarna för att få dit isolering. detta är en slags hybrid jue ::) och slanor la man i äldre hus med ryggåstak..typ ladugårdar härbren och sådant
20 svar · 9,9k läst
I
IFK: Hej! Inte helt utan egenintresse vill jag marknadsföra tråden http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=trahus;action=display;num=1084343380;start=0#12 där ni som byggt eller snart är klara kanske kan ge lite input?
0 svar · 715 läst
F
Family4: Vill veta lite om Myresjöhus villa Ekeby. Finns det ngt visningshus kanske????Någon som har info om priser, utförande, bilder eller andra tips o erfarenheter???
0 svar · 2,1k läst
I
isaksson74: Nyckelfärdigt Animohus modell Fyrfront kostar från ca 1,9. Det första huset byggs på västkusten till hösten!
1 svar · 2,1k läst
R
rosie: Ja jag menar just allt förutom tomt, anslutningsavgifter, bygglovskonstnader,osv. Allt som har med att bygga själva huset är med i priset. Markkostnaderna kan dock gå upp lite.om sprängning behövs. Det vi ska göra själv skrav jag förut. m¨åla huset och sätta in och köpa badrumsinredningen.
6 svar · 1,7k läst
S
Stoffe_byggare: Ok, Tyvärr kommer jag inte in på sidan. Men överskriften säger ju sitt. Mvh
2 svar · 1,5k läst
R
robbin: Vi var på väg att bygga ett sådant ;D men vi nöjde oss med Eksjöhus
8 svar · 3,2k läst
T
trawolta: Jag ska bygga i Dorotherm nu i sommar det som ni kallar för lego. Verkar som det jag letat efter, ett lättbyggt material med MKT bra energivärden. Jag uppskattar speciellt hastigheten på bygget med tanke på vårt ostabila sommarklimat he he Jag ska kombinera detta med Peva 45 samverkansplåt till ett gjutet mellanbjälklag med golvvärme i båda plan. jättespännande =) /T
8 svar · 7,0k läst
F
fredpers: Hej Stegisolering är småpengar, några tusenlappar. 500 000 kr var stor skillnad tycker jag om de i övrigt har samma standard. Myresjö är definitivt inget lågbudgethus utan tillhör samma nivå som tex Trivsel och A-hus. Självklart gäller det att granska kalkyler och innehåll. Men TE är helt rätt entreprenadform för de flesta. Obegripligt att inte alla kan erbjuda det. Själv väntar
6 svar · 2,6k läst
M
mikasa: Hej Är det någon som har någon erfarenhet av hjälmarstugan som säljer timmerhus?
0 svar · 892 läst
S
Stockis: Vi funderar på att bygga ett LB-hus/ Doppingen. Är det möjligen någon som har erfarenhet av LB-hus som leverantör och den husmodellen?
0 svar · 2,7k läst
J
Jarppan: Kul med så mycket respons ang Eksjöhus. Nu har vi startat vårat bygge. Har börjat snickra på en hemsida till bygget www.hagalund.tk tack för all respons. H. Jarppan
24 svar · 12,3k läst
E
ershagen: Vi valde bort våtrumstapeter,våtrumsgolv och badkar och fick om jag inte minns helt fel ca 1600 kr i avdrag. Om man orkar och har tid är det bättre att ta det som ingår och sälja till någon annan eller ge bort till en släkting eller nåt.
4 svar · 2,4k läst
P
PH: Tjenare !! hjältevadshus har jag goda erfarenheter av, har dessutom gått o köpt ett.. ;D När man jämför Älvsby och Hjälte, så skiljer det ganska mkt på den invändiga standarden anser jag, andra får gärna "rätta" mig om de är av annan åsikt. Hjälte huset är i standardutförande ett lite mindre utrustat modulenthus. Fast med samma möjligheter att utrusta. Fråga till forumet ...
6 svar · 3,4k läst
V
Vilma: Vår toa är också på 3,3, men på vår ritning ser den mer kvadratisk ut. Håller med om att den känns ganska pyttig. Har inte nyttjat den än, så jag kan tyvärr inte uttala mig om hur den funkar praktiskt. Vi ska inte ha duschhörna utan bara draperi. Det kan man skjuta undan så blir det lite bättre plats. Entren känns stor och rymlig och köket känns helt rätt, med spishällen i
7 svar · 1,9k läst
V
Virrig: Hej! Är det någon som känner till Nostalgihus?http://www.bhbab.com/ ???
0 svar · 3,7k läst
N
Nomme: Hej, Jag och min sambo har funderingar på att bygga nytt och har hitta en förträflig tomt på Öland för det ändamålet. Vi har fastnat för Borohus och deras 1 ½ plans Västmanland 184. Är det någon som har erfarenhet av Borohus och gärna då detta hus. //andreas
0 svar · 1,6k läst
A
AndersG: Nu har vi ju här bara din version, men om du är missnöjd med försäljaren tycker jag att du skall säga det.
2 svar · 1,9k läst
R
ronnberg: Vi har byggt ett Söderviken och fick priset 1036000 kr för byggsats i standardutförandet förra året.
2 svar · 4,6k läst
K
Kajjenne: Hej! Vi är också lite intresserade av Ekerö... eller egentligen väldigt intresserade om det inte vore för priset... Vi har fått en kalkyl från säljaren på nyckelfärdigt inkl tomt och den hamnade på 3,1 milj. Lite i saftigaste laget för oss men vi har inte plockat bort huset från vår tio-i-topp-lista än....
1 svar · 1,4k läst
fia_mstd
fia_mstd: Nej vi hade inga ritningar, utan bara önskemål på si och så många rum och si och så många badrum och så vidare. Av den enkla anledningen just att det skulle bli enklare för leverantörerna... :-/
1 svar · 1,0k läst
S
Stoffe_byggare: Stort tack för alla tips, keep em´coming! Ni är underbara!
9 svar · 3,6k läst
W
washbear: EKSJÖHUS har egnahem serien, bygger själv och är hittills nöjd..... :)
4 svar · 715 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.