Hustillverkare
fiddeli: Tyvärr, den gamla var två och ett halvt år gammal när den gick sönder (naturligtvis ... >:() och den nya låter inte bättre ... MVH Fiddeli
Kajjenne: Hej! Vi har gjort lite ändringar, bla större sovrum/bad/relax och garage isf carport och fått priset 2 455 000,- för nyckelfärdigt. Har Ni fått något liknande eller?
anna_a: Hej! Hur ska man någonsin kunna bestämma sig? Vi behöver tips på andra hus, gärna med vinkel, som har en liknande planlösning som Myresjö Harmoni (som vi fortfarande funderar på). Anledningen till att det är så svårt att hitta något som passar är att vi har utsikt från andra vån mot norr, en fin damm som man ser från första och andra våningen mot nord-öst, en vacker äng mot
SalleB: Hej. Vi bygger Borohus i Töcksfors (m.a.o. samma kommun som ni (Årjäng)) Borohus säljare som vi har är alert och allt känns bra än så länge. Dock kan jag ju säga att billigare blir det ju inte men man får ju ett nytt hus. Västkuststugan är ett lite billigare alternativ än Boro men inngår i samma koncern. Samma säljare säljer båda husen Billigaste alternativet är nog älvsbyhus
jessi71: Håller tummarna att allt går bra i fortsättningen!! Lycka till i ert nya fina hus!! MVH, Jessica
IFK: Mjöbäck visade mig nåt som kallas Nordblocket vilket är fabrikstillverkade källarväggselement i betong. Detta skulle vi ha använt till vår sluttningsvåning om vi valt Mjöbäck men det borde väl fungera även till övriga våningar antar jag.
andersbyggahus: Sök i forumet, så finns det lite grann om Sjödalshus. Glöm inte att välja att visa inlägg från de senast 400-500 dagarna istället för 7 som är default. En direkt tråd om Sjödalshus finns här: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Hantverkare;action=display;num=1074255700
Lalle: Hej golf. Vi hörde oss för i februari i år. Vi skulle förvisso ha puts istället för trä. Priset vi fick var 2 milj blankt. Sen har det hänt mycket sen dess för vår del, men det är ju en annan historia. Men visst är det ett fint hus. Lalle
vonSassen: [citat] Jag håller absolut med Dig! Vitsen med att vi delar med oss av erfarenheterna här på Forumet är ju inte att "sänka" företagen som gör fel, snarare tvärtom! Om de ser att vi blir kunniga och medvetna kunder, så måste de börja förbättra sin information och service och lära sig att hantera uppkomna fel på ett bättre sätt! Eftersom en enstaka kund märks mycket mer nu pga
Jesca_j: Jag fick svaret idag, och dom levererar inte över huvud taget hus norr om Gävle på grund av "transportkostnader, montörer, snözon m.m." som dom själva skriver. :( Ett företag mindre att fundera på i alla fall.... :-/ ...bara resten kvar!! ;D
moen: Jag och min man ska bygga en liten gård. Eftersom vi då även ska bygga en mindre ladugård och ev uthus så vill vi inte lägga ner en förmögenhet på bostadshuset. Dock har vi båda drömmen om ett hus med mansardtak och balkong ovanför entrén. Nu undrar vi då om någon känner till en husleverantör i de lägre prisklasserna som tillverkar hus med masardtak? Vi har tittat på
sanne78: Har byggt med Älvsbyhus i Kristianstad .... kan tyvärr inte rekommendera någon att bygga med det försäljningskontoret. Fram till man skrivit under kontraktet är allt toppen... men därefter.... är det minsta strul så fungerar ingenting. Vi hade slutbesikning på huset den 5 mars i år, vi har fortfarande påpekanden i protokollet som inte är åtgärdade samt att garaget inte är helt
Family4: Ngn som byggt enplans med Myresjöhus? Ekeby, Melodi, Strandgården ex??? Vad har det kostat, fördelar-nackdelar?? Visningshus- finns det?
Jessica-Lars: Hej! Vi har efter att läst många trådar här förstått att det billigaste och mest personliga sättet att bygga hus är att beställa sitt drömhus via lösvirkesföräljare. Vi har möjlighet att få hjälp med att bygga huset och därför känns det som ett bra alternativ. Finns det någon här som kan ge oss tips pån lösvirkesförsäljare som även kan rita huset tillsammans med oss till
Andreaszan: Hei, en helt fersk Nordmann med i forumet... Ville bare komme med noen positive kommentarer om vår husbygger. Vi har köpt et Uniqhus i Malmö på total-entrepenad som skal vare klart 1.Juli. Har ikke hatt noen problemer under byggtiden, og även en elektriker-streik som drabbade bygget påvärkade ikke innflyttningen. Det ser ut til at vi er klare 14 dager innan avtalt tid. Priset var högt,
DragonLady: Som vanligt sök i forumet på skidstahus så kommer du o få upp lite diskutioner ;)
Ylle: Det är väl LB-hus. Fick en värmeberäkning av dem. 300 mm golvisolering gjorde susen. Du får hjälp av dem att se hur olika värmeväxlarsystem påverkar energiförbrukningen. Köper man bil vill man veta bränsleförbrukningen. Många hustillverkare verkar vilja hålla den hemlig. Konstig inställning tycker jag ! LB-hus verkar seriösa i mina ögon.
Eva_M: Så här står det på Hjältevadshus hemsida om man jämför kostnader mellan att köpa nytt hus och begagnat (kostnad per år !): Hjältevadshus med Nibe Fighter och radiatorvärme förbrukar ca 12.000 - 14.000 Kvh. 14 000 x 0,80 = 11.200 kr Vet ej om det är precis för ett 1,5 plans hus. Vi har byggt en Björken, där de nu håller på att reda in vinden. Vi flyttar in runt midsommar.
isaksson74: Ligger erat hus i Stockholm kan det bero på deras värdelösa personal på Husexpo, har dock hört från huvudkontoret att denna person ska sluta. jag har vid flera tillfällen sökt info från dem men kommer ingen vart. Synd, för skärgårdshusen är fina! :( Nu blir det nog ett Kungshus istället.
isaksson74: Lite info jag fick från Kungshus: Kungsholm kostar nyckelfärdigt inkl platta på mark 1 975 000:- på en helt plan tomt. Lotsgåden kostar 1 121 000:- + entreprenad 851 500:- Sillpatronen Kostar 846 900:- + entreprenad 675 300:- har ngn tips på hur man kan sänka kostnaden på dessa hus?
isaksson74: Jag har tittat på allt som ingår i ett LB-hus "ugglan serien". Köket tex är från Ballingslöv och är otroligt fult och billigt.....men priset på huset är super bra och LB-hus svara fort på alla frågor jag haft hittills. Men..ändå kommer vi nog välja ett dyrare hus men inte över 2milj.
annawb: [citat] Haha! Jag visste att det var Vikenhusen du pratade om när jag läste ditt inlägg! Ja se de danskarna... :D
Krister_L: Vi valde tilläggsisolering i mellanväggarna, men tyvärr glömde dom bort att sätta dit det. Då sovrummet ligger vägg i vägg med badrummet så hörs det nog ganska bra vad man pysslar med därinne... Vad braskamin anbelangar så ser vi det som en ren investering. Nu köper vi iofs en rejäl täljstensspis från Tulikivi istället för de alternativ som finns med i katalogen, men en granne
fredpers: Nu var väl VA-kostnaden i Stockholm inte särskilt iögonfallande eller dyr jämfört med många andra städer i vårt rike. /Fredrik
Jarppan: Kul med Lyckan byggare. Vi ska kirra grunden denna vecka, huslev v.26 därefter 12 för inflytt. Ni kan följa bygget på http://www.hagalund.tk Mvh Jarppan
Eva_M: Det är nog en del här som har det. Försök att söka på Hjältevadshus. Vårt hus kom på plats den 11 maj och nu håller snickarna på att inreda övervåningen. Vi har valt modell Björken, med inredd övervåningen. Vi ska flytta in under midsommarhelgen. Den erfarenhet som vi hittills har av Hjältevadshus har bara varit positivt. Vi har haft kontakt med kontoret på Hus Expo i Stockholm
Idapi: [citat] Hej, Vad vad det för fel som de åtgärdade? Är lite nyfiken bara eftersom vi också skall bygga OnsalaVillan. /Idapi