mattias_g skrev:
Ja då har vi skrivit på för tomt och hus i Slaka, Linköping.

Det blev varken pilegården eller lagmansgården. Det blev ett "grupphus" från myresjöhus. Det uppfyllde våra krav, kändes modernare och vi fick genomföra de ändringar vi ville. Dock sitter garaget ihop med grannens och tomten är endast 515 kvm.  Den totala prisbilden spelade också en viktig roll.

Det jobbigaste just nu är att stomresning inte sker förrän i september 2005. Och därpå byggtiden 16 veckor.
Dé é liiite jobbigt att vänta..................men..men.....
Lycka till :)

Grattis Mattias_G!

Spännande att du bygger i Slaka. Har några frågor som jag hoppas att du kan svara på.

Liknar "grupphuset" något av Myresjöhus "ordinarie" husmodeller? Hur stort är huset? Är det en tvåplansvilla? Hur ser prisbilden ut? Har hört rykten att Myresjöhus tar ut rejält betalt för Slaka-tomterna. Stämmer det?

MVH /ByggaiLKPG

Grattis Mattias!

Tiden går fortare än man tror. Det är svårt att greppa att det var över ett år sedan vi skrev på och nu är det bara ett par veckor kvar till inflyttning :D :D !

Lycka till !

Mvh/Leif

Tiden är nog inget problem så länge de håller vad de lovar. Ser verkligen fram emot nybyggt. Kul för er som snart får nycklarna i era händer.

Jag antar att ni (Leif) har målningen kvar. Hur tänkte ni lösa det?

mattias_g skrev:
Jag antar att ni (Leif) har målningen kvar. Hur tänkte ni lösa det?
Lite osäker på vad Du syftar på men den detaljen tänkte vi fixa själva. Antagligen kommer vi att hyra en skylift.... gillar inte riktigt tanken på att stå och balansera på en stege samtidigt som man viftar bort närgångna getingar 8). Största problemet är annars färgval. Vi hade redan bestämt oss för grå panel med vitt foder och röd "ögonskugga" runt fönstren men en av våra närmaste grannar har hunnit före oss >:(.... ;)

Mvh/Leif

Är det någon som har erfarenhet av att bygga Myresjöhus i Eskilstuna? När man diskuterar priser, är det möjligt att pruta på några poster hos husföretagen?

Vad kostar kalaset?
När vi kollade med Myresjö i somras var det >50 familjer i kö för dessa tomter så vi tyckte inte det var någon idé alls. Nu hörde jag till min förvåning att bara hälften är sålt? Det är ju bra läge, så jag undrar vad som har hänt? Priset?

Hej MG68,
Senast jag talade med säljaren, sa han att de redan har sålt allt som de hinner med att bygga under 2005 (ca 8 hus), p.g.a. kapacitet i fabriken och på byggplatsen. När alla detaljer med dessa hus är klara, ämnar de fortsätta med försäljningen, och då kommer det att gälla byggnation under 2006. Orsaken till att inte mer är sålt torde alltså framför allt vara kapacitet hos Myresjöhus.
Till din fördel kan man ju säga att det kan bli många som nu står i kö som tröttnar på att vänta, så om du själv kan vänta till åtminstone 2006, kan det nog ändå vara värt att anmäla intresse.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.