Hur skall man hantera att man inte får tillgång till huset när man skall göra eget arbete annat än när snickarna är där. Verkar vara ett sätt för husbolagen att tvinga än att köpa helentreprenad tycker jag. Hur har ni andra gjort? Målningen vill man ju utföra på kvällar och helger.

Erfarenheter??

Det är ju bara att komma överens med sin enreprenör. Vi hade inga problem att få en nyckel när vi byggde. Men det är ju upp till dem om de vill lämna ut nyckel till dig.

Husbolaget har väl inget med detta att göra? Om det inte är de som bygger men det är väl inte så troligt..

Tyvärr så är snickaren som husbolaget rekommenderar och som vi hört positivt om, (tyvärr inte i denna fråga dock). säger att vi inte kan få nyckel utan måste vara där när de är där. Låter konstigt eftersom snickar jobb och målerijobb inte direkt går hand i hand på byggena.

Att det är en arbetsplats och vi kan göra illa oss håller inte riktigit eftersom målningen är bland det sista som görs.

Fler som fått nej från snickaren men sen fått ja? Vad använde ni för argument?

Kanske är det också en ansvarsfråga, vad händer om man kommer dit dagen efter och ser att material/maskiner försvunnit eller det fina parkettgolvet i vardagsrummet som är nylagt har en jätterepa i sig, ord står mot ord.. ??

Mycket konstigt, låter som ni bygger i en storstad där alla är rädda..
Jag blev uppringd av en snickare en fredag som sa att nu hade de skaffat lås, han kom över med en nyckel, så nu är jag där på kvällar och helger och kollar,städar mm 8)

Japp bygger strax utanför en storstad, Verkar som om de varit med om att många slarvar och att de strular för deras killar. Verka dumt att dömma utan att kolla vem man är och vad man jobbar med. Tror mer att de vill att man skall ta deras entreprenad (mer pengar till dem). Men problemet är väl att många som bygger idag vill vara med i processen. Jag framför allt vill ju kolla upp att jag får det jag betalar för, samt minimera kostnaderna för huset. Målning är ju ett sätt,

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.