Hej!

Undrar och är nyfiken på om det är någon som har byggt eller vet vad ett nyckelfärdigt Myrsjöhus "Mästergården" (172 kvm) eller "Harmoni" kostar (Sthlms trakten)? Har inte kontaktat Myresjöhus ännu men tänkte för-kolla här på forumet. Tacksam för alla uppgifter.

Trevlig helg!
Malte

Hej! Jag och min sambo ska bygga Harmoni,. Fast i Jönköpings kommun,.

Vi bor i sthlm för tillfället och har då jobbat med Myresjö här uppe!

Vi gjorde en kalkyl så som vi ville ha det (Alltså ej standard!) Och räknade på totalentrepenad med sthlms priser,. Vi fick ett pris på 2,2 milj.. Då var allt inräknat, fast tomten var inte i sthlm så det tillkommer mycket med en tomt,.

I jönköping har vi slutat på ca 1,7 milj,..

Vi ska bygga Harmoni och det kostar 1 850 tkr i Stockholm med totalentrepenad utan tillval.....

Höglunds skrev:
Vi ska bygga Harmoni och det kostar 1 850 tkr i Stockholm med totalentrepenad utan tillval.....
Oj men då måste väl tomten tillkomma? Lycka till!!! :)

Tompis!
Vilka tillval/ändringar gjorde ni för att få ett totalpris på 2,2 Mkr? Jag är lite nyfiken eftersom vår budget för själva huset ligger mellan 2-2,2 Mkr (tomt har vi redan) så det skulle vara intressant att få en kortfattad uppfattning om "innehållet".

Tack på förhand!

Malte

Malte!

Jo, vi bytte kök till ek kvadrat och ritade om det lite, samt rostfria vitvaror.

Klädkammaren uppe tog vi bort och gjorde ett stort badrum,. Slog ut väggen mellan sovrummen uppe och tog bort en dörrm så det blev ett stort. Tvilling dörr (entre), panoramafönsterna,.. Hmm,. Är nog det stora,.

Nu har vi fått ett nytt pris, 1,9 milj,. Och på fredag har vi möte,. Räknar med att komma ner till ca 1,7,..

Då i jönköpings kommun,.. Och med deras priser,.

Det jag inte fattar är vad det är som skiljer sig så mycket mellan t ex Stockholm och Jönköping.

Är det arbetskraften som är så mycket dyrare i Stockholm, för det kan väl inte vara dyrare att tillverka huset oavsett om det ska stå i Stockholm eller Jönköping? ???

Kanske är det efterfrågan som styr?

::)

Hej Sara !

Det som styr är kostnaderna för alternativt boende i omgivningen. Alla bolag försöker ta ut så mycket som möjligt.
Och i Stockholm är det mest möjligt, pga av de alternativa boendekostnaderna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.