L
LindaN: Hej! Jag har som tidigare sagts en tomt på G. En bit bort är det en fornlämning, länsstyrelsen ville göra en arkeologisk utgrävning och sa att det var vi som skulle betala, men i lagparagrafen stod att läsa att om det inte var ett känt fornminne skulle utgrävningen betalas av länsstyrelsen. Det finns dock en zon runt fornminnet en bit bort som hör till det kända men denna zon är inte
8 svar · 2,7k läst
R
robban44: Är inte detta LB-hus?? I en gammal artikel läste jag om Bromölla Hus & Eurohus, och då LB-hus är stationerade i Bromölla så kanske det är så.
2 svar · 5,7k läst
S
Sylvester: Tittade initialt en del på aspudden. Priset vi fick var då, sep -05 1976000 kr. Ett fint hus. Det finns en del bilder på huset, både ut och invändigt på eksjöhus hemsida.
1 svar · 1,0k läst
P
pritt: Har en kompis som bygger NNF, tycker det verkar lite väl mkt o göra själv! Man får ju ej glöma att tid är faktiskt pengar! Vi valde NF för hur kul är det att börjar tapsera, lägga golv m.m när man väl fått nyckel till sitt hus! Man vill ju inte att mannen bara ska syssla med tapeterna ... utan med mig oxå :P ;)
5 svar · 3,6k läst
jessicaodanne
jessicaodanne: [citat] Vi ska bygga Ugglan 159 och jag ville väldigt gärna sänka golvet i vardagsrummet och frågade om detta, men blev nästan "utskrattad" ;Dnär jag nämnde detta. I och med att man bygger på platta så är det tydligen inte möjligt. I alla fall inte på ugglan husen, går säkert att ordna om man har snuskigt mycket pengar men som sagt, det finns inte som tillval på detta hus, tyvärr.
3 svar · 2,2k läst
J
jols: 1670000:- i Småland!
4 svar · 1,0k läst
lier
lier: Jo du mycket längtar tills man får se det. Kanske man blir lite klokare. :)
5 svar · 1,0k läst
M
Mellu: Jag anser att det beror på var man vill bygga en smålandsvilla för någonstans. Bor man vid kusten så bör man inte bygga en sådan på grund av kryputrymmet. Eftersom fuktig luft oftast ger problem i de här husen. Däremor går det kanske lite bättre att bygga i norra sverige där luften är torr. Läs på om kryputrymmen och vad det kan ställa till med på sikt. Sen finns det ju
1 svar · 2,2k läst
B
Baggio: Tack impossible......det var kul att få kika lite på hur andra har tänkt.
2 svar · 1,9k läst
M
miaa1970: Hej, Ny här och kastar mig in i forumet!! Jag håller fullkomligt med dig Kobban om att det är urdåligt att man inte kan få några prislistor på vad tillvalen kostar - helst hade man ju velat sitta hemma i köket och dra bort och lägga till för att veta vilka tillval man har råd med och vad man måste välja bort. Nu blir det enbart jobbigt att fråga om allt hela tiden... Men, det jag eg
7 svar · 4,2k läst
lier
lier: [citat] Uggla 135 NF kostar 1,534900kr i Umeå jag vet att det skiljer lite på priser pga snözon som dom så fint kallar det. ;)
24 svar · 2,9k läst
lier
lier: Tyvärr har jag ingen prislista på köken Bara på vad du får betala för utbyte till olika kök. Men som det verkar i den lista jag har så är det ballingslöv Boké/vit eller Med luckkant i bok eller körsbär som e standard lucka och allt som e billigare än det går säker att få. Så tyvärr så är inte utbudet så stort. Ska du välja billigare kök så kanske ett alt är att välja
5 svar · 1,5k läst
F
fonzan: Lägg på c:a 800.000. Då är huset nyckelfärdigt.
8 svar · 4,7k läst
Benny_o_Lina
Benny_o_Lina: Jasså... bjälkarna är bara underlag som ska ligga på marken så att dom kan lasta av grunddelarna. Asså så att dom inte ligger direkt på marken när dom lossa av. Arbetsplatscentral har jag aldrig hört nått om.. Troligtvis är det arbetsboden så dom har nånstans att fika o gå på toa.
3 svar · 1,9k läst
H
hempularen: Låter som deras desinformationsavdelning varit i farten...
1 svar · 2,7k läst
M
Magnus_Nordmark: [citat] Jag har kikat på bidlerna från erat bygge, intressant... Jag funderar på hur ni resonerat när ni valde att ha träreglar på insidan av lecaväggen i källarplanet (istället för plåtregel).. Det är ju känt att leca släpper igenom fukt vilket ibland leder till problem med fukt, påväxt (mögel) och mikroorganismer i trä som ligger nära grundmur. Är det Karlssonhus som valt
23 svar · 8,5k läst
·
Robert_Maria
Robert_Maria: Det låter konstigt att du inte hade en aning om din KA. En KA skall vara oberoende av husleverantören, eller bör vara det iaf. En sådan skulle du väl ha raggat på egen hand för att vara helt säker?
3 svar · 3,4k läst
Robert_Maria
Robert_Maria: Eftersom PAH fortfarande inte hört av sig (vilket kan bero på att PAH inte varit inloggad sedan registrering och enda inlägg) kan man misstänka att detta är en individ som högst troligtvis vill sprida oro. Jag har till och med mina misstankar om VEM det kan vara.
22 svar · 16,1k läst
H
HD: Är i husbyggartankar o tittat på lommen från från fiskarheden.Det verkar vara fina o rejäla hus men man vill ha lite mer kött på benen.Är från småland.Någon som byggt med fiskarheden här?
0 svar · 4,5k läst
J
JonnyH: Tjenare! Vi har pressis byggt ett Älvsbyhus av typ Torgrim. Ni hittar lite olika bilder på våran hemsida. http://www.familjenhedman.com
10 svar · 1,4k läst
L
Lindhardsen: [citat] Det tycker jag låter ganska rimligt!
4 svar · 5,2k läst
E
e79peter: Hej är de ingen som vet något om Dekorhus? va är dom för ena? är dom bra att ha att göra me? någon som har bykt me dom??? mvh peter
0 svar · 840 läst
M
mammami: ¨Hejsan. Sitter i samma båt som ni, fast ni vill bygga i Stockholm , eller har jag fel ? Vi letar tomt i Göteborg och priseran är sanslösa, 2,5 millar där vi bor idag och lite utanför landar du lätt på 1,5 för bara tomten, sen kommer ju allt annat till. Då kan man inte välja vad som helst ( även om man skulle vilja ). Vi själva vill ha ett hus på 200 kvm ungefär så vi räknar med
8 svar · 2,4k läst
Benny_o_Lina
Benny_o_Lina: Hej.. Ja så kan man ju göra o dela det... Dagen D ska inträffa den 27'e ... hoppas man kan vakna i tid så man hinner ut innan lastbilarna rullar fram...
34 svar · 6,6k läst
snackan68
snackan68: Hej! Skickade ritningar och tillhörande leverensdeklaration till flera husleverantörer. Vi önskar en något högre standard än det normala. Vi skickade bland annat till Skönahus. De var helt klart dyrast, både på stomme, husresning och sina entreprenader. Deras säljare kom dessutom aldrig ut på tomten, vad vi känner till. Varför betala mer, när man kan få samma standard från andra?
1 svar · 1,6k läst
Micke_1
Micke_1: Hej Vi köpte nnf Ärlan 38 och med lite prut så blev besparingen nästan 300 000kr. //Micke
8 svar · 3,2k läst
M
Mercafreak: Vi vygge ri Åstorp och har Marita Dahlen som säljare vid HBG kontoret. Vi e nöjda.... Ha rinte träffat Mogens å de andra mer än som hastigast å de verkar vara helt OK människor :)
2 svar · 2,2k läst
O
oderbeck: Hej! Av användarnamnet anar jag att du är från Österlen,Skåne. Är det så att du ska bygga med Sävsjö ska du definitivt höra med andra köpare. Läs " >:(Säljarvarning" på forumet. Du får gärna maila mig.
2 svar · 798 läst
B
bittan64: Ligger i skilsmässa och ska som novis bygga ett hus för att slippa bo i husvagn...Funderar på Ekonomen 128 pris ca 700 000 för byggsats och 600 000 för montering inkl platta. Har "egen" mark och kan fixa grävning själv. Klarar jag detta? Ekonomiskt borde det väl hamna någonstans runt 1,6milj? men praktiskt? Hur struligt kan det bli? Har hästar som inte vill flytta med mig till en
0 svar · 2,2k läst
D
Desdemona: Hejsan! Det var ju verkligen tråkigt att ditt husbygge inte gick bra Kantarellen. Jag vill bara säga till King Crimson att vi byggt med A-hus och det har fungerat bra, huset klart i tid, allt funkade under byggtiden. Det enda är att det tog rätt lång tid att åtgärda de sista detaljerna efter slutbesiktningen (det var inget som direkt påverkade själva huset men ändå lite irriterande
2 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.