S
sparvagen: Tyvärr Jeston det är nog för sent att få till ett extra fönster. Synd för det är fint. Vi har själv valt det i vårt Tyr. Köket blir mycket ljusare och det extrafönstret lättar upp den långa väggen med kökksskåp. Man får ta bort två överskåp för att få plats med fönstret. Det är av samma storlek som det andra lilla fönstret i köket.
2 svar · 1,0k läst
L
Lars_Bertil: Det är inget kataloghus utan mer eller mindre arkitektritat efter våra önskemål. Huset är 2 plan i vinkel på 200 kvm och det gick på närmare 2,3 miljoner inkl. grund.
3 svar · 1,3k läst
B
Bombibitt: Tack för den prisuppgiften!
1 svar · 1,3k läst
F
forester03: Hej! Det finns lite bilder på en Tyr (samma planlösning som Torgrim,men 1 plan) på denna hemsida. http://web.telia.com/~u24020594/ / Jocke
4 svar · 2,6k läst
R
robnus: Ok, enligt min kalkyl tillkommer följande för Ägir med vidbyggt dubbelgarage: -Anslutn VA och el: 95kkr -Entreprenad hus, ca: 350kkr -Entreprenad garage: 65kkr -Utvändig målning: 48,5kkr (går att välja bort) -Bygglov mm: 35kkr Dessutom: -Lagfart: 1,5% av tomtpris -Pantbrev: 2% av lånet -Räntor under byggtid: Kreditlån för tomt, markarbete mm innan inflyttning Kostnaden för
13 svar · 2,4k läst
HM
HM: Hej, är det någon som fått prisuppgift på Aria, planlösning 3 med inredd övervåning? Och är det någon som kan tipsa om vettig Myresjöhussäljare i Stockholmsområdet? Den vi haft kontakt med verkar inte intresserad av att sälja, så honom vill vi inte tjata mer på... finns någon bättre?
0 svar · 3,0k läst
Spix
Spix: Paddington: Du har ett personligt meddelande
15 svar · 4,4k läst
H
horizon: Hej! Vi hade tänkt att byta till ikeas vita ädel luckor i vårt kommande höner men funderar istället på att byta hela köket då det finns skåp som förstör planeringen, dessutom jämför man priset på vad man får ge för t e x älvsbyhus tillvals ekluckor eller i vårat fall bara inbyggnadspaketet + micro och allt trixande så kanske man ska överväga att ta lika billigt eller
9 svar · 7,1k läst
A
AnnSo: Hej på er, det här måste vara världens bästa sajt för oss svenska husbyggare. Det är en ständig tröst att se att det inte bara är vi som har problem när det gäller att välja husleverantör. Mina 2 frågor är: 1. Ni som byggt med Lammi stenhus, vad har ni för erfarenhet av den firman? 2. Ni som bor i ett sådant hus, vad är era erfarenheter? Inget är så bra som kundernas
0 svar · 2,4k läst
volvo
volvo: Se till att få inskrivet ett vite som med råge täcker merkostnader som hotell, mellanlagring av flyttgods, transport till och från lager med av och pålastning, eventuellt andra kostnader som ni kan drabbas av. Vitet skall vara så stort att det gör ont i plånboken på entreprenören så att de ser till att få klart allt i rappet samt att ni skall kunna gå ekonomiskt skadeslösa ur det
4 svar · 4,3k läst
J
JAFA: Kanon! Tack så mycket! :) Fick dock inget svar på hur du upplevde standarden, men jag förmodar att intrycket var mycket gott eftersom du slog till ;) Ha en fortsatt trevlig helg!
6 svar · 996 läst
O
ompalompa: Hejsan, Uniqhusen är väl Skanska och inte NCC. Uniqhusen finns iaf på Skanska:s hemsida... // Stefan (Skanskaanställd)
3 svar · 4,1k läst
lier
lier: Jag håller med Mercafreak Hade nog valt Lb-hus om det var nån av dom 2 jag skulle välja mellan. Dels för att lb har platta på mark med golvvärme och högre standard. Men det finns juh fler hustillverkare. ::)
3 svar · 1,1k läst
N
Nora: Det var lite mer humant,,, Så nu börjar jag ångra att vi inte tänkte på en sådan innan vi gjorde vår slutgiltiga beställning.... Nora
5 svar · 3,7k läst
M
Mercafreak: [citat] Exakt så var det för oss åxå. Vi fick ett pris på strax över 2,2 mille men när vi kollade med LB hus så fick vi bra mycket högre standar, större garage å lite mer lull lull för nästan samma pengar, så för vår del så var helle rinte valet speciellt svårt
31 svar · 10,4k läst
Spix
Spix: Naturligtvis kan du få ett fast pris, men att välja det är väldigt osmart. De som ska göra arbetet är ju lika rädd som du för att kostnaderna ska dra iväg (sprängning, pålning etc.) så de kommer lägga priset i nivå med värsta möjliga scenario + marginal. D.v.s. Fast pris är alltid dyrare än att inte begära fast pris. Det bästa är om du ringer en geolog som kommer och tittar
7 svar · 1,5k läst
lier
lier: ring mej så får du prisuppgifter så slipper dom att bli sura mvh joakim
12 svar · 1,6k läst
C
christinas: Det var precis så vi tänkte, men nu när vi har sett mattorna så är vi så nöjda med dem, så tanken på laminat är verkligen skjuten på framtiden. 8-) / Dick och Christina
4 svar · 1,8k läst
K
Kantarellen3: Vi har köpt/byggt ett A-hus och med våra erfarenheter så kan vi inte annat än starkt avråda att ha något med detta företag att göra. Mycket oseriöst Företag som inte tar ansvar för sina säljare. När man ställer raka enkla frågor efter problem uppstått så hänvisar de till sin advokat. Vårt råd.... Det är inte värt att Chansa på detta alternativ. Men vi håller med om att de
6 svar · 2,2k läst
A.Nygren
A.Nygren: Vi ska nu, efter alla avdrag(en hel del) och tillägg(det var då inte mycket) betala ca 995k. Vi har budgterat för 2,6mille för huset, tomten, VA, fjärrvärme anslutning, egen infartsväg, bla bla bla samt entreprenörsarbet. Man kan säga att det är inklusive allt, även inredd övervåning. Dock är inte allt extraarbete i biorummet inräknat än ;)
8 svar · 1,4k läst
C
ClaJe: Glömde skriva att vi gjorde det i efterhand... Mvh
5 svar · 1,6k läst
H
Honey_: Hur lyckas ni? ;D
9 svar · 1,3k läst
H
hammarskaftet: dom svenska bilderna var ju fina. "att sjunga i duschen"-begreppet är därmed begravt. Här hör man ju hur grannen gurglar... :)
11 svar · 3,5k läst
Benny_o_Lina
Benny_o_Lina: Jag kommer just från vår utsättning och grundkillarna var där med sin grävmaskin.. Tjälen verkar bara vara runt 20-30cm djup. Dom behövde inte ens krok utan grävde med en smalare skopa.. Skönt... utsättning klar idag och grävning påbörjad.
19 svar · 2,9k läst
A
anitaka: Hejsan! Tänkte bygga ett spoven av Fiskarhedenvillan. Är det någon i Kungälv/ Göteborgsområdet som känner för att visa upp sin fina villa? Anita
0 svar · 886 läst
I
Ior: :-/Ja du......det blir ju gaaanska stor skillnad! Beror väl kanske lite på var man ska bygga. Men inte så mycket väl???
5 svar · 1,3k läst
T
Tedde: Numer kostar pumpen 310p 36410kr enligt nibes sida.
39 svar · 6,9k läst
R
Rotselleri: Hej, jag ska sannolikt bygga nytt hus i Stockholm/Södermanland och har kommit i kontakt med 3 olika tomtägare/entreprenörer som företräder 3 olika husbyggare som jag inte hittar så speciellt mycket info om. Jag undrar om någon har erfarenhet av följande husbyggare utifrån kvalitet, standard och leveranstid. De säger alla att de ska kunna leverera på 4-7 månader och att det är plattan
0 svar · 860 läst
J
Jarppan: Vi byggde lyckan utan vinkel, med ryggåstak. Bilder finns på hemsidan. Mvh Jari Ps. En stor snygg tavla med "matmotiv" skulle passa fint ovanför köks-skåpen. Ds
8 svar · 4,3k läst
S
Strixx: Vi valde att bara ha deras standard kök, och montera ner det direkt. Vi köpte ett nytt på IKEA istället till samma pris som det skulle kostat att byta upp sig till ek-luckor. Köket som följde med huset kommer jag montera upp i garaget som arbetsbänk. Kommer bli skönt med en massa skåp och hyllor i garaget, så man kanske kan fp lite ordning på allt som man har där.
3 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.