Byggahus.se

Vad ingår vid NNF?

1. I
    Medlem Nivå 5
    Hej!

Har sökt och åter sökt för att finna svar på min fråga här på forumet, men utan resultat :( Jag undrar vad som ingår vid nästan nyckelfärdigt hus (NNF), speciellt hos LB-hus. Innebär det att man står för allt arbete och material, såsom tapeter, lister och golv m.m eller menas det att material ingår och arbetet tilkommer? Detta verkar vara en självklar fråga för många så jag skulle verkligen uppskatta om någon tog sig tid till att svara.

Tack på förhand!

2. I
    Medlem Nivå 5

Re: Vad ingår vid NNF?

Jo, jag har läst det också en massa gånger men kan ändå inte få fram hurvida materialet ingår eller ej :-/

3. Faidros
    Medlem Nivå 10
  4. I
    Medlem Nivå 5

Om det nu är så att endast golv ingår som material vid NNF så känns det inte som det är någon vidare ekonomiskt vinst, ändå om man då räknar arbetet som 0:-. Rätta mig gärna om jag har fel.

5. lier
    Medlem Nivå 8

Du (sparar) ca 100,000kr sj tycker jag inte att det är värt det. ::)

6. P
    Medlem Nivå 1

Har en kompis som bygger NNF, tycker det verkar lite väl mkt o göra själv! Man får ju ej glöma att tid är faktiskt pengar! Vi valde NF för hur kul är det att börjar tapsera, lägga golv m.m när man väl fått nyckel till sitt hus! Man vill ju inte att mannen bara ska syssla med tapeterna ... utan med mig oxå :p ;)