zno
zno: Baserat på den knapphändiga informationen tycker jag att det är helt rimliga siffror.
5 svar · 5,3k läst
M
Modig: Jag håller på och kikar på hustillverkare, hade inte hört talas om Rosendahl tidigare men googlade fram en annan tråd här där de omnämns: http://forum.byggahus.se/priser-kalkyler-fastighetsskatt-m-m/66850-bygga-billigt.html De har tydligen kursat ett par gånger. Inte läge att betala stora summor i förskott om man ska anlita dem med andra ord.
4 svar · 2,0k läst
S
Stiina: Vi får betala ca 74 000 för ett hus på ca 196kvm
3 svar · 3,9k läst
P
Pepparkaka: Jag har inte byggt med Sidensjöhus, men jag har varit i kontakt med dom. Mina reflektioner (som dock bygger på samtal och noteringar gjorda för 1 år sedan, så vissa uppgifter kan vara inaktuella): - Bra och hjälpsam säljare (som dock inte var anställd av Sidensjöhus). - Snabba med att ta fram en offert. - Mycket flexibla. Inga problem att ändra planlösningar eller komma med egna
1 svar · 4,0k läst
P
Pepparkaka: Yepp, det stämmer. Jag kommer helt enkelt ihåg fel. Enligt Leveransdeklarationen: 145000 Ej bärande våningsinnerväggar 70 mm reglar i tillpassade längder, 70 mm mineralullsisolering och 13 mm gipsskivor.
7 svar · 4,9k läst
O
ollefisk: [citat] Vad kostar isoleringen? Och hur stort är övervåningen i ert Stora Katthult?
3 svar · 1,8k läst
N
neo1: 300kg tror jag det ska vara.
2 svar · 3,3k läst
A
AnnaMCJ: En Villa Västervik till... http://www.maklarna.nu/objbesk.aspx?OBJGUID=3E62MO6BJHC2EIOC&OBJTYPE=CMVilla
12 svar · 4,1k läst
S
Sannah: Hej! Vi håller på att bygga en modifierad Villa Vinga 113. Har bara gott att säga hittills eftersom allt har flutit på utan problem så här långt. Huset är klart utvändigt och inomhus pågår nu målning och tapetsering. Så vi har en bit kvar, men är mycket nöjda hittills. Inflyttning kommer att ske kring 1 november. Fråga gärna vidare om det är något speciellt du undrar så ska
1 svar · 2,5k läst
H
Honeybun: Hej, Vi håller på att bygga med MEAB och kommer att flytta in i slutet av september och vi har inte sett några problem ännu. Jag är ingen snickare men jag har varit där ute varannan vecka och pratat med snickarna och frågat hur det går mm. Nu har vi inte haft slutbesiktning än men jag hoppas att det inte dyker upp några problem. Det är snickare som är anställda av Mjöbäck som har
15 svar · 16,1k läst
H
Honeybun: Vi bygger med Mjöbäcksvillan och har fått bra kontakt med dem. Det har inte varit några problem med de så vitt jag vet. Jag bygger i Lerum och det är snickare från MEAB som bygger så de kanske ser huset mer som deras produkt än vad andra underleverantörer gör. El-killen och klinkerskillen har jobbat med Mjöbäck tidigare så det verkar ha gått som det ska. Ser riktigt bra ut. Men det
4 svar · 2,2k läst
M
MrsT: Tack för svaret Byggherre! Jag tror 3 miljoner är i översta laget för vår budget, men vi fortsätter att titta runt lite.
2 svar · 2,6k läst
T
trazzan: Tack så mycket för hjälpen,skall kolla upp om isoleringen ligger under spånskivan.
3 svar · 6,7k läst
S
snysop: Hej, Har inte fått svar från min säljare så jag kollar med er. Vi funderar på att välja bort parkettgolvet i sovrummen och i hallen, men vi vill ha SMV's omslipningsbara i kök/matsal/vrum. Går detta? Eftersom avdragspriset står i m2-pris så antar jag att det går, men eftersom det är SMV vi talar om så är jag inte säker. I hallen tänkte vi lägga vattenburengolvvärme (ta bort
0 svar · 3,5k läst
sam
sam: Oftast har husleverantörerna klausuler som friskriver dem från kostnadshöjningar pga av ålägganden från myndigheterna. Kvar att betala blir i 99% av fallen byggherren, dvs du/ni.
2 svar · 6,4k läst
S
snickar_jonte: Hej på Er! Bygger själv ett mjöbäcksvillan som ska vara klart v47, skulle vara kul att få lite reflektioner från andra som bygger med MEAB, vi är oerhört nöjda hittills men det finns ju småsaker förstås, om någon vill hänga på tråden så vore det kul! MVH jONAS
0 svar · 1,3k läst
Byggherre
Byggherre: Det är rätt som Kungkokos skriver om totalentrepenad när det gäller Älvsbyhus (även om jag har en bekant i Umeå skrev på ETT kontrakt, men det må så vara). Dock råder jag, om man nu skulle välja Älvsbyhus, att själv anlita en firma för grundförberedandet. Älvsbyhus lokala säljare tar hutlöst betalt för detta, ibland över 300 000:-!!! Anlitar man en egen firma är det inte
8 svar · 3,6k läst
P
PGO: Vi har precis byggt ett Allegro 2 med golvvärme.Det kostade 73 000 kr extra för att få golvvärme till ett hus som inte hade sett klokt ut utan. Merparten av våra fönster går ju nämligen ända ner till golvet.
5 svar · 2,2k läst
L
lillsnipan: Hej Vi funderar på att bygga ett Eksjöhus i Falun och undrar om det finns någon som har erfarenheter (goda som dåliga) av Eksjöhus i Avesta eller Gävle? Tacksam för svar!
0 svar · 4,0k läst
R
robban44: Vi har byggt med Scanhaus SH 129 SMART i Skåne och är mycket nöjda med vårt hus. Fönster, altandörrar och ytterdörr är i komposit så det är helt rätt. Kompositen har en alu.kärna och bl.a ytterdörr och altandörrar är riktigt robusta. U-värdet i tex. fönster är 1.2 så det är fullt godkänt. Men inget.plast inomhus utan gedigna tjocka träinnedörrar foder och lister så att dom
3 svar · 2,4k läst
F
Frogg: Nix ! Dom är också egna så man måste ha lite flyt med vem man kommer i kontakt med.
9 svar · 10,4k läst
T
Tanya: Hej! Någon som har byggt Älvsbyhus/Smålandsvillan och kan tänka sig att visa det?
0 svar · 3,4k läst
Byggherre
Byggherre: Först måste du veta vad din budget tillåter. Hur mycket får ALLT kosta?
2 svar · 1,7k läst
A
andersmc: [citat] Vem skulle inte det? Vad är det du kan tänka dig att göra eller avstå ifrån för att få det billigare? Du kan bygga ett mindre hus, du kan sänka standarden och använda billigare lösningar, du kan göra delar av arbetet själv. Du kan köpa begagnade kök, badrum, fönster, dörrar etc på Blocket eller motsvarande.
2 svar · 4,4k läst
H
henrike: [citat] I vårat hus betydde detta att de har dragit 2st rör från golvnivå upp till där termostaten skall sitta, där man pillar i elslingan och temp-givaren. Sen att man skall behöva betala 1000:- för det är ju en annan sak.
2 svar · 2,0k läst
T
tollartjejen: Låter som om en SMV, Villa Värnamo hade varit ngt för dig! Ska själv bygga värnamo i höst.
7 svar · 3,6k läst
·
FamiljenT
FamiljenT: 1740000 är det nyckelfärdigt det? Kan mna få ner priset på att göra saker själv?
13 svar · 5,7k läst
M
Mikael66: Hej Hägerhäll! Ni har nästan på pricken en likvärdig tomt som den vi köpte och byggde på (tårtformad). Vår tomt ligger med den breda basen i syd/väst läge. Vi valde trotts allt att vrida upp huset så att kök/vardagsrum hamnade i sol sidan (blir ganska varmt på sommaren men underbart på vintern (ger extra stödvärme till uppvärmningen av huset) samt att vi på det sättet fick en
14 svar · 5,8k läst
·
Z
zultanen: Jag inget positivt att säga om företaget HAAK´s Stenhus. Rekomenderar inte affärer med dem. Husen är OK, men sen är det strul. Många löften i början! Örementhus i Eslöv ägs även av Mr P Haak. /P-O:mad:
4 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.