3 572 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
totalentrepenad?
Jag har faktiskt inte hört talas om att Älvsbyhus skulle bygga på totalentreprenad!? Visst måste man teckna 2 separata avtal - ett för huset och ett för grunden? Se upp för detta upplägg då det inte är riktig totalentreprenad!
Njöbäcksvillan byggs i samma fabriker som västkustvillan och borohus. Jag skulle faktiskt personligen inte satsa på dessa då jag upplever dessa som att de har genomgående lite billigare material. T.ex kör de traryds fönster som fått rätt mycket dålig kritik i tester. Dessutom var de faktistk dyrare än Myresjöhus...Fast deras hus är fina tycker jag och känslan när man varit inne i visningshusen är trevlig!
Ibland kan man ju inte hålla med alla :0) men när vi skrev kontrakt med Mjöbäck var de billigare än Myresjöhus. Ang. fönster tester kan jag inte uttala mig, känner inte till dessa tester,. Vi har Traryd 3glas super energi och är hittills helt nöjda med både fönster och vårt hus.
Tur att smaken är olika annars vore det ganska tråkigt om vi alla byggde samma hus :0)
Tur att smaken är olika annars vore det ganska tråkigt om vi alla byggde samma hus :0)
Absolut! Håller helt med - men som sagt, Mjöbäcksvillan bygger mycket vackra hus!
Jag gjorde en ordenlig jämförelse av diverse material bla. fönster:
http://www.radron.se/upload/tabeller/2005/nr_7/050819_7_energifonster.pdf
Jag gjorde en ordenlig jämförelse av diverse material bla. fönster:
http://www.radron.se/upload/tabeller/2005/nr_7/050819_7_energifonster.pdf
Det är rätt som Kungkokos skriver om totalentrepenad när det gäller Älvsbyhus (även om jag har en bekant i Umeå skrev på ETT kontrakt, men det må så vara).
Dock råder jag, om man nu skulle välja Älvsbyhus, att själv anlita en firma för grundförberedandet.
Älvsbyhus lokala säljare tar hutlöst betalt för detta, ibland över 300 000:-!!!
Anlitar man en egen firma är det inte ovanligt med ca 100 000:-.
Dock råder jag, om man nu skulle välja Älvsbyhus, att själv anlita en firma för grundförberedandet.
Älvsbyhus lokala säljare tar hutlöst betalt för detta, ibland över 300 000:-!!!
Anlitar man en egen firma är det inte ovanligt med ca 100 000:-.
Klicka här för att svara