Hustillverkare
traktor05: Måste vara en tillfällighet, det är åtminstone min erfarenhet. Det är dessutom synd då jag är verkligen nöjd med vårt Karlsonhus. Det som avgjorde att vi valde Karlsonhus för 4 år sedan var just möjligheten att få ett eget, arktitektritat hus producerat, utan några förändringar, annat än några centimeters flytt av fönster... Nu råder det lite för djup radiotystnad om det
carlssoni: Myresjöhus åtar sig normalt inte sådana markarbeten som tomt och trädgård vid styckehusentreprenader. I entreprenaden ingår endast att grovplanera med befintliga massor ut till tre meter från huslivet. Vid grupphusentreprenader kan det dock förekomma att anläggande av gräsmatta m.m. ingår i entreprenaden.
dajjes: Vi var på visning igår på ett hjältevadshus och jag tyckte det var bra standard och väl gjort! avfuktaren startar när luftfuktigheten överstiger än viss gräns,alltså går den inte på året runt
Robert_Maria: [citat] Varför frågar du inte en Myresjöhus-säljare om vilka dessa byggherrekostnader är och hur stora belopp de uppgår till???
kungkokos: Nja, håller inte med om att praxis ligger på de nivåer du skriver, men sen är det ju bra att isolera. De flesta ligger ändå på 240 mm i vägg, 450 i tak och 250 i plattan. Energimyndiheten rekommenderar vissa U-värden på kostruktionen. 450 i tak är "tillräckligt" och enligt Myresjöhus skall man inte ha mer eftersom det kan bli problem med fukt. De påstår sig ha utprovat detta
tvspn: Tyvärr kan jag fortfarnde inte rekomendera någon att köpa vimmerbyhus. De har inte tagit till sig av tidigare husleveranser och förbättrat sitt betende, utan struntar fortfarande i sina kunder.:mad:
tvspn: Tyvärr har vi precis samma erfarenheter som er, Jonny. Jag tror inte heller att det enbart är Partilles kontors fel i vårt fall. Även Vimmerbyhus struntar i alla fel vi påpekar. Våra problem har bestått i ritningar som inte kommit i tid, felaktig information under tiden, sena leveranser och ett företag som lägger all skuld på kunden. För oss var det också så att vi reste huset den 2
Per72: Vi har fått pris på 33000 för stomresning exkl utläggning av tankpannor. Det är ett BraHus på 131kvm.
Anna_Robban: http://forum.byggahus.se/referenser-hustillverkare/33162-varfoer-inte-hjaeltevadshus.html Kolla tex denna tråd!
Fancy: Hej! Är ny på denna sida. Vi har en tomt och letar nu efter hus. Vi gillar Solrosen från folkvillan. Har mailat dem för flera dagar sen men inte fått något svar på priser. Finns det någon som vet? Är det en trovärdig firma? Har någon byggt med dem? Är det bra priser? Tacksam för svar!!! Fancy
aggen: [citat] Vart och hur är ert hus offererat vid detta pris?
volvo: [citat] Självklart skall hela produktionskostnaden försäkras! Detta skall en seriös hussäljare upplysa om. Om ni inte får hjälp av hussäljaren så kan ni själva kontakta garbo för att höra hur ni skall gå tillväga för att få en heltäckande försäkring.
Enni: Vi sparade 17.000kr på köket bara på att byta till standardvitt istället för lite gräddvit.
sandhall: Inte byggt Myresjöhus, men OSB i väggarna var tillval även för oss (kostade 12000 för samtliga väggar i hela huset har jag för mig). Ångrar inte en sekund att jag valde till det. Helt klart ett av de bästa tillvalen vi gjorde. Isolering i innerväggar ingick som standard annars hade vi med största sannolikhet lagt till det också.
matbr107: Allt lugnt med Vallsjöhus i Norrköping. Lite smågrejjor under byggets gång men inget som inte fixades på deras bekostnad.
Marylin: vi bor i en liten håla i västergötland ( vårgårda), så vår tomt kommer nog vara lite billigare :-) Vi kommer att vilja ha totalentrepenad när vi bygger, vi har en liten bebis på väg och om vi får som vi vill så bygger vi nästa år nån gång.. Och då komer man ha mycket annat att tänka på utöver snickerier osv. Tack för tipset om inredd vindsvåning förresten, ska fråga honnom
Robert_Maria: Absolut har vi kan vi bidra med våra synpunkter, jag sänder dessa senare ikväll i ett PM.
Borsta: Åkte på extra 25 000:- i fyllnadsmaterial då vi var tvugna att höja huset 20 cm men annars så är det enligt plan! Bygger ett Sjödalshus.
edi: Hej Vi har lagt golvet ,själva, fixat tapeter ,spaklade vägar ,och fixade lister .Det vi har är Duetten alt 1 . Vi" fick" 70000 ,så om du får 150000 för att lägga golvet är bra pris . Vi ville inte ha hth kök så vi fick 57000 ,bara för skåp.
volvo: Ni kan inte klaga på det fakum att det är många lager tapet. Det anses inte som något fel. Däremot kan ni klaga på att underarbetet är dåligt och skarvar syns etc. På besiktningen så skall ni ställa er frågan om besiktnnigsmannen är opartisk eller ej. Om han är uppenbart leverantörsvänlig så har ni rätt att begära en överbesiknting. Detta skall göras senast 3 veckor efter ni
Mikael_L: Precis, att byta till 14gr takstolar på en tvåplanare borde inte vara någon match även för en hustillverkare som har ganska liten medgörlighet för förändringar. Tycker jag då ... ;)
Pasi_k: [citat] Hej! Ny Här. Funderar på att bygga ett Just ugglan121 i skåne med. Vad blev totalpriset , vilka tillval har ni gjort? Mvh Pasi.
matbr107: Vittjärvs kör inte med totalentreprendad i Norrköping. Myresjöhus har totalentreprenad. Priset avser alltså hela paketet för ett nyckelfärdigthus oberoende av entreprenadform. Jag tycker personligen att om Myresjös pålägg på nästan 300 000:- för att ta totalansvaret inte överväger fördelen med att ha totalentreprenad.
Pepparkaka: Jag har träffat WN och kan instämma i att de verkar kunniga. De lyssnar på dig, och vad du vill ha (till skillnad mot många andra husleverantörer som vill att du skall lyssna på vad de vill bygga). Men allt har sitt pris. WN är dyra. Mycket dyra. I alla fall när vi träffade dem och diskuterade huset vi ville ha byggt.
qassim: Igår fick jag ett mejl svar från LBhus säljare attt husritningen troligen kommer att vara klar på tisdag äntligen:). Förseningen var pga en HÖG av ritningar hos arkitekter efter semester.
danny_falun: [citat] Tackar, kika på våran blogg..vi bygger Doppingen !