M
mrsloki: Blir spännande att följa detta bygge. Är det totalentreprenad eller ska du göra mycket själv? Vad har du fått för pris? Tacksam för info Mvh MrsLoKi
8 svar · 5,4k läst
J
joaher: Hej! Någon som har priser på vårgårdahus 1-plans hus?
0 svar · 3,4k läst
yonna
yonna: Jag ändrade - strök - hustillverkaren men det kan väl inte vara fel att nämna att det gäller ett Hem1-hus. Taket är på och öppningarna i sidorna är lätt förplastade (alla fönster är inte i ännu). Jag trodde det berodde på semester att bygget avstannat men företaget kör kanske fortfarande med sommarsemester. Eller så har köparen hoppat av.
2 svar · 2,0k läst
Byggherre
Byggherre: Hej, Ett husföretag tar oftast bra betalt för en totalentrepenad, t ex 20% mer. Garantiansvaret ligger då på ETT företag eftersom du har ett kontrakt. Vid delad entrepenad är det vanligt med tre kontrakt. Ett huskontrakt för själva materialet, ett kontrakt för grunden och schakting plus ett kontrakt för hantverket (snickare, el, vvs). Dock är det ofta ändå säljaren som samordnar
6 svar · 3,0k läst
M
milla77: [citat] jag glömde. hade du mer bilder på ditt hus. det var fina bilder som vi fick se för ett tag sedan men du skrev att det kanske skulle komma amera. skulle vara uppskattat.... mvh milla77
6 svar · 7,3k läst
·
M
MrsT: Är det någon som har byggt detta? Gärna i Skåne! Era upplevelser? Blev det som ni tänkt er? Hur var A Hus? Vad hamnade er kostnad på? Ni får gärna PMa mig ifall ni inte vill skriva här. Jag skulle bli väldigt tacksam, för all information jag kan få, då vi inte har byggt nytt hus innan, men har verkligen fastnat för detta hus!!
0 svar · 2,1k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag tror inte att vi kommer längre i spekulationerna kring Thermoshus här utan stänger tråden.
6 svar · 5,6k läst
·
S
Strixx: Ockej, då kan jag sova lugnare i natt kanske. Käns väl extra mycket hos oss eftersom vi bara har plastmatta. Men jag begriper ändå inte hur det kan skilja så mycket melllan två golvspånskivor som ligger på samma balkar, och hur det kan uppkomma under en eftermiddag.
2 svar · 3,3k läst
K
klodde: Undrar jag om Theresia har något otalt med Thermohus, alla hennes inlägg verkar gå ut på att kasta skit...
12 svar · 3,6k läst
J
Jimmy_Andersson: Vi valde inte bort köket men efterssom vi skulle lägga klinker i köket så fick vi inte köket uppsatt, så det fick vi fixa själva. Detta fick vi reda på 2 v innan leverans, annars hade vi nog valt bort köket och köpt ett ikea. Det är högre standard på Ikea an standardköket. Vi valde till rostfritt men ej inbyggnad(tycker inte om det), bosh vitvarorna vi har är helt ok, snygga o
15 svar · 9,0k läst
G
gullex: Ja det är det.
5 svar · 2,0k läst
G
5 svar · 2,0k läst
A
Anna_Robban: http://www.lbhus.se/house.asp?models_id=110# http://www.savsjotrahus.se/saljcenter/dokument/villa_visby_070521.pdf http://www.borohus.se/default.aspx?p=3&HouseID=200&HouseSelect=1&housetype=1 (inga mått) http://www.a-hus.se/Templates/HouseList1.aspx?PageID=44ab962d-3ee8-4499-9f10-b2ced56b0dac Myresjöhus- fantasi http://www.faluhus.com/files/Bjorko.pdf
5 svar · 4,7k läst
P
Pepparkaka: Borohus har "Boro Bas".
2 svar · 3,0k läst
J
Jimmy_Andersson: Vi har en SVM Lamhult som ännu inte har en inredd ovanvåning, men vi gör av med löjligt lite el. Som mest i vintras, december gjorde vi av med 1100 kwh, i april 435 kwh. Detta är inkl hushållsel och det eldrivna värmegolvet i hallen och toaletten på. Dessutom ett antal datorer och en hemmabio som äter en hel del. Vi bor i Blekinge.
7 svar · 2,5k läst
K
karmajoyst: [citat] I vårt hus använder de PAROC Underlagstak 8441-00
11 svar · 7,3k läst
H
Halmstad_hus: Hur är det med handikappanpassningen ? Kommunen ställer väl krav på att ett permanentboende skall vara handikappanpassat med avseende på badrumsstorlek, korridorer osv.
4 svar · 4,3k läst
J
Jimmy_Andersson: Till er som brytigt upp taket/golvet i eran SMV, är inte skivorna på ovanvåningen spontade och sedan spikade, tror det är så i mitt hus. Blir ju jobbigt att bräcka upp då....eller? Tänkte med sätta spottar på toaletten, kom just på att i mitt lammhult hamnar toaletten mestadelt "utanför" golvet på ovanvåningen. Det borde bara vara att ta bort pappen och isoleringen o borra glatt.
9 svar · 4,9k läst
T
tfwesma: Det hade varit jättebra om du kunde maila över planlösningen till mig. Tack/Tfwesma
3 svar · 1,9k läst
Massa
Massa: Nyckelfärdigt hus 187 kvm (BV och ÖV) inkl tillval, inkl grund, inkl dubbelgarage 45 kvm = 1 800' ( Tomt = 195' , VA och El = 110', Shaktning+fyllnadsmassa till grund = 100' ) Arbete vi gjorde själva: målning/tapetsering och entre veranda. Det vi har kvar är att anlägga trädgård. Detta pris fick vi sommaren 2005.
4 svar · 3,3k läst
StellanKarlgren
StellanKarlgren: Vi lägger två sovrum och ett badrum på ovanvåningen. Blir en liten garderob också. Vid takkupan och i vinkel til den blir det ett allrum plus barnens tv-rum. Har ritning på papper till allt, måste dock ha tillbaka scannern för att få in den :). Förresten så bygger vi med Kalmar i Uddevalla. Huset har anlänt och syns ute på misteröd..
8 svar · 11,1k läst
·
S
skamas: Ca 16-20 veckor lite beroende på torktider etc.
15 svar · 8,8k läst
D
Daisy: Vi har också kollat på deras hus i trelleborg och funderar på att bygga nåt liknande. Tyckte dom verkade bra. Var ska ni bygga?
4 svar · 1,8k läst
N
nybyggd: det finns 4 kolumner i en kalkyl,en där säljaren har skriftligt en där säljaren har fast och skrivet belopp en där ni kanske säger ett pris,då får ni skylla er själv för utgången och den sista kolumnen är för vad säljaren tror. tror = det blir vad det blir. så innan ni köper tillse att huspriserna och allt i kalkylen står i dom 2 första kolumnerna,annars får ni skylla er
3 svar · 2,9k läst
Byggherre
Byggherre: Kan bara hålla med. Det är stor skillnad i både standardutförande och kvalitet. Uppgraderar man Hjältevadshus så skiljer det inte så mycket prismässigt och då tycker jag att man får mer för pengarna av Eksjöhus.
7 svar · 5,0k läst
P
Pepparkaka: http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33535-eksjoehus-junibacken-mfl-pris.html http://www.byggahus.se/forum/referenser-hustillverkare/33213-prisuppgift-eksjoehus.html
1 svar · 3,7k läst
L
laxon: man tackar man tackar, äntligen till 90%iaf har vi kanske tomt, men den är inte färdigavstyckad eller ytbestämd inte heler detaljplanen, hoppas inte priset blir för högt.. Nu är det myresjöus som äger dem så d får bli ett myresjöhus, medändringar här å där. på ett sätt e d ju bra ,,då jag jobbar med att bygga deras us så jag vet ju hur det ska gå till....
11 svar · 9,4k läst
·
K
Krumeluren: Vi har precis byggt med Eksjöhus i Linköping men hade Myresjöhus som andraval, så känner igen tankegångarna. Tror inte ni löper någon större risk oavsett vilken av dom ni väljer eftersom båda har väl upparbetade relationer med de "bättre" entreprenörerna i Linköpingstrakten. Att vi fastnade för Eksjöhus var nog mest att vi tyckte diverse detaljer här och där var
7 svar · 6,4k läst
T
tartverkstad: Jag vet att Trivselhus tillåter att man gör en hel del själv.. Det kontoret som vi har varit i kontakt med sa att vi kan bestämma själva vilka delar av entreprenaden som vi vill göra. Känner vi t.ex. en el-nisse så kan vi ta in offert och anlita honom istället om vi vill... Men det enklaste är nog att ringa runt och fråga hos de hustillverkare som ni är intresserade av?
2 svar · 2,8k läst
Byggherre
Byggherre: Det är väl härligt att vi människor är så olika när det gäller tycke och smak. :) Annars hade det sett likadant överallt ! Ett tips är tänka efter hur man lever och bor idag och man trivs med den planlösningen. Bra också att besöka husexpon och gå in i hus och bilda sig en egen uppfattning.
43 svar · 8,2k läst
M
miramira: menar du totalt 1,5 med tomt, hus, anslutningar, pantbrev mm ? eller 1,5 för huset? vi vill ha ett hus 3 srum och ett allrum eller ett till srum. vi har 1,8 som gräns för allt ( tomt, hus, anslutn. mm) och har svårt att hitta något hus som passar. det ska vara om ni tittar på ett fritidshus tex hudikhus fast då är inte de så stora o har sämre isolering. det här funderar vi på:
4 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.