Status
Inte öppen för fler kommentarer.
J
Hej hopp...ännu en nybörjare i detta forum. Hoppas ni står ut...

Tänkte att någon kanske kunde tipsa om hustillverkare som kan tillgodose mitt behov och planlösning. Mina önskemål är följande:

1 1/2-plans hus

Bottenvåning:
Kök i kontakt med vardagsrum
Två sovrom om vardera ca 12 kvm. 1 st. gärna i kontakt med v-rum, så åker väggen när första tonåringen flyttar.
WC/Dusch
Grovkök

Ovanvåning:
Stort sovrum
Allrum
Arbetsrum
Badrum

Jag söker denna lösning för att få ovanvåning för mig själv och mitt arbete. En bottenvåning med två tonåringar som kommer hem med kompisar och sitter uppe halva natten. Förstår inte varför de flesta tillverkare vill ha dem på OV, springandes upp och ner i trappen passerandes sovrum i vardagsrum.
Nä, ge tonåringarna utrymme o plats på BV, jag drar mig gärna tillbaka på OV.

Har fått det ena dummare svaret efter det andra. "Du bygger i fel fas av livet!", "Vi har inga såna hus, barn ska bo där uppe!" och "Du kanske ska snickra ihop nåt själv, vi har inga såna hus!"...

Kom igen nu, alla påhittiga människor. Bläddra i era kataloger och hjälp en byggsugen skåning med lite schyssta idéer. Gärna kataloghus med mindre ändringar.

Må väl och njut av sommaren!

Välkommen till forumet!

Nu håller du på med något som kallas crossposting, alltså att du postar samma fråga under flera olika ämnen. Det är något man inte ska göra. Välj ut den rubrik där din fråga passar bäst och posta den enbart där.

Titta också igenom tråden Diskussionsregler: http://www.byggahus.se/forum/diskussionsregler/59769-diskussionsregler.html

Hej

Vårgårda-hus har ett antal kataloghus på 1 1/2-plan som man kan ändra planlösning på.
Själva ändringen kostar inget i sig men ev. fördyringar kostar så klart. Där borde du kunna
hitta något som du kan modifiera enligt dina önskemål. Själva har vi modifierat ett Ekängen 3.
Där har du två sovrum nere i standardutförandet.

Lycka till!

/Zelda

Slog ihop trådarna och "Posta inte samma fråga under flera rubriker. "

I övrigt välkommen
/Mats
Moderator

Gillar eller gillar du inte älvsbyhus? För de har ju ganska många modeller som stämmer med dina krav - Oden och Höner t.ex. Gå in på husprogram, 1½-plans hus på deras hemsida. Gillar du inte Älvsbyhus kan du ju iaf få inspiration till dina egna ritningar.
Ang. övervåning kan man ju designa den då själv!

Tycker inte du har konstiga krav alls. Vad underligt att du fått sådana svar! Men, men.. vill de inte sälja hus så är det väl upp till dem! :rolleyes:.

Låter som om en SMV, Villa Värnamo hade varit ngt för dig! Ska själv bygga värnamo i höst.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.