1 759 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Kostnad för övervåning
Hej!
Jag och min sambo planerar att bygga Villa Västervik ca 2 mil utanför Linköping. Planerar i framtiden när behovet kommer att färdigställa övervåningen. Undrar nu hur mycket ni som gjort övervåningenhar fått lägga ut.
Jag vore hjärtligt tacksam om ni kan specifera tex, badrum,isolering,väggar ,dragning av el mm samt golv och tapet. I den mån ni kan annars vad slutsumman gick loss på och vad som ingick.
Så vi vet på ett ungefär vad det kommer att sluta på.
Vill bygga ett stort sovrum med walking closet,badrum, litet allrum /datarum samt ett yttligare sovrum.
Jag och min sambo planerar att bygga Villa Västervik ca 2 mil utanför Linköping. Planerar i framtiden när behovet kommer att färdigställa övervåningen. Undrar nu hur mycket ni som gjort övervåningenhar fått lägga ut.
Jag vore hjärtligt tacksam om ni kan specifera tex, badrum,isolering,väggar ,dragning av el mm samt golv och tapet. I den mån ni kan annars vad slutsumman gick loss på och vad som ingick.
Så vi vet på ett ungefär vad det kommer att sluta på.
Vill bygga ett stort sovrum med walking closet,badrum, litet allrum /datarum samt ett yttligare sovrum.
Vi bor i en smålandsvillan typ stora katthult. Vår övervåning håller på att bli klar. Badrum runt 120.000 (det verkar gälla ovasett storlek ca). Det är vad jag kan bidra med. El jobben kostade runt 20.000 SEK (exckl bad). Väggar och element mm kostar nog ett par 100-tusen. Tror man bör ränkna med 300.000 - 400.000 beroende av lyx eller billighets val av material...
När vi skulle bygga nytt bad vi om offert med och utan inredd övervåning. Skillnaden mellan dessa offerter var:
Bygg: 152'
Målning: 37'
Kakel: 17'
VVS: 14'
El: 25'
Totalt 245'.
Övervåningen är i båda fallen isolerad och på drygt 90 m2.
Det skall tilläggas att detta var i samband med att även nedervåningen byggdes, men det kanske ger en viss vägledning.
Bygg: 152'
Målning: 37'
Kakel: 17'
VVS: 14'
El: 25'
Totalt 245'.
Övervåningen är i båda fallen isolerad och på drygt 90 m2.
Det skall tilläggas att detta var i samband med att även nedervåningen byggdes, men det kanske ger en viss vägledning.
Vad kostar isoleringen? Och hur stort är övervåningen i ert Stora Katthult?Åsa76 skrev:Vi bor i en smålandsvillan typ stora katthult. Vår övervåning håller på att bli klar. Badrum runt 120.000 (det verkar gälla ovasett storlek ca). Det är vad jag kan bidra med. El jobben kostade runt 20.000 SEK (exckl bad). Väggar och element mm kostar nog ett par 100-tusen. Tror man bör ränkna med 300.000 - 400.000 beroende av lyx eller billighets val av material...
Klicka här för att svara