Hustillverkare
malinwi: finns boro bas i sortimentet fortfarande?? Dom hade iaf tidigare även enplansvillor. Även ugglan 117 som är ett väldigt prisvärt stort 1 1/2 plans hus skall utgå =(. Men januari ut har man på sig att beställa ett sånt. Även de andra äldre ugglan modellerna kommer utgå.
Sturup: Svarar delvis på min egen fråga för det kanske finns fler som vill veta :) Sparreholm verkar ligga runt 2,5 mio i standardutförande utan något lull-lull i Stockholm.
impossible: Hej! Ett bra tips är att använda sökfunktionen. Finns mycket skrivet om Anebyhus. Lycka till! //Impossible
Saigon: Tack, har tyvärr redan sett de bilderna och hade velat se takkupan framifrån också.
dannor: Hej, Jag sitter och bläddrar i en tidning som heter Bygga nytt & renovera. Tidningen kommer ut 1 gång per år och i deras nummer från 2006 så finns mitt drömhus :) Problemet är att informationen om det huset tydligen inte kom med i tidningen av någon anledning (på alla andra hus finns info om tillverkare och pris). Huset jag är intresserad av är det på sidan 56 (det vita funkishuset).
malinwi: Jag tror att iden med dörr i tvätt in till klk får fimpas. Det blir för krångligt. Annars hade vi tänkt välja bort kök o sätta upp ett annat istället, klk kan inte kosta SÅ mkt att bygga på plats, två element istället för ett i stora sovrummet som vi hade tänkt dela av, riva väggen på plats till stora sovrummet som blir allrum - några tusen. Rör/avlopp till dusch i lilla wc:t
kvinna82: Nu var denna tråden lite gammal. SÅ jag undrar ni med era färdiga hus kan länka lite bilder??
Odjuret: Frågan är om det inte blir samma pris på att bygga med st:anna istället... med tanke på standardutrustningen.... och att allt är klart... dessutom är det tjockare väggar i st:anna... känns lite tunt idag med bara 200mm isolering i vägarna... I st:anna får du dessutom helkakalt badrum, isolerad vind.... golvvärme på bottenvåningen Och som matbr107 så bra sade det är jobbigt att
vera: Ja viss blir man lite avis på er som får ert hus så snart... ta många bilder det är alltid kul att ha , vore kul om ni lägger ut dom med så att vi får se. Lycka till nu ochhoppas att blir bra nu när huset kommer. Vi väntar så nyfiket på att ni ska berätta.
joaher: Tack för era svar, även om jag blev än mer itudelad :-) Tror nog att det kommer bli ett traditionellt tak iallafall.
Bulwark: Andy_Pandy, Jag pysslar också för fullt med inredning av övervåningen av ett Nybro. Gör allt själv, men tänker nog leja en elektriker och en rörkrökare för de installationerna. Du verkar ha haft bra flyt med prislappen på isolering. För mig kommer skivmaterial och isolering att landa på ~50 000. Då har jag dock tänkt mig att sätta OSB under gipsen på alla vertikala väggar. Jag
FAME: Jag undrar vad ni har för erfarenheter av Sidensjöhus? Prisbilder? För och nackdelar med företaget? Standard? Håller på att kolla runt på olika husbyggarföretag och just nu tittar jag på deras hus typ Bogården. Tacksam för alla tips och idéer.
drgregur: Har kollat på två tomter a ca. 800kvm , och sundborn och norrgården är ok att bygga (modulenthus)
mordorito: går i tankarna på att bygga själv ett prefab från andra länder än sverige eller bygga från grund med hjälp av hantverkare från dessa eller andra länder viljan finns och kontakter med arkitekt kommer från släkten men kan inte hitta info om prefab från estland eller lettland priser o ideer det ända jag har luskat fram är att ett hus nyckel färdig gick på 500.000:- vet inte
apz: Hej Vi bygger i Hofterup, ( 5km norr om Löddeköpinge). De har nyss börjat med orådet så det blir färdigt någon gång till hösten -09. :) Hur längesedan var det ni byggde ert hus?
SKnutsson: När man ger ris eller ros [bild] Läs det här innan du ger referenser - Den som ska varna för eller hylla en hustillverkare måste uppge korrekta och fullständiga uppgifter i medlemsprofilen som kan verifieras via Eniro. Detta för att det oftast är kontroversiella uppgifter som måste kunna verifieras av moderatorerna. Lösryckta påståenden från en anonym medlem leder ingen vart.
softhi: Vi har oxå haft mycket problem med vårt hus. För det första så har vi fått magasinera hela vår lägenhet, bott på annat ställe i 1 månad och en massa fel på huset. Vi håller oxå inne med pengar till alla fel är gjorda men de verkar inte speciellt intresserade av att fixa detta på ett snyggt sätt. Nu gäller det bara att räkna ut hur mycket vi ska kräva av dom för allt vi har
drgregur: Hej TAB. Kan du maila mig, vi tänkte bygga ett sundborn 1 i alsike. På brännkärrsgården. skulle vilja ha lite tips. drgregur@bredband.net även andra som byggt i alsike, är välkomna att maila. /Micke
eagle: [citat] Hej, Ovan står det att LE ska kosta ca 1.8 miljoner. Är detta inkl garage? Vi har fått en offert på ett högre pris ;-(
Jempan: Hej, Finns det någon som har något att säga om Trivselhus Green Line no. 797?? Vi tycker det ser fint ut och vill gärna höra något om detta hus... Tex hur stor tomten behöver vara för detta hus på 167 kvm? Pris? Några bilder? Vi funderar att bygga i Uppsala trakten, någon som har erfarenhet utav TH i Uppsala? Bra eller dåligt... Tacksam för svar...:) /Jempan
joaher: Hej! Ngn som lyckats pruta eller fått med "tillval" gratis på esksjöhus egnahem serie? Skall själv bygga i Ljungskile, 6 mil norr om Göteborg.
Marlen Eskilsson: En av de tidigare ägarna till Thermohus plus en till fd anställd har bildat Emrahus. Mer än så har inte företaget att göra med Thermohus vad jag vet.