4 998 läst ·
29 svar
5k läst
29 svar
lågprisvarianterna i denna djungel!?
Hej Eva-Greta! Vi är också sugna på Ugglan 159 och skall träffa säljaren snart. 1.7 låter ju billigt. Var det alltså nyckelfärdigt? Vi skall bygga i Eskilstuna. Var bygger ni?
Tänkte bara att det vore bra att kunna kontra med något om säljaren anger ett högre pris, menar jag.
Hälsningar
Micke
Tänkte bara att det vore bra att kunna kontra med något om säljaren anger ett högre pris, menar jag.
Hälsningar
Micke
Hej!
Vi var länge inne på att bygga ett Ägir från Älvsbyhus. Men så fick vi se A-Hus nya seria Basic. Och visst är det skiland på hus. Så vi gjorde en granskning av hustes konstruktion, det skiiljer inget från A-Hus "vanliga" hus. Men ser man på utrustningen som följer med, så tvingas man lägga till en del saker. Men slutsumman hamnar ändå ca 250 000 kr under ett "vanligt" hus i den storleken. Och visst, det går ju att bo i ett Basic hus utan tillval inga problem, man kan ju lägga till saker i efterhand själv. Då är det riktigt biligt.
Det som inte går att ändra är planlösningen. Men det går, det blir att prata med snickaren på plats, om man vill göra saker.
Jag ser konceptet som mycket tilltalande öfr oss. Vi kommer dirket från hyreslägenhet, med knappt något i insatts. Så priset blir ju avgörande på ett helt annat sätt. Nu har vi ju pengar kvar till tomten och möbler istället, som vi ser är viktigt också. Inte bara själva huset.
Bygget börjar i april, så jag ska förska sätta upp en Blogg hur det fortskrider.
/Peter
Vi var länge inne på att bygga ett Ägir från Älvsbyhus. Men så fick vi se A-Hus nya seria Basic. Och visst är det skiland på hus. Så vi gjorde en granskning av hustes konstruktion, det skiiljer inget från A-Hus "vanliga" hus. Men ser man på utrustningen som följer med, så tvingas man lägga till en del saker. Men slutsumman hamnar ändå ca 250 000 kr under ett "vanligt" hus i den storleken. Och visst, det går ju att bo i ett Basic hus utan tillval inga problem, man kan ju lägga till saker i efterhand själv. Då är det riktigt biligt.
Det som inte går att ändra är planlösningen. Men det går, det blir att prata med snickaren på plats, om man vill göra saker.
Jag ser konceptet som mycket tilltalande öfr oss. Vi kommer dirket från hyreslägenhet, med knappt något i insatts. Så priset blir ju avgörande på ett helt annat sätt. Nu har vi ju pengar kvar till tomten och möbler istället, som vi ser är viktigt också. Inte bara själva huset.
Bygget börjar i april, så jag ska förska sätta upp en Blogg hur det fortskrider.
/Peter
Undrar om det är någon som har köpt bara stommen av huset (ingen platta, inget kök, inget vvs, inget draget el, inga tapeter och målning)? Inte lösvirke!
Någon som har köpt hus på det viset? Om så, vad kostade det och vilket typ av hus?
Någon som har köpt hus på det viset? Om så, vad kostade det och vilket typ av hus?
Jag köpte huset som en byggsats. De kom och hjälpte till att montera första dagen. Fick upp alla ytterväggar och delar av taket.
Det var ett egenritat hus men du kan se deras prislista här:
http://arvidssonssnickeri.se/prislistor/prislista_villor_fritidshus.html
http://arvidssonssnickeri.se/katalog/Fritidsstugor/arvid80_50.html
Det var ett egenritat hus men du kan se deras prislista här:
http://arvidssonssnickeri.se/prislistor/prislista_villor_fritidshus.html
http://arvidssonssnickeri.se/katalog/Fritidsstugor/arvid80_50.html
Den husleverantören har jag inte sett förut, så tack för den också!
Är det samma fabrik som Mjöbäcksvillan?
Vilket av husen tog ni? Vad gick resningen av huset på?
Tog ni bara förfrågan från denna husleverantör eller frågade ni fler? Om, vad fick ni för respons från dom?
Någon mer som har köpt huset på detta vis??
Är det samma fabrik som Mjöbäcksvillan?
Vilket av husen tog ni? Vad gick resningen av huset på?
Tog ni bara förfrågan från denna husleverantör eller frågade ni fler? Om, vad fick ni för respons från dom?
Någon mer som har köpt huset på detta vis??
Mjöbäcksvillan gick i konkurs för typ 10 års sedan och blev väl uppköpta av Västkuststugan. Arvidssons tog över deras gamla lokaler.
Vi ritade ett eget hus och resningen tog typ 2 dagar för 3 snickare. Arvidssons vad med en dag.
Vi fråga 4 leverantörer och Arvidssons var klart billigast och mest flexibel.
Sök på Arvidssons i sökfunktionen här i forumet så kan du läsa mer.
Vi ritade ett eget hus och resningen tog typ 2 dagar för 3 snickare. Arvidssons vad med en dag.
Vi fråga 4 leverantörer och Arvidssons var klart billigast och mest flexibel.
Sök på Arvidssons i sökfunktionen här i forumet så kan du läsa mer.
Kolla även Smartstart, vi funderar på detta och har kommit fram till att de ligger bra till i pris om man kan tänka sig att göra lite själv, t ex tapetsera , montera kök.
Pris efter nyår på Ugglan 159 i Småland:
NF: 1 845 000:-
NNF: 1 639 000:-
NF: 1 845 000:-
NNF: 1 639 000:-
Hej,
Vi har precis fått ett mycket konkurrenskraftigt pris från borohus i Stockholm-regionen. Deras Bora Bas-serie verkar mycket prisvärd. Boro Bas 176 med 98 kvm på nedervåning, dubbla takkupor, täljstenskamin, 240 mm isolering, råspont i tak, centraldammsugare och mer lull-lull kostar ca 1,5 inkl. grund (platta på mark) och oinredd övervåning. Någon som vet något om Borohus?
Vi har precis fått ett mycket konkurrenskraftigt pris från borohus i Stockholm-regionen. Deras Bora Bas-serie verkar mycket prisvärd. Boro Bas 176 med 98 kvm på nedervåning, dubbla takkupor, täljstenskamin, 240 mm isolering, råspont i tak, centraldammsugare och mer lull-lull kostar ca 1,5 inkl. grund (platta på mark) och oinredd övervåning. Någon som vet något om Borohus?
finns boro bas i sortimentet fortfarande?? Dom hade iaf tidigare även enplansvillor. Även ugglan 117 som är ett väldigt prisvärt stort 1 1/2 plans hus skall utgå =(. Men januari ut har man på sig att beställa ett sånt. Även de andra äldre ugglan modellerna kommer utgå.
Klicka här för att svara