Manberg
Manberg: Föreningen svenska timmerhus har en hemsida med endast seriösa medlemmar; http://www.svenskatimmerhus.com/ Där kan du eller din bekant hitta en timmerman i din närhet! Lycka till, har du eller han frågor så fråga gärna!
3 svar · 17,5k läst
P
pe123: [citat] Detta kan jag inte annat än, till fullo, instämma i...! Med tillägget att "tillse även att bad byggledaren säger/vad ni kommer överens med byggledaren dokumenteras skriftligt...! I övrigt; Vi har byggt ett Myresjöhus för några år sedan. Det heter inte Tenor då exteriören är annorlunda men planlösningen är/var densamma. Kvaliteten på vårt hus har i stort blivit *mycket*
34 svar · 15,6k läst
M
Mikaela_79: Hej! Vi funderar just nu på om vi ska bygga huset Rymd 125 (utökat med 25 kvm) från Borohus. Ngn annan som byggt detta hus eller ngt liknande med Borohus? Har det fungerat bra? Allt information om dem av intresse just nu! Tacksam för alla svar!
0 svar · 3,0k läst
S
steffe1: Nej, vi har inte sett huset.
4 svar · 4,3k läst
Å
Åström: Det stämmer, det är inte Plusshus som har ansvaret för försäljningen utan Skellefteå Bygg har tagit över den. De köper byggsatsen av Plusshus som de sedan moterar ihop till sektioner... Det finns en del Linnea och Amandahus uppe vid Falkträsket i Skellefteå som Plusshus byggde medan de hade kvar entreprenaden på modellerna.
2 svar · 2,3k läst
W
Wester: [citat] VVC är inget som du vill ha eller????? Det trodde jag alla hade som byggde nytt.
3 svar · 2,8k läst
kungkokos
kungkokos: Tänker du då på företag som hjältevadshus och modulenthus? Modulhus-konceptet bygger på att du har torpargrund.
1 svar · 3,8k läst
H
Havsbaden: Vi är också igång och bygger med trivselhus
4 svar · 5,1k läst
J
joaher: I Bohuslän kostar ett längtan 1.6 med ektrapp, grund, men exlusive markarbete.
5 svar · 6,2k läst
L
Lillgus: Det blir trä-fasad och ett sovrum nere.Oinredd ovanvåning.Slutbes 10 Juni.
4 svar · 3,3k läst
ronolo
ronolo: Hur gick det för er?
6 svar · 4,1k läst
ronolo
ronolo: [citat] Vi är på gång att ev. bygga ett kungshus i Alafors, med chaktare från kungälv.Vilken firma gjorde markarbetet?
5 svar · 4,3k läst
Y
Anonymiserad 10051: Jag vet att vi bygger ett stort hus med mångas mått mätt, men givetvis så vet jag även att om man drar ner på lyx (vad nu det är) och skippar övervåningen så självklart tror jag att er prisbild kan funka. Det gäller att vara optimistisk och leta möjligheter istället för att se hinder.
7 svar · 8,6k läst
P
Petra R: Tänk på att begära referenser på byggfirman, och kolla upp hur TH tänker agera vid ev tvister mellan er och byggentreprenören. Vi har precis byggt med TH i Malmö, och TH har vi i stort sett bra erfarenheter av, och huset är jättefint (936, putsat). Dock har vi haft väldigt mkt strul med byggentreprenenören, och har väl känt att TH kanske kunde stått oss bi lite bättre. Nu har ni
11 svar · 5,3k läst
B
bryggare_bob: Jag håller med tidigare inlägg, vi avbröt kontakterna med en husfabrikant i strax efter innan avrop just p.g.a säljarens oförmåga att specificera olika kostnader för de tillval som vi gjorde. Till slut blev situationen ohållbar och vi drog oss ur. Vår nya leverantör av hus har hela tiden varit mycket noggrann med specifikationen över vad olika saker kostar. Det är det minsta man kan
4 svar · 2,6k läst
T
thomasd79: jag är igång med att installera vattenburet på min övervåning. tror att om man kör med vattenburet så får du mer valmöjligheter. vem vet hur dyr elel blir i framtiden. har även märkt att när jag håller på och bygger däruppe så blir ganska kallt så jag tror inte att det stiger upp tillräkligt med värme. har isolerat 300mm i snedtak och 500 i tak.
1 svar · 4,6k läst
S
steffe1: Hej blakulla, Tack för tipset. Jag kontaktade honom idag och jag fick ett bra och seriöst intryck. Det lutar åt att vi anlitar honom.
2 svar · 3,4k läst
J
JessicaFK: Jag kunde int elåta bli att skriva.. Vi har precis (iförrgår) fått vårt nybyggda hus levererat, som e fabriksbyggt, det har sen levererats i 20 mil till oss. Och måste säga att det är ABSOLUT inget fel med det byggsättet, mkt positivt faktiskt, Vårt hus har juh hela tiden stått inne, så det inte funnits nån risk för fukt, snö, blåst.. ja allt.. Det har tom plastats in för
1 svar · 3,9k läst
F
Familjen_Bygg: Utgår ifrån att sandhall antingen lät någon titta på den egentillverkade planlösningen (om de nu inte själva är proffs på området förståss); annars är det lätt att få mindre bra och sämre konventionella lösningar. Att lämna över förslaget för en "second opinion" kostar så lite i förhållande till att det ger så mycket. Lycka till! :-) :-) :-)
14 svar · 3,1k läst
G
Gusman72: Hej! Vi har byggt ett Tranan i Falun, vi gjorde en hel del tillval och gjorde ett burspråk på baksidan samt att vi gjorde en del själva men ändå kom vi "bara" upp i ca 1,9 miljoner. Vi har helkaklade badrum (det övre är på ca 12 m2), huset är lite större än standard = 184 m2, kök på ca 28 m2 , 2,6 m takhöjd mm. Kom ihåg att tomten kan kosta betydligt mer än vad man kalkylerat med,
2 svar · 2,9k läst
A
annann: Annann har uppstått från de döda! Har inte varit ute på forumet på evigheter. När alla beslut är tagna finns inte lika stor längtan efter att delta i diskusionerna... Vi flyttade in i vårt hus i mars 2006. Vi har också anlitat Mälarvillan, de levererade material till vårt hus som vi ritat själva. En en-plansvilla i ny-funkis stil på 187 m2. Vi hade så uppdelad entreprenad man kan
6 svar · 3,5k läst
M
Mikaela_79: Hej! Jag o min sambo är jätte sugna på Rymd 125 utökat med 2 rum, tot ca 154 kvm. Ngn som har gjort denna? Är ni som byggt med Boro nöjda? Är det prisvärdahus?? Svårt att hålla koll på alla leverantörers priser!!
14 svar · 6,9k läst
·
D
Dorfen: Hej Jag är också intresserad att bygga med Björklidenhus! Men jag fick svaret av säljaren att skulle Björklidenhus göra ovanvåningen så var det badrum ovanför tvättstuga som gällde, men skulle man inreda ovanvåning själv så fick man göra som man ville....
19 svar · 9,0k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Petra: Jag tror minsann att BMK och Trivselhus läser Byggahus forum! Ska dessutom tillägga att jag har tagit bort inlägg som kunde missförstås och uppfattas som otrevliga i den här tråden.
5 svar · 3,4k läst
E
Evi: Hej, Till er som nu/nyligen byggt med LB-hus eller Myresjöhus i StorStockholm. Vilka är era erfarenheter betr. samarbete, byggprocessen, slutbesiktning m. åtgärdande av fel o.s.v.? Tacksam för svar!
0 svar · 1,8k läst
Constructum Domus
Constructum Domus: Jag rekommenderar sökfunktionen. Det har skrivits så mycket tidigare om detta. Lägga ett par timmar och läs vad som redan står i de olika forumen.
1 svar · 4,3k läst
C
Cyphera: Prova under "Lösvirkeshus", där får du nog mer svar. =)
2 svar · 6,0k läst
v-g
v-g: De tillverkar dem 5 kilometer från där jag bor. Min farbror har ett sen ~20 år ungefär och det är väl rätt bra kan man säga, han var även säljare för dessa :) Inte mycket till infoegentligen. Vet ingen som har "nytt" skidstahus men de som har de äldre är iaf nöjda vad gäller huset.
1 svar · 3,0k läst
Loner
Loner: [citat] Lika bra att ta tjuren vid hornen, det blir inte lättare när barnet blir större! /L
33 svar · 16,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.