P
Petwin: Hejsan, Vi har precis byggt ett ekeforshus och jag får nog hålla med föregående om att de största problemen är med entreprenörerna, inte med leverantören. Några missar var det dock. De satte in en panna vi inte kunde använda (den är bytt nu), glömde bort att vi skulle ha en duschhörna och många lister var bara grundmålade (vi betalade extra för fabriksmålade lister). //Peter
3 svar · 4,7k läst
H
hyweu: På hemsidan så står det uppdaterat att Fiskarhedenvillan inte kommer drabbas av denna branden... var själv lite orolig då jag väntade fler leveranser därifrån.
13 svar · 8,0k läst
P
perso: Vi har byggt ett Hjältevadshus (Västangården) med vanliga radiatorer och den omnämnda Finndomo-grunden. Vi flyttade in i oktober. Jag gjorde aldrig någon djuplodande jämförelse mellan platta på mark eller krypgrund eftersom det bara fanns ett alternativ hos Hjältevads. Dock känner jag mig nöjd med att ha en krypgrund där man kan komma åt och inspektera under huset och se om det
23 svar · 7,8k läst
T
Tårtan: Hej Bor och byggnde ett modulenthus i 2004, har haft stora problem med badrum och mögel i krypgrund, redan. Se forum under modulenthus på denna sajt. Själv skulle jag inte bygga hus på krypgrund igen, heller inte med affuktare då det är ett gissel som måste fungera hela hustets levnadstid, varje dag. Driftskostnader, underhåll och avvskrivning, under hela husets livstid (Munters
1 svar · 3,0k läst
P
Per72: Detta var ingen rolig läsning för en som köåt trarydfönster. Tur i oturen at jag bara har köpt två stycken än så länge. Prisskillnaden verkar inte vara stor så det lär inte vara nåt och fundera på när det blir dax att byta resten..
11 svar · 16,8k läst
Carisma
Carisma: Byggde själv med Hjältevadshus (Alingsås-kontoret), men fick vi fick även lite hjälp av arkitekten på A-sås trähus (de sitter ju i samma hus) och han var helt suverän! :-)
2 svar · 3,4k läst
MartinC
MartinC: Har beställt ett Ägir. Kollade oxå runt en hel del men det visade sig att Älvsbyhus hade det klart billigaste.. Mkt hus för pengarna.:)
6 svar · 2,8k läst
S
saraochmagnus: Hejsan.. Vi bygger ett lammhult i Sundsvall... Skulle vara jättekul om någon har bilder på sitt Lammhult att dela med sig av. Både interiör och exteriör
34 svar · 9,6k läst
A
Anna_Robban: Ja kan tänka mig det! Tack för svaret! /Anna
4 svar · 6,5k läst
H
Husdrömmar: 25,9 kvadrat. Tack för dina synpunkter, kungkokos! Ska kolla runt lite och prata med A-hus igen sen.
10 svar · 4,3k läst
H
hasseklasse: 260 000:- inkl markarbeten på en mycket kuperad tomt där det gick åt mycket fyll. Då ingick även matjord till baksidan på 800 kvm nedanför vår sluttning.
3 svar · 4,0k läst
volvo
volvo: Polska hus följer inte svensk bygglagstiftning. (det gäller även hus från andra länder) Frågan är hur mycket det kostar för att modifiera dem så att de uppfyller svenska krav. Det är altså inte bara att köpa en husbyggsats utomlands och tro att det får byggas här.
5 svar · 10,5k läst
B
Bobo06: Har du fått nåt ´pris på annat håll?
1 svar · 2,9k läst
P
Pepparkaka: http://forum.byggahus.se/529735-post2.html
2 svar · 2,2k läst
Severus
Severus: [citat] Ja, eller hur! Är missnöjd så det förslår. Massor med virke blev det över. Det ligger travar med överblivet virke ute(under presenning). Fattar inte hur man kan räkna så fel... Som med så mycket annat vi betalat för, men inte fått. Och det där med takvinkeln som vi blev rejält blåsta på. Har kollat med fler firmor nu och alla bara skakar på huvudet och menar på att vi
1 svar · 3,2k läst
Myrlejon
Myrlejon: För att återknyta till höjden på innerväggen i långsida med förhöjt vägliv så kan det naturligtvis variera. Vårt blivande LB-hus har 183 cm vilket gör att vi kan gå raklång i hela rummet och det känns mycket luftigare än ett rum med lägre yttervägg och brantare taklutning. Det enda vi inte kan möblera med i rummet blir en fullhöjds bokhylla (vilket vi ändå inte vil ha i
28 svar · 19,2k läst
·
E
erikssonbyggan: Tack för svaret. Såg även att Eksjöhus hade ett liknande hus. Så det blir väl att man får jämföra standard osv vilken tillverkare som är mest prisvärd. Tror knappt någon av de nämda företagen har totalentreprenad här i Halmstad, vilket hade varit att föredra.
2 svar · 5,1k läst
P
Pivi: Vi köpte tomt i juni 2007, avrop augusti 2007, stomresning januari 2008 och inflyttning planeras maj 2008.
25 svar · 9,5k läst
V
Valles: Huset är ganska snarlikt med Ugglan 117, eller Ugglan Funktion. Kolla direkt med LB-hus på Din ort.
1 svar · 2,1k läst
S
Sofie&Peder: Kolla [bild] de har flera hus från 460.000:- och uppåt, men då är det byggsats men med kök från balingslöv, vitvaror siemens, tvättmaskin mm som ingår. Vet ej vad de tar för att färdigställa något av de minsta husen men gissar på att ni klarar er runt miljonen. Kolla hemsidan och prata med någon säljare! Gillar deras
21 svar · 5,2k läst
C
cortina: Hej! Vi funderar på att bygga Fiskarhedens sidensvansen, men är lite fundersamma till priset och skulle vilja veta lite om vad priset kan landa på. Är det någon som vet? Är det någon annan som byggt samma hus? MVH Cortina
2 svar · 5,3k läst
F
Flamingo: Nej, vi var bara inne på att bygga basic-hus.. låter ju konstigt att ni har fått andra priser, men det kanske har varit en prishöjning. Fråga säljaren varför det är så då.
6 svar · 5,6k läst
S
snysop: Vi skall bygga en SMV Nybro. Landar förhoppningsvis på strax över 3 milj inkl mkt markarbete, tomt för 900k. Dock är övervåningen oinredd, men den gör vi själva när vi känner att det behövs. Förresten, åk och kika på Nybro visningshus i Uddevalla (eller Varberg)! Det är jätteluftigt och fint och är perfekt om man inte är ute efter värsta flashiga huset med allt lull-lull.
16 svar · 6,7k läst
B
Bobo06: Vilken av de nya motsvarar ugglan 135, eller är det helt nya modeller`?
14 svar · 6,9k läst
H
Husdrömmar: Ingen erfarenhet alls, men det huset är ju bara SÅ läckert!!! :) Lycka till! :)
1 svar · 2,4k läst
C
coachmike: Har precis fått en tomt där utsikt, entre och söderläge är åt samma håll. Trivselhus 914 som tidigare hette solvik 605 verkar passa tomten och våra önskemål. Är tacksam för alla synpunkte/erfarenheter/priser på detta hus. :)
0 svar · 2,2k läst
M
MagDah: Vilka erfarenheter har ni av att bygga med ovanstående företag? Hur nöjda eller missnöjda är ni med slutresultatet, priset ni har betalt, och byggprocessen? Tacksam för alla synpunkter.
0 svar · 2,7k läst
H
steelis: Vi hann tyvärr beställa därifrån.....bl.a 3 mån försenat, fattades en massa saker, men trots allt strul så bor vi i huset nu 1 år efter leveransen. Så det blev bra till slut. Men Till alla som funderat KÖP NÅTT ANNAT HUS! ! ! !
4 svar · 2,3k läst
P
peter.holm: TH (åtminstone i Mälardalen) använder sig så vitt jag vet bara av Generalentreprenad. Detta innebär att man skriver ett kontrakt med TH för huset samt ett avtal med en byggare för uppförande av huset, entreprenadavtal tror jag det hette. Viktigt att man förstår skillnaden mellan Total- och Generalentreprenad så man vet vad man går in i men detta kan förstås din TH säljare bringa
27 svar · 4,1k läst
M
magg: Ja, det var med oinredd övervåning. Vi fiskade även lite över vad det skulle kosta att få övervåningen helt inredd och svaren landade i intervallet 270-350 tusen. Vårt val är att avvakta några år och sedan i lugnt tempo göra det mesta själva (behöver inte det utrymmet med småbarn).
6 svar · 4,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.